Minulla oli (ja on edelleen) ehdoton ei perhepäivähoitajille. Itse oli lapsena hoitourani lähes yksinomaan pph hoidossa ja oli tosi kurja tilanne, jos kemiat ei hoitajan kanssa natsanneet, koska hän oli se ainoa aikuinen siellä. Olin siis useamman vuoden aikana useammalla eri hoitajalla, joista osa oli kivoja, osa ei. Lisäksi tuttavaperheen lapsen hoitoura alkoi sellaisen pph:n hoivissa, joka teki töitä kännissä. Asia paljastui, kun yksi vanhemmista meni ilmoittamatta hakemaan lapsensa kesken päivän hoidosta.
Minulle siis oli todella tärkeää, että saatavilla on useampi hoitaja, jonkun kanssa vähintäänkin homma toimii. Kyllä silti lapsen hoidon alkaessa suretti ja meillä mies hoisi tutustuttamisen hoitoon.
Toivottavasti odeccan tilanne ei huonone ja saat pysyttyä kotona. Oletteko selvittäneet mahdollisuutta saada kaupungilta apua kotiin muutamaksi tunniksi per päivä niin, että olisit itsekin kotona lepäämässä? Täällä sellainen on ollut mahdollista saada esim. jos ei leikkauksen tms. jälkeen pysty hoitamaan lapsia normaalisti. Kannattaa kysyä neuvolasta.