Ultra-kuulumiset

Suhdeluvut meillä down riski 1:14749 ja t18 riski 1:100000. Eli hyvät luvut tulivat, jee :)

Meki saatii vaa 3 kuvaa joista yks hyvä, yksi alien ku liikahtanu just ja kolmas sit poikkileikkaus mahankohalta et näkyy kädet ja kasvojen profiilii taustalla vähä luurankomainen :D monta hyvää kuvaa siinä otti ja noi tulostu.. kaveri oli saanu 7 kuvaa!!! Samassa sairaalassa. Mies otti kuvan niistä muista kuvista näytöltä, mutta ei oo tarkka ku tsuumaa :p ja onneks otettii viel videokuvaa lopussa :) kanattaa kysyy saako ottaa jää ihana muisto :) ja noi kolme kuvaa on jo alun pikkuse pettymyksen jälkeen muuttunu todella tärkeiksi enkä vaihtais <3

Meillä nt-ultran tulokset Down-vauva 1:25000 ja t18 1:80000, saadaan mekin olla sen suhteen rauhallisin mielin :)

Onhan sekin iso juttu ja tärkee muisto, että eihän se ihme oo että harmittaa. <3

Mutta rakenneultrassa saavat yleensä helpommin aikaseks hyvät kuvatkin. :)

Kävin tänään (rv 13+0) nt-ultrassa ja olo on huolestunut, vaikka periaatteessa kaikki on hyvin. Niskaturvotus mitaksi saatiin 1,83 ja siksi huolettaa, koska vertaan sitä näihin alle 1 tuloksiin, joita kaikilla muilla tuntuu olevan. Riski Downin syndroomaan oli noin 1:19800 ja t18 negatiivinen (meillä ei kerrota lukuja, jos tulos ei ole hälyyttävä).

Kätilö otti niskaturvotus mittaa monta kertaa ja kerran sai mitaksi 4,5 ja naurahti että "eihän se nyt noin paljon ole, laite mittaa omiaan". Kaksi kertaa sai mitaksi 1,6 ja kerran sitten ton 1,83 mikä merkattiin äitiyskorttiin. Jotenkin jäi vähän huolestunut olo, voitteko rauhoitella mua että olen vaan turhaan hysteeerinen? Olisin ehkä toivonut että omakin mitta olisi ollut jotain tositosi pientä ja ilman mitää ylimääräistä säätöä... Lopuksi kätilö totesi laskennan tehtyään, että tulos on hyvä ja huolta ei ole, mutta olen silti huolissani :'D

Muoks: Unohdin kirjoittaa, että nenä näkyi ultratessa :)

Muokattu viimeksi:
Kävin tänään (rv 13+0) nt-ultrassa ja olo on huolestunut, vaikka periaatteessa kaikki on hyvin. Niskaturvotus mitaksi saatiin 1,83 ja siksi huolettaa, koska vertaan sitä näihin alle 1 tuloksiin, joita kaikilla muilla tuntuu olevan. Riski Downin syndroomaan oli noin 1:19800 ja t18 negatiivinen (meillä ei kerrota lukuja, jos tulos ei ole hälyyttävä).

Kätilö otti niskaturvotus mittaa monta kertaa ja kerran sai mitaksi 4,5 ja naurahti että "eihän se nyt noin paljon ole, laite mittaa omiaan". Kaksi kertaa sai mitaksi 1,6 ja kerran sitten ton 1,83 mikä merkattiin äitiyskorttiin. Jotenkin jäi vähän huolestunut olo, voitteko rauhoitella mua että olen vaan turhaan hysteeerinen? Olisin ehkä toivonut että omakin mitta olisi ollut jotain tositosi pientä ja ilman mitää ylimääräistä säätöä... Lopuksi kätilö totesi laskennan tehtyään, että tulos on hyvä ja huolta ei ole, mutta olen silti huolissani :'D

Älä ole huolissas, meille sanottii että pitää olla yli 2-2,5 ja siitä yli että aletaan tarkemmin tutkimaan. Otti mitan, sanoi 1,7 ja merkkas kumminki korttii 1,6. Saman verran oli edelliselläkin muksulla, korkein on ollu 1,9 mut en muista kenellä näistä :D Yhdelläkään ei ole ollut alle yhden se tulos. Mä en oo niihin seulontoihin osallistunut, joten ei mitään hajua mitkä ois ollu riskiluvut niissä, ja oon onnellisempi kun en tiedä :)

Vihdoin nt-ultra ohi ja kaikki niin hyvin kun voi tällä hetkellä olla, matalat riskit ja pikkuinen voi hyvin <3 Voi tätä helpotuksen ja ilon määrää, nyt uskaltaa heittäytyä ihan eri lailla tähän raskauteen :) Haasteellinen kuvattava oli pikkukaveri kyllä, ihan kippurassa ja käsikin vielä niskan edessä :D Mutta kaksi ultraajaa ja kaksi laitetta, niin saatiin vihdoin kuvattua.

Kosmos En minäkään murehtis yhtään. <3 Hyvin pienet riskiluvut kuitenkin teillä.

Meille sanoi kätilö että alle 3mm on normaali arvo.

Mulle ei edes sanottu paljonko turvotus oli, sanoi vain että on ok. Ja suhdeluvut molemmissa 1:100000. Ei mulla niistäkään ole mitään hajua, mitä tarkoittaa, mutta niin kauan kun mulle sanotaan että ei riskiä niin en suotta huolehdi.

Mulle ei edes sanottu paljonko turvotus oli, sanoi vain että on ok. Ja suhdeluvut molemmissa 1:100000. Ei mulla niistäkään ole mitään hajua, mitä tarkoittaa, mutta niin kauan kun mulle sanotaan että ei riskiä niin en suotta huolehdi.

Luvun pitäisi olla kirjattuna nlakorttiin :)

Meillä kirjattiin niskaturvotusluku 1.11 neuvolakorttiin, mitä suhdelukuja en ole kuullut. Sanoivat, että Kuopiosta soitellaan jos jotain on, ei ole soittoa kuulunut. Mulle kätilö sanoi, että sen luvun pitää olla alle 3. Joten en huolestuisi!!

Meillä kirjattiin niskaturvotusluku 1.11 neuvolakorttiin, mitä suhdelukuja en ole kuullut. Sanoivat, että Kuopiosta soitellaan jos jotain on, ei ole soittoa kuulunut. Mulle kätilö sanoi, että sen luvun pitää olla alle 3. Joten en huolestuisi!!

Suhdeluvut itsellä löytyy omakannasta :)

No enpä minä niillä luvuilla mitään tee! Jos ois jottain huolestuttavaa ollut, niin olisin kyllä kuullut.

Minäpä hyppään tännekin kun nyt kerra pään sain auki :happy:
Rakenneultra on minulla 1.8., se onkin jo viides ultra tähän raskauteen, ollut vähän tarkemmalla syynillä alusta asti aiempien keskenmenojen vuoksi ja yksi käynti laitettiin ihan puhtaasti minun mielenrauhan takia laughing7
Nt-ultra oli kesäkuun alussa ja juuri tiistaina neuvolassa vielä katseltiin kaikki tulokset ja hyvältä näytti, minullekkin sanoi ultraaja, että alle kolme kun on niin ei aiheuta toimenpiteitä, mutta sittenkin se muutama prosentti jotka sen yli 3 saa, menevät jatkotutkimuksiin ja siltikään ei välttämättä mitään ongelmia ole :happy:

Meillä ei neuvolakorttiin merkata noita tuloksia. Mutta löysin tulokset jo ultrasta seuraavana päivänä omakannasta. Ei onneks tarvinnu jäädä jännäämään eträ tuleeko soittoa vai ei. :)

Minullakin ne riskiluvut on pienet. Lääkäri ei sanonut mitään lukuja, mutta sanoi niiden olevan pienet. Silti stressaa ja en ymmärrä miksi. Lääkäri vielä sanoi, että eihän nämä seulat anna täyttä varmuutta mistään ja se varmaan stressaakin. Haaveilin joskus useammasta lapsesta, mutta ei minun mielenterveys kestä. Mahtaa jäädä tämä viimeiseksi.

Aika jännä ettei lukuja kerrota jne. Mulla kätilö selitti kaiken ultrassa ja katsottiin tulos yhdessä ja kertoi kaiken mitä tarkoittaa. Nva korttiin tulos kirjattiin myös.

Mitä enenmän lapsia /raskauksia sitä enemmän osaa ottaa rauhallisesti kun tietää asiasta omalla kokemuksella ja vertaistuilla :)

Ei meille mitään lukuja kerrottu. Kirje tuli ja siinä luki ettei ole suurentunutta riskiä. Muistaakseni siinä mainittiin vain Downin oireyhtymä.
Eikä näy omakannassakaan tulokset.
Hippunen2: Hah, mun äiti kyllä sanoi, että ekalle ei osannut pelätä minkään olevan huonosti, tokalle jo oli huolissaan ja kolmannesta vielä enemmän :D tieto voi myös lisätä tuskaa.

Muokattu viimeksi:
Takaisin