Ultrakuulumiset

Voimia Lumileopardille!❤️

Meillä oli nt-ultra torstaina ja siellä sätkyteltiin iloisesti. NT 0,7, sydän löi normaalisti ja kaikki muukin näytti olevan oikein erinomaisesti. Koon perusteella LA olisi nyt 2.10. eli kolme päivää aikaisempi kuin menkkojen perusteella laskettu aika.

Miehen kanssa oltiin ihan onnessamme, meidän eka lapsi!

Käyntipaikkana oli Turun Medisonar, josta meidän kunta ilmeisesti ostaa kaikki raskausultrat. Saatiin kivat kuvat mukaan ja hoitaja oli oikein mukava. Sisällä oltiin kyllä ehkä vartti ja siinä ajassa ehdittiin ottaa verikoekin, mutta ei me sen pidempää visiittiä kaivattukaan kun kaikki oli kunnossa ja ei ollut mitään epäilyttävää, eikä oikeen ollut mitään kysyttävääkään.

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut Lumileopardi ❤

Tiistaina oli ai viimeinkin nt-ultra. Lähellä oli etten joutunut perumaan, kun näytti siltä etten saa työvuoron vaihdettua. Onneksi se lopulta onnistui ja mieskin pääsee ultraan mukaan

Voi ei, Lumileopardi. Olen pahoillani surullisista uutisista :(

Muille onnea iloisemmista ultrakuulumisista.

Täällä eka neuvola ens viikolla, jolloin 9+5. Ar-ultra oli viikolla 7, ja mietin jo kuumeisesti, oliskohan neuvolassa ultrauslaitteet, ja suostuiskohan hoitaja ultraamaan. Haluaisin niin kovasti nähdä taas meidän pienen. <3 Onko teillä kokemuksia, onko perus neuvolakäynneillä ultrattu pyydettäessä?

Nessu meidän neuvolassa on käytäntö et ultrataan ensimmäisellä käynnillä tai ainakin mulla on niin tehty joka kerta.Terkka siis vaan ultralla katsoo onko siellä ketään ja löytyykö syke ei siis sen kummemmin muuta tutki vauvasta, mutta saa varmistuksen raskaudelle :)
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!
Ja lumileopardille vielä voimia!
meillä nt-ultra tosiaan torstaina jännityksen,innostuksen ja pelon sekaisin tuntein odotan sitä.En oo saanut dopplerilla varmasti kuulumaan ääniä niin vähän jännittää onko kaikki ok vaikka ihan normaalia et ei vielä kuulu.Nyt siis 10+5(tai nlan mukaan 6)

Riippuu rosi paljon neuvolasta, että onko niillä ultralaitteita ollenkaan. Joissakin paikoissa HUSin alueella tiedän, että alitteita on vielä joku vuosi sitten ollut ja pari tuttua on päässyt ultraan neuvolassakin. Meillä ei laitteita taida edes olla neuvolassa. Olen aina käynyt jossain ä-polilla ultrassa.

Mulla ois vielä monta viikkoa seuraavaan ultraan. Neuvola on ens viikolla.

9+0

Esikoisen aikaan kävin Kallion neuvolassa. Siellä ultrattiin useita kertoja. Tosin muistaakseni ultraaja oli lääkäri, ei hoitaja.

Meilläkin kyllä sit nt- ja rakenne-ultra silti keskussairaalassa.Aika harvinaista se vissiin on et ultrataan.

Meillä neuvola lääkärillä semmonen tosi vanha ultralaite jonka oli saanut sairaalasta uusien laitteiden tulon jälkeen,sillä pysty just vkolla 8 näkemään sydämen sykkeen mutta ei muuta.Pääsin ekalla neuvola käynnillä lääkärille samalla kun edellinen oli keskeytynyt km ni varmistettiin että tälläkertaa kaikki oli hyvin ennen niiden papereiden täyttöä neuvolatätin kanssa.Mullakin on vaveli16 torstaina nt ultra,Itseäkin vähän jännittää kyllä kun oireet aikalailla tasaantuneet.

Leia mulla ihan sama et oireet tasaantunut.Tai siis huonoa oloa oli en oksentanut mut välillä hirvee olo mut se vaan sit jäi.Nyt ainoat oireet unettomuus välillä ja sitten siitä johtuva väsymys.Ja aivastaessa tms.repäisykipua toisella puolen alamahassa.Mut toivotaan et torstai tulee äkkiä ei enää kun 4 yötä :)

Mullakin on vaveli16 ja Leia nt-ultra ens torstaina, mutta ei millään jaksaisi odottaa.. Täällä kanssa oireet vähentyneet ja jopa tissit vähän vähemmän kipeät, mutta eikös se kuulu näihin viikkoihinkin jo? :) rv 11+3

Kiva kuulla sitten torstaina ultrakuulumisia muiltakin!Itsellä on klo 14 niin siihen asti pitää jännittää.Kaksi tuntia pitää olla pissaamatta ennen ultraa,mitenköhän onnistuu.Ei ainakaan voi juoda mitään siinä ennen kun mulla jo ennen raskautta oli tapana juosta vessassa En muista yhtään miksi virtsa pitää olla rakossa ennen ultraa,onko muille infottu myös näin?

Ei, en saanut mitään tuollaista ohjeistusta. Alkionsiirrossa piti kyllä olla pissaamatta tietty aika ennen. Se johtui siitä että ultrasivat vatsan päältä (alakautta ei tietenkään voinut kun siellä oli jo muuta tavaraa) ja sanoivat että kohtu näkyy paremmin kun virtsarakko on täynnä. En kyllä ole kuullut että sillä olisi merkitystä silloin kun ultrataan alakautta, ja varhaisilla viikoilla tuskin kannattaa ultrata vatsan päältä. Tai ainakin olen ymmärtänyt että silloin voi olla huonompi näkyvyys. Kuinka pitkällä olet, Leia?

Mä muistelen reilu kuuden vuoden takasta et nimenomaan pitäis mennä tyhjällä rakolla?? Enpä mäkään mitään ohjeita saanu..

Vuoden takaa muistan selvästi käyneeni pissalla ennen joka ikistä ultraa. Ennen labroja pitää olla pissaamatta.

Mua käskettiin olemaan pissaamatta kaksi tuntia ennen nt-ultraa joka siis on joskus viikolla 12, en sitten tiedä miten esim aiemmissa ultrissa toimitaan.

Hus:n sivuilla ainakin myös mainitaan, että virtsarakon tulee olla tyhjä, myös nt-ultrassa. Tiedä sit jos on poikkeuksia.

Takaisin