Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kävin tänään (rv 13+0) nt-ultrassa ja olo on huolestunut, vaikka periaatteessa kaikki on hyvin. Niskaturvotus mitaksi saatiin 1,83 ja siksi huolettaa, koska vertaan sitä näihin alle 1 tuloksiin, joita kaikilla muilla tuntuu olevan. Riski Downin syndroomaan oli noin 1:19800 ja t18 negatiivinen (meillä ei kerrota lukuja, jos tulos ei ole hälyyttävä).
Kätilö otti niskaturvotus mittaa monta kertaa ja kerran sai mitaksi 4,5 ja naurahti että "eihän se nyt noin paljon ole, laite mittaa omiaan". Kaksi kertaa sai mitaksi 1,6 ja kerran sitten ton 1,83 mikä merkattiin äitiyskorttiin. Jotenkin jäi vähän huolestunut olo, voitteko rauhoitella mua että olen vaan turhaan hysteeerinen? Olisin ehkä toivonut että omakin mitta olisi ollut jotain tositosi pientä ja ilman mitää ylimääräistä säätöä... Lopuksi kätilö totesi laskennan tehtyään, että tulos on hyvä ja huolta ei ole, mutta olen silti huolissani :'D
Mulle ei edes sanottu paljonko turvotus oli, sanoi vain että on ok. Ja suhdeluvut molemmissa 1:100000. Ei mulla niistäkään ole mitään hajua, mitä tarkoittaa, mutta niin kauan kun mulle sanotaan että ei riskiä niin en suotta huolehdi.
Meillä kirjattiin niskaturvotusluku 1.11 neuvolakorttiin, mitä suhdelukuja en ole kuullut. Sanoivat, että Kuopiosta soitellaan jos jotain on, ei ole soittoa kuulunut. Mulle kätilö sanoi, että sen luvun pitää olla alle 3. Joten en huolestuisi!!