Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä pissitään purkkiin ja viedään, kun mennään ottamaan verikokeet :> tämäkin muka paikkakunta kohtaista?

Ei täälläkään oo verikokeessa pissitty.. Neuvolassa ainoastaan aina pissataan ja katotaan vaan ne samat aina..

Täälläkin sitten jatkossa aina neuvolassa, mutta ei ekalla kertaa..

Mä kävin jo ekalla kerralla neuvolassa pissimässä.. ilmeisesti paikkakuntakohtaisia käytännöt

Meillä samalla tavalla, ku aBulla. Saadaan ekalla käynnillä purkki kotiin ja viedään pissanäyte labraan ja siitä tutkitaan ainakin ettei oo tulehdusta. Niitä kun voi olla raskausaikana oireettomina. Muilla kerroilla sit pissataan vaan neuvolassa purkkiin. :)

Viime raskaudessa mulla tutkittiin Pissa kunnolla vaan kun joutu tayssissa hyppäämään, niin osastolla..tuloksia vaan ei koskaan muistettu mulle kertoo..pissatulehduskin kerkes olla kolme viikkoo ennen kun mulle kerrottiin.. mut neuvolassa ei siis kertaakaan tutkittu..

Ensimmäiseltä neuvolareissulta kotiuduttu. Arvot oli ihan hyvät. Lähete laitettiin ultraan ( joka tehdään keskussairaalassa 50 kilsan päässä) helmikuun viimesellä viikolla pitäis ultra-ajan olla. Verikokeet otettiin ja pissanäyte pitää labraan kiikuttaa. Mukaan tuli kasa lappuja täytettäväksi ja uusi aika neuvolaan sekä neuvolalääkäriin.

Olin varautunut pissanäytreen antoon, enkä vessaan menny vaikka hätä oli jo puoli tuntia ennen neuvola-aikaa. Entisistä ekoista käynneistäni poiketen mitään pissanäytettä ei annettu ja voi jumankauta miten kamala kusihätä mulla oli ku viimein kotia pääsin!

Niin joo aiemmin murehin, että neuvolassa on se mun entinen luokka"kaveri", joka anteliaasti jakoi kaikille halukkaille tavaraansa erinäisissä bileissä aikoinaan. Ei se ollukkaan sama tyyppi. Kuulin nimen puhelimessa väärin. Huh!

Hah Helmi, oispahan vähän auktoriteettiongelmia jos neuvolantädin tollaset taustat olis tiedossa :woot: Kyseenalaistas varmaan kaiken mitä se sanoo, vaikka ois miten ammattitaitonen :wideyed: Onneks se ei ollu sit se! :grin

Mä oottelen vielä yli viikon sitä neuvolaa, ei jaksais nyt ootella enää. Elättelen toiveita, et voitais kuunnella niitä sydänääniä :wink

Mullahan neuvolatäti liikuti sitä doppleria niin vauhdilla ettei kuulunu mitään. :D Kotona löytyy pienen etsinnän jälkeen aina samasta paikkaa syke :)

Niin pitäis, aluks harmitti et aika venyi noin pitkälle, mut sit tajusin et se vois olla hyväkin asia, jos vaan suostuu neuvolantäti kuuntelemaan :) Varhaisultrakin kun skipattiin, niin haluais jo jotain varmistusta pikkuhiljaa tähän touhuun...

Kyllä Sannis luulis, että noilla viikoilla jo kuunneltais, ainakin pyydettäessä. Mulla on muistaakseni kaikilta muilta kuunneltu heti ekalla kerralla. Tosin en muista tarkalleen mitkä viikot sillon oli, olettaisin just kymppiviikon olleen sillon menossa. Tiiä häntä, mikä se käytäntö nykyään on.

Ja juu, ois voinu olla pientä uskottavuus ongelmaa. Tämä oli ihan mukava ihminen (kirjotin ensin täti... Haa kukahan tässä täti on...) Ymmärsi tilanteeni, kuinka vaikeaa mun on päästä neuvolaan töitten takia ja yritettiin sitte tulevat käynnit sumplia mun vapaapäiville. Ihmetteli kyllä, kun sanoin, ettei me olla käytetty kaheksaan vuoteen ehkäsyä. Tosin ihmettelen määki, miten nyt tärppäs kun ei aiemminkaan oo tärpänny. Kai tämän on sitten tarkoitus tulla, jos on tullakseen. Aikahan sen näyttää.

Mäkin sain neuvolasta mukaan lähetteen verikokeeseen (verityyppi, taudit..) ja samalla sain pissapurkin ja ne keräysputkilot. Pissanäytteet toimitetaan samalla, kun käydään verikokeessa.

Ultra-ajatkin tulivat postissa. Helmikuun puolivälissä ja huhtikuun alussa. :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin