Ultra- ja neuvolakuulumisia

Täällä onki tiistaista asti maattu sairaalassa. totesivat, että 5 päivän kuumeilu johtui munuaistulehduksesta ja passittivat sitte tiistai- iltana synnytysosastolle tippaan ja tarkkailuun. tänään luojan kiitos päästivät kotia antibioottien kanssa, en ois kyllä enää yhtään jaksanu maata siellä synnärillä ja katsoa, ku muut saa muksunsa maailmaan ja mie vaan makaan ja poden tulehdusta! eipä sillä, ei tässä onneks enää oo kun 11 päivää sektioon:)

Tsemppiä käynnistykseen!

Karitelle kanssa voimia. Ikävää tollanen tulehdus loppusuoralla!

Mä vitsailin tänään äitille, et rupeen pitää tukkimiehenkirjanpitoa kumpi soittaa enempi äiti vai anoppi. No, anoppi taitaa voittaa. Mut oon huomannut, että jos joku neuvominen tai kysely ärsyttää niin heitän vitsiksi. Vastaisin tänään isän puheluun selostamalla, et "ei olla viel lähetty, mitään ei oo tapahtunu, kaikki on hyvin". Sit se nauro ja pyyteli anteeks. Mut mua ei oo kyllä vielä häirinnyt noi soitot, lähinnä huvittaa. Mut tota leikiksi heittämistä voi kokeilla, tais ainakin anoppiin tehota, kun se on niin hienotunteinen. Yritin nimittäin rauhoitella sitä "Yritä nyt unohtaa se laskettu aika ja keksiä mukavaa tekemistä niin aika kuluu nopeammin" [;)]

Ensinnäkin rechakalle hirmuisesti onnea matkaan käynnistykseen! Kurja juttu tuo myrkytys, mutta pääasia että sun ja vauvan parhaaksi käynnistävät synnytyksen[:)]

Ja terkut äitipolin kontrollikäynnistä täältäkin 38+5. Menin sinne siis vauvan vähäisten liikkeiden, matalan pulssin ja kokoarvion vuoksi. Hyvät uutiset on, että vauvalla ei ole hätää[:)] Vauva todellakin liikkuu vähän, mutta se johtuu vauvan suuresta koosta ja reilusta lapsiveden määrästä. Vauvan kooksi arvioitiin ultralla hieman yli 4kg, eli mitään keijukaista täällä ei odotella! Pään koko meni yli käyrien..mutta kuulemma saattoi johtua muodosta. Mun mahani on tosiaan aika valtaisa, ja siinä ei ole juuri muuta kun sitä vauvaa ja vettä. Käyrällä olin kahteen otteeseen, jossa tutkittiin tuota vauvan pulssia. Tämän vauvan syketaso on vaan matalampi, siinä 120 pintaan, mutta hätää ei siis ole. Toiset on vaan rauhallisempia[:)] Muutama supistuskin tuli samalla, mutta syke ei laskenut sen vuoksi kuitenkaan omaa tasoaan alemmas. Tuon ison koon ja mun pienen koon ja tuskaisen olotilan vuoksi synnytys kuitenkin päätettiin käynnistää ensi keskiviikkona, jos sitä ennen ei lähde spontaanisti syntymään. Kohdunkaulaa venyteltiin supistusten aikaansaamiseksi, mutta ei tainnut auttaa asiaa. Selvää veristä limatulppaa on tullut nyt illalla lisää, mutta ei sen kummempaa. Nyt oltiin kahdelle sormelle auki ja kanavaa edelleen 1,5  cm jäljellä, eli hirveän suurta edistystä ei 3 viikossa ollut tapahtunut. Nyt kun tuon vauvan saisi jotenkin vielä puserrettua ulos[&:]

Tinkerbell84: onnea sullekin viime metreille, toivotaan että käynnistyisi spontaanisti, mut hyvä et saat ajan jo ens viikolle! Mullakin onneks vasta lievä raskausmyrkytys, kun ei ole proteiinit ku yhdellä plussalla ja verenpaineet viikon ollu koholla. mutta parempi ajoissa kuin myöhässä ja kiireessä.
Tässä me otetaan miehen kaa vikan illan iloista irti: vuokrattiin leffa, syödään pizzaa (mä syön myös kasan luumuja liotettuna koska maha on kovalla), ja sitte vaan sylityksin unille. Huomenaamuna soitto synnärille ja toivotaan että OYS ottaa heti sisään saliin ja pääsen tippaan!

Mukavaa viikonloppua kaikille kivuista ja säryistä huolimatta! Toivottelen teille supistuksia ja mielenrauhaa<3

Ja satu: kannattaa seurailla paineita, mut mulla oli sama et välillä ne heitteli. Sulla tilanne on vielä melko hyvin kontrollissa, joten ole rauhallisin mielin ja mee heti sairaalaan jos huolestuttaa esim. turvotus, näköhäiriöt, päänsärky tai paineet. Sairaalassa yleensä otetaan aina vakavasti raskaana oleva nainen.
Ja mitä lapsiveteen tulee, niin se ei liity raskausmyrkytykseen. Mulla sitä jostain syystä kertyy enemmän, syytä ei tiedetä. vauvalla ei kuitenkaa ole munuais, virtsarakko- tai huulihalkioepämuodostumia tms joka voi aiheuttaa lapsiveden liiallista määrää.

Toistaiseksi oon vaan ihan rennosti nyt. Ajattelen, että asiat menevät tarkoituksenmukaisesti ja joku Korkeampi Voima pitää musta huolta.

huomenna viimestä kertaa neuvolaan.. eikä oo ees oma terkkari huomenna paikalla :/ mutta kiittelin viime käynnillä :) maanantaina sitte käynnistykseen [&:] niijoo rechakaki synnyttää oulussa [:)] minä tuun sinne sit maanantaina [:D]

Neuvolassa taas piipahdettu ja näyttäis taas ihan suhtkoht hyvältä kaikki. Paineet vielä vähän koholla, mutta paino laskenu parissa päivässä 2kg ja pissa puhdas.. lepo auttanu siis turvotuksiin ainakin jonkun verran :)

Täällä kans käyty neuvolassa eilen. Aina sitä jotenki toivoo et tää ois nyt se viimenen neuvolakerta :) Kovasti kyllä jo toivo ettei olis tarvinnu mennä, vaikka ennen sitä aina kovasti odotti.

Paino oli sama kun viime viikolla, paineet suht samat myös. Vauva edelleen kiinnittyny, ja sf mitta sama 32.

Tää oli siis käynti 40+0 ja seuraava käynti varattu 41+0. Sen jälkeen on soitettava sairaalaan 41+3 ja sit kuulemma saa ajan yliaikaiskontrolliin, mut seki sitten vissiin vasta 41+6.

Eipä auta ku ootella. Viime yö meni taas tuskaisten menkkajomotusten kera, meinas jo ihan itku tulla ku mietti et jos näitä tarvii viel seuraavat kaks viikkoa kärsiä [:(] Tänään sitten siivoiltu taas koti kuntoon ja innolla kyl kohti viikonloppua, ihanaa ku mies kotona, eikä tarvi yksin kökkiä <3

Recheka: Onnea koitokseen!!

Itselläni myös lievän raskausmyrkytyksen oireita ja lähete NAIKiin tuli, ne siellä arvioivat tarvitseeko edes mennä kontrolliin ma tai alkuviikolla. Mutta voi olla että meillekin tulisi vauveli jo ensi viikolla!! Eilen alkoikin ekaa kertaa vähän jänskättämään :) Onneksi tosiaan vauveli on jo täysiaikainen ja myrkytys alkoi vasta nyt :)

Nyt sitten on pakko levätä, kun tähän asti olen paahtanut tukka putkella..

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja toivotaan että monta ihanaa marrasmurua syntyy terveinä ja kuin saippuapala tulisi liukumäestä :D (kuten avomieheni mummo tokaisi nähdessään mahani)

Neuvolakäynti 40+6 ja lähete TAYSiin.
Ens viikolle tod.näk. saan ajan käyntiä varten, sillon vasta sitten tietää että käynnistääkö vai varataanko sillon vasta käynnistysaika. Mutta oli miten oli, kauaa ei tarvi enää ootella [:)]
Nyt on alkanu oleen viime päivinä olo aika tuskainen ja viime yö meni valvoessa kun painaa ja kolottaa ja puutuu ja särkee.. No, helpolla oon kumminki päässy kun nyt vasta alkaa olo oleen tällänen [:)]

Painoa oli tullut 1.4kg NELJÄSSÄ päivässä [:'(] Mutta uskon että hyvinkin pitkälti oon vaan turvoksissa kun oon joka päivä käppäilly tuntitolkulla ja on kyllä jalat ihan muusina..

Sf-mitta edelleen 35 ja verenpaine ok. En saanu enää uutta aikaa kun kuulemma sit seuraavaks TAYSiin ja sit tänne neuvolaan vasta vauvan kanssa [:)] Kuulemma en ehdi enää raskausmyrkytystäkään saamaan joten mitäpä sinne sitte turhaan menis [:D]

Kutsua ootellessa... tai synnytystä [;)]

Onpas kiva kuulla, että täällä on tullut pääasiassa hyviä uutisia mammoille vaihteeksi, niitä tarvitaan[:)]

Repesin tuolle Kisu2:n avomoiehen mummon kommentille[:D][:D] Toivotaan sitä!

Heips, täällä myös oltu neuvolassa tänään, kaikki ok ja mamma lihonu hiukan [:)]

Kaikkista huvittavinta oli se, että onko teistä kukaan kokenu semmosta ihme tärinää mahasta yhtäkkiä. Ollaan miehen kanssa ihmetelty, että mikä ihme se on, etteikai se vauva saa jotain kohtausta siellä kun yhtäkkiä tulee semmonen hirmuinen tärinä aina ja sitten se rauhoittuu kyllä nopeesti, mutta taas jossain vaiheessa tulee uudestaan. No kyselin neuvolatätiltä ja se sanoi, että no joo teillehän oli tulossa poika, se tärinä johtuu siitä kun se pissaa [:D] Hiukan huvittavaa, nyt saan sitten aina kertoa miehelleni, koska vauva pissaakin [:D] Kaikkea sitä voi kans raskausaikana tuntea [:D]

[:D] Mitäää??? En oo kyllä IKINÄ kuullut tuota pissajuttua! [:D]

Opinpas tänäänkin siis jotain uutta [:D]

Voi ei! En olis ehkä halunnut tietää, mistä se tärinä johtuu [:D], mutta kyllä, täälläkin. Oikeesti, tosi huvittavaa! Aattelin, että sillä on joku elohiiri välillä!

mullakin ollut tommosta tärinää!! mä jotenkin vaan ajattelin et se olis elohiiri tai jotain kun se on aina samassa paikassa. mut jos se onkin pissiä ne sehän on loistavaa [;)]

Rechakalle paljon tsemppiä ja muille kans![:)]
Täällä oli keskiviikon kontrollissa kaikki hyvin,sappiarvot ei ollu kohola,joten keskiviikkona kontrolloidaan taas. Toivottavasti sitä ennen tuliski jo lähtö![;)]

Huvittava tuo tärinäjuttu kyllä[:D] Osaan kuvitella keskustelun: "Mitäs se vauva tietää siellä masussa?" "No jaa, tärinästä päätellen tuntuis käyvän vessassa just nytten"[:D] En oo sellaista itse kyllä huomannut, johtuisko just sitten siitä, että meillä ehkä mahdollisesti pitäis olla se tyttö tuloillansa[:)]

tinkerbell84, juu sanoivat neuvolassa, että tytöt eivät täryytä [:D], aika hauskaa tuo kyllä on. Nyt tulee viel enee seurattua kaikkea mitä vauva tekee vattassa. On niin huvittavaa, kun tietää, koska sillä on hikka ja koska se pissaa [:D] Empä ole ennen tiennyt, että vauvan kaikki liikkeet oppii tuntemaan noinkin hyvin tai että ne ees tuntee näin hyvin, aika hauskaa [:D]

Mulla kanssa tuntunut se tärinä!! Mäkin vain ajattelin, että se jotenkin tärisyttelee jaloillaan tai jotain. Heh, hauska kuulla, että vauva pissaa silloin [:D]. Tiistaina mulla on neuvola ja sitten meillä alkaa kolmen päivän välein neuvolassa ravaaminen. Eli ilmeisesti perjantaina on jo uusi neuvola, maanantaina seuraava ja sitten yliaikaiskontrolliin. No, toivottavasti tää suostuis syntymään ennen sitä. Tosin, meillä esikoinen syntyi mun syntymäpäivänä ja mulla on tässä loppukuussa vielä nimipäivät. Olisi aika jännä sattuma, jos vauva syntyis sitten nimpparina [:D]

Miimi, ei muuta kun veikkaamaan vauvan syntymäpäivää [:D] Minä olen sanonu, ku ihmiset kyselee, että koskahan vauva syntyy, että tilauksessa ois ensviikon lauantaille [:D] Taitaa silti viel odottaa...mutta se päivä ois kyllä ihan passeli.

Takaisin