Ultrakuulumiset

Olen nyt rv 11+5 ja nt-ultra siis torstaina.Sillon ekassa ultrassa neuvola lääkäri kysyi että olenhan käynyt pissalla ennen kuin ultrasi.Mutta nyt tähän nt-ultraan sain ohjeeksi olla pissaamatta.Liittyykö se siihen seulontaan,ottavatko ehkä jonkun pissakokeen vielä siinä.En tajunnut kysyä sillon mutta ehkä se ei ole suuri asia,torstaina selviää sitten.Mutta ikävää on jos joudun ultraan enkä saa käydä ennen vessassa ja pitää pidätellä,haluaisin rauhottua pikkuista katsomaan :)

Moikka, täällä yksi vasta mukaan liittynyt ja tällä viikolla nt-ultrassa käynyt :)

Epäsäännöllisen kierron (23-38pv) vuoksi arvioin lasketun ajan syyskuun puolelle, joten olen pidemmän aikaa seuraillut syyskuun keskusteluja. Uskoin nt-ultrassa olevani jo viikoilla 12+4, mutta koko vastasikin tasan viikkoa nuorempaa, 11+4.
Hieman ihmetyttää kun kierto olisi silloin raskauslaskurin mukaan ollut 40pv, ei ole koskaan ollut noin pitkä..
Pikkuisen sydän löi ja nt 0,6. Se kuitenkin tärkeintä<3 :) Laskettu aika 1.10 joten nippanappa tänne päädyin.
Piti käydä ottamassa seulontaverikoekin uudestaan kun tein sen ensin liian aikaisin :grin

Kättärin ultran odotusaulassa on vessat, joiden ovessa kyltti kehottaa käymään pissalla ennen ultratutkimusta.

Silloin kun soittelin uutta aikaa nt-ultraan, niin kätilö nimenomaan käski tulla ajoissa että ehdin käydä vessassa ennen... oiskohan se ero just vatsa päältä vs. sisäkautta? Onko keltään teistä nt-ultrassa jo käyneiltä ultrattu mahan päältä?

Jostain luin, että jos ultrataan mahan päältä, niin pitäisi olla pissaamatta, jolloin rakko nostaa kohtua enemmän esille ja jos taas sisäkautta, niin pitäisi käydä pissalla juuri ennen, jotta on tarpeeksi hyvä näkyvyys. Itselleni th painotti kun aikaa np-ultraan varasi, että ultra tehdään sitten sisäkautta ja rakon pitää olla ehdottomasti tyhjä. :)

Mulla on huomenna aamulla NIPTiin liittyvä ultra eikä hajuakaan ultrataanko vatsan päältä vai alateitse. Viikkoja huomenna 10+3. Täytyy varmaan olla pissaamatta ja kysyä siellä sitten ohjeita.

En kyllä muista ohjeistusta et pitäis olla pissaamatta.Ja molempien edellisten aikana on ultrattu mahan päältä toivottavasti nytkin :)

Mä oon joka kerta käyny just ennen ultraa pissalla ja aina hyvin näkyny. Mahan päältä siis ultrattu.

Mä olin just ultrassa ennen NIPTiä ja olikin niskaturvotusta sen verran et lääkäri miettii parhaillaan otetaanko NIPT vai suoraan istukkanäyte... Pelottaa! Onneks on mies mukana. Turvotus on pahimmillaan viikolla 11-12 ja mulla vasta 10+2 ja turvotusta oli mittauskohdasta riippuen välillä 2,6-4,0mm. Rajahan on 3mm.

Keskiviikkona istukkanäyte, vastauksen saa n viikossa, pääsiäinen vaan sekoittaa vähän tossa välissä.

Tsemppiä Janna75!

Täällä käyty ultrassa ja la aikaistu parilla päivällä eli nyt 1.10. Multa ultrattiin vatsan päältä mutta ohjeissa jotka tuli kotiin oli, että virtsarakon tulisi olla täynnä ultraa varten. Ultra oli sen verran myöhässä, että meinasikin lirahtaa housuun jo kun ultraaja joutui vähän ravisteleen, että vauva liikkuisi enemmän ultran aikana. :D mutta kaikki oli hyvin ja niskaturvotus oli 1,1. Rakenneultra sitten 23.5 :)

Itse pidättelin varmuudella np ultraan mennessä, ultrattiinkin alakautta ja passitti heti mut vessaan. Nt oli silloin 4,3mm ja jouduin käymään istukkapiobsiassa. Riskiluku oli 1:47, ja alle viikossa tuli vastaus että terve lapsi tulossa. Älä siis janna vedä turhaan stressiä, tosi paljon vääriä hälytyksiä tulee noista. Kohta meen rakenneultraan ja sieltä sit pitää kattoo tarkkaan pienen sydän, jos turvotus johtuikin esim. Sydänviasta... tsemppiä !

Tsemppiä Janna75! Minäkin varasin huomiselle ar-ultra-ajan, koska pääsiäisenä joku varmasti kommentoi jotain 'lihomisestani' (noh, toki sitä myöskin :)), niin olisi sitten kiva uskaltaa kertoa, että olen raskaana, vaikka 10. viikko sitten vasta menossa.

Takaisin