Ensinnäkin rechakalle hirmuisesti onnea matkaan käynnistykseen! Kurja juttu tuo myrkytys, mutta pääasia että sun ja vauvan parhaaksi käynnistävät synnytyksen[:)]
Ja terkut äitipolin kontrollikäynnistä täältäkin 38+5. Menin sinne siis vauvan vähäisten liikkeiden, matalan pulssin ja kokoarvion vuoksi. Hyvät uutiset on, että vauvalla ei ole hätää[:)] Vauva todellakin liikkuu vähän, mutta se johtuu vauvan suuresta koosta ja reilusta lapsiveden määrästä. Vauvan kooksi arvioitiin ultralla hieman yli 4kg, eli mitään keijukaista täällä ei odotella! Pään koko meni yli käyrien..mutta kuulemma saattoi johtua muodosta. Mun mahani on tosiaan aika valtaisa, ja siinä ei ole juuri muuta kun sitä vauvaa ja vettä. Käyrällä olin kahteen otteeseen, jossa tutkittiin tuota vauvan pulssia. Tämän vauvan syketaso on vaan matalampi, siinä 120 pintaan, mutta hätää ei siis ole. Toiset on vaan rauhallisempia[:)] Muutama supistuskin tuli samalla, mutta syke ei laskenut sen vuoksi kuitenkaan omaa tasoaan alemmas. Tuon ison koon ja mun pienen koon ja tuskaisen olotilan vuoksi synnytys kuitenkin päätettiin käynnistää ensi keskiviikkona, jos sitä ennen ei lähde spontaanisti syntymään. Kohdunkaulaa venyteltiin supistusten aikaansaamiseksi, mutta ei tainnut auttaa asiaa. Selvää veristä limatulppaa on tullut nyt illalla lisää, mutta ei sen kummempaa. Nyt oltiin kahdelle sormelle auki ja kanavaa edelleen 1,5 cm jäljellä, eli hirveän suurta edistystä ei 3 viikossa ollut tapahtunut. Nyt kun tuon vauvan saisi jotenkin vielä puserrettua ulos[&:]