Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voisin, kun muistaisin. Todennäköisesti se iskee muistiin seuraavan kerran aikaisintaan torstai-iltana, ehkä vasta perjantai-aamuna aamiaisen syötyäni.. :D Pääni on kovin laho toisinaan..

Ei meillä ainakaan tarvi olla syömättä tai juomatta. Tosi hassua kuinka erilaisia käytäntöjä, ja eikö ne kuitenkin Pitäis olla kaikilla samat kokeet. Hmmm.

Mulle ei ees sanottu, et ennen neuvolaa pitäs olla pissaamatta...?! o_O
Onkohan meillä ihan oikeella tolalla täällä nuo neuvolajutut :O

Täällä ei oo koskaan käsketty pissaa pidätteleen ennen neuvolaa.. o_O

Siis eikai siinä mitään pidätyspakkoa ole, ei mulle ainakaan mainittu. Kun kysyin et pissasin tunti sit et haittaako se, niin se sanoi ettei haittaa ku ei raskaana voi niin pietellä :)

Mulle taas esikoisen ekaa neuvolaa varten käskettiin olee 4h pissimättä. En tiiä miksi, kun myöhemminkin kelpasi tunnin rakossa ollut pissa. Purkkiin joutuu kuitenkin joka kerta lirittämään neuvolakäynneillä, ettei kandee kuitenkaan ihan 15min ennen neuvolaa käydä vessassa että saa jotakin tirautettua. Ja kun se pitäisi olla vielä sitä keskivirtsaa.

No jopas jotakin! Ehkä sit käytännöt vaihtelee. Ei kai tosta haittaakaan, jos vähän yrittää pidätellä varuilta pidempään... o_O
Jännä et eroja noin paljon normi jutuissa?

Itse kävin heti pissalla ku menin sinne, niin sit ku oli minun vuoro niin täti kävi katsoon :)

Onnea j3nni! :happy:
Pitäis olla pissimättä sen 2tuntia mielellään ainakin ekaan näytteeseen kun on tosiaan PLV ja siitä seulotaan virtsistä.. Mutta se on vaan suositus! Lähinnä jos on juonut paljon ja käynyt useasti pissillä voi bakteerimäärä olla vähäisempi!

Onnea j3nni hyvistä uutisista ja tervetuloa mukaan!

Pissanpidättelyohje varmaan vaihtelee sen mukaan mitä näytteitä otetaan missäkin. Täällä ei neuvolaa varten tarvi pidätellä kun ne PLV ja klamydia mitkä katotaan kaikilta annetaa labrassa samalla ku verikokeetki otetaan siellä. Neuvolalla tehään vaan se tikku joka kerran millä katotaan ettei oo sokeria, proteiinia yms pissas ja sitä varten ei tarvi pidätellä eikä tarvi olla kai keskivirtsakaan.. Eihän sitä raskaana koskaan tunnu olevan vaikeutta näytetyä tiristää vaikka oliskin just viimeisimmäks kotona 15min sitte käyny :wideyed:

Minä kävin ekassa nvlassa torstaina, tänään viikkoja 8+1. Neuvolahommat ovat tulleet tutuiksi aiemmissa raskauksissa(4 lasta + yksi tuulimunaraskaus), joten mitään mieltäräjäyttävää uutuutta ei ollut luvassa. Verikokeet otettiin, josta tutkitaan ne HIV:it sun muut ja minulla veriryhmän negatiivisuuden takia vasta-aineet. Sain myös lähetteen pissanäytteelle, jonka veinkin jo heti eilen perjantaina. Onpa sekin sitten pois päiväjärjestyksestä. :) Ultra-aika selviää varmaan ensi viikolla. Minulla on ihan supermukava neuvolan terkka ja neuvolalääkärinäkin on taas tauon jälkeen paikkakunnan ehkäpä paras gyne.

Tuttu kertoi et Oulussakin olisk ultra 60€

Nelroni, Oulussa on varhaisultra 60€. Löytyy Meri-Oulun neuvola torirannasta. :) Aika varattuna 9.2. Ainakin puhelimessa tosi ystävällinen palvelu. :) En Oulusta muuten löytänyt noin edullista paikkaa.

Mulle annettiin purkki kotiin neuvolassa, että vien sinne labraan kun meen. Se on puhdas keskivirtsa ja rakkoaika minimissään 4h, aamunäyte on ok.

Neuvolassa taas katottiin just ne glukoosi ja proteiinit ja sitä varten ei tarvi erityisemmin pidätellä. :)

Mie kans pyysin sen purkin, ni ei tarvi pidätellä koko bussimatkaa labraan. Anto mukaan jopa ne putkilot, joissa näyte säilyy jonku 6 tuntii ni voi ottaa näytteen vaiks yöllä, jos joutuu käymään.

Mullakin semmonen purkki odottaa kotona :) saa viedä mukanaan, kun menee verikokeeseen.

Takaisin