Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa jon_na ja Anell!! Mahtavat ultrakuulumiset! :dance011

Mäkin kurkin täällä monta kertaa päivässä. :D

Ihanaa Anell, että teille tuli myös hyviä uutisia! Ei taida olla parempaa lausetta olemassakaan, kun se "Täällä se sydän sykkii" :love7

Sama juttu :D Onnea molemmille hyvistä ultrista! <3

Tänään on käyty neuvolassa höpisemässä. Ensimmäinen verikoe ja ultra varattu. Niihin ihan liian kauan aikaa! :D mutta neuvolasta löytyy laite, jolla sydäntä pystyy kuuntelee rv10+.. Ehkä täytyy parin viikon kuluttua kysellä, että kuuntelisiko hän onko tuolla mitään.. Oikein kiva neuvolatäti oli :)

Nonni, sainpa kans varattua neuvolan. onkin heti ens viikolla. Olin niin ajatellut että joskus 12+ niinkuin aikaisemminkin ollut mut täällä näköjään pääsee jo aikaisemmin kun edellisessä kunnassa.

Mäkin sain varattua äsken neuvolan. Oli tosi kivanoloinen täti :) Neuvola ma 9.2 rv 7+3 ja seuraavana päivänä ar-ultra yksityisellä. Täällä pääseekin onneksi jo ajoissa. En malta odottaa :)

Mun pitäis varmaan soitella kans neuvolaan. Oon vältelly sitä kun harmitti silloin viimeksi soittaa sinne ja perua aika tm:n takia. Vaikka se neuvolatäti olikin silloin aivan ihana ja kysyi että kai mulla on joku kenelle jutella asiasta :) Mutta ihan sen takia että saisi varmasti ajan joka sopii niin voisi sinne ens viikolla soitella. Ar-ultran varasin helmikuun alkuun :) Enää 1,5vko!! Jaksaa jaksaa..

Neuvolasta palattu, hienosti meni. Terkka on oikein mukava, mutta kuulemma vaan sijainen. Varattiin aika neuvolalääkärille maaliskuun alkuun. Nyt vaan nt-ultraa odotellessa, tulee pitkät 3,5 viikkoa :D astetta konkreettisempaa tämä taas, vaikka ei liikoja uskalla vielä iloita. Mutta saatiinpahan kilo erilaisia esitteitä ja lappuja. Ja ne esitietolomakkeet mentiin tooosi tarkkaan läpi vaikka mitään ihmeellistä niissä ei ollu.

Myöskin ensimmäinen neuvola takana. "Neuvolatäti" oli oikein mukava, eikä saarnannut mistään, mutta aika tarkanoloinen kuitenkin. Vaikka käynti oli ihan ok, niin ei kyl ole mun juttu käydä jonkun syynättävänä alvariinsa. Lääkäriinkin menen yleensä vasta kun pää on kainalossa. Tässäpä onkin nyt opettelua ja sietämistä sitten sinne syyskuuhun asti. Neuvolassa laskivat muuten sen lasketunajan olevan 2.9, mutta vaihdanpa sen sit tuonne listaan sen ensimmäisen ultran jälkeen, joka pitäisikin jo varata hyvinkäälle. Varattiin seuraava neuvola ja lääkäriaika sekä laittoi lähetettä labroihin. Sitten vielä pitäisi varata aika sokerirasitukseen...huh.

Kuinka aikasin teillä tehdään toi sokerirasitus jos nyt jo aikaa varaat? Mulle totes terkka ettei sen kanssa oo hoppua vielä hetkeen

Mulla on tossa papereita mitä pitää viedä mennessään ekalle käynnille. Kyselyt tupakasta alkoholista ja huumeista ja sit jotain perustietolappua.. taidan jättää ekat täyttämättä kokonaan kun ei kuulu mun elämääni noist amikään.

Varataanko joka paikassa ultrat itse? meillä ilmeisesti laittaa lähetteen ja kutsu tulee sit joskus kotiin. Helppoo olis kyllä itse niin sais heti sopivan kun tietää työvuoronsa.

Sokerirasitukseeen joudun näin aikaisessa vaiheessa pcos:n vuoksi. Pitäisi kai selata nuo paperit läpi ajatuksen kanssa, et millä viikolla se rasitus nyt pitikään tehdä. Kuulemma lisää riskiä saada raskausajan diabetes jne. Itseasiassa taitaa lisätä riskiä moneenkin. Meillä täällä neuvolasta laittavat lähetteen ultraan, mutta itse se aika varataan. Vielä on kyllä aivan urpo näiden juttujen kanssa :)

Täällä pitää itse varata ultra, kun kaupunki ostaa kyseisen palvelun yksityiseltä. Meidän omalla kylällä ei oo siis ultraa ollenkaan, vaan Tampereelle pitää mennä

Mulle varaili neuvolatäti tänään kaikkia mahdollisia aikoja, kun oli ensimmäinen käynti siellä.. verikokeet, ultra ja neuvola ainakin!

Mä joudun kans sokerirasitukseen jo joskus viikolla 14 aikaisemman raskausdiabeteksen vuoksi. Muutenhan se on yleensä vasta joskus 22-24, jos ei oo ihmeempiä riskitekijöitä. Silloin "pääsen" uudelleen, vaikka arvot ois ekassa rasituksessa hyvät..

Tarkistinpa milloin mun sinne sokerirasitukseen pitikään mennä ja se oli 12-16 raskausviikkojen välillä.

Takaisin