Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
NaBs mullekki se sano sen ihan ohimennen. tullee varmmaan siullekki eteen myöhemmällä nauvolakäynnillä lähempänä tuota puoltaväliä...

Snuzzle
APC-resistenssi? Mulla on se, mutta tarvitsi vasta synnytyksen jälkeen 6viikkoa pistää. Toivottavasti tässäkään raskaudessa ei tartte pistää ennen synnytystä..

Jouduin ekassa raskaudessa sokerirasituskokeeseen vaikka olin juuri 19 täyttänyt ja painosta oltiin enemmän huolissaan kun oli neuvolatädinmielestä liian alhainen. Taisi mulla olma yliinnokas nauvolatäti kun lähes joka kerta lähetti mut labraan tekemään jotain testiä. Ehkäpä oli uusi niin halusi varmistua kaikesta. Itselleni ei ollut kovin kivaa kun raskaus oli muutenkin uusi jännittävä juttu. Lisäsi vain stressia. Toivottavasti tälläkertaa menee paremmin kun ollaa muutettu ja eri nauvola.

Snuzzle, mun serkulla on joku tommonen hyytymistekijähäiriö isänsä puolelta ja joutu tossa vuosi sitten pistelee itteään, kun teli jalkansa, ettei tuu tulppaa. Siinä samalla kävi ilmi, että hänen siskopuolensa isänsä puolelta on joutunu molemmissa raskauksissaan myös pistelee. Kuulemma se eka piikki on se pelottavin ja serkkukin oli vaan pidelly sitä kynäsysteemiä mahansa yläpuolella vaikka kuinka kauan ja psyykannu itteään, mutta sitten kun sen ekan kerran saa pistettyä niin myöhemmin on kuulemma helpompi :) Onneksi ainakin tuon kyseisen tavaran saa sillä kynällä pistettyä ettei tartte minkään ruiskun kanssa touhuta.
Toivottavasti et moiseen joudu, mutta ei se ilmeisesti niin hirveetä oo sit kuitenkaan :)

Miten neuvolassa kuunnellaan sydänääniä? Itse meinasin 9+0 kysyä et voisiko kokeilla kuuluuko, etten saa paniikkia vaikka ei kuulukkaan :) Onham ne laitteet tehokkaampia varmaan kuin kotikäyttöiset :)

Semmonen joku antiikkisen näköinen masiina ainakin oli meidän neuvolassa. Ei kuulemma ennen 10+ viikkoja ole asiaa kuuntelemaan :D

Joo musta kans tuntuu että kotivehkeellä saattaa saada jopa aikaisemmin, ainakin mitä tätä meidän kunnan laitteistoa,tiedän :)

Mä oon alle 25, suvussa ei diabetesta mutta painoindeksi 24. Et kai mut sen takia passitetaan siihen sokerirasitukseen kun oletus on että lihon :D

Joo se on tuo APC-resistenssi (FV leiden). Onpas hyvä kuulla ettei tarttekaan välttämättä alkaa pistelemään jo kesken raskautta vaan sen jälkeen vasta... Toivotaan kuitenkin ettei mulla tuota geeniä olis. Kiitos kamalasti kaikille peukutuksista!! :Heartpink

Aikamoisia hintoja noista ultrakäynneistä pyydetään!

Mä oon vielä kirjoilla yliopistolla, ja varasin YTHS:ltä ajan gynelle, joka voi ultrata. Siitä pitäis mennä ihan normaali käyntimaksu. Noita yksityisen hintoja en ois kyllä raaskinnut maksaa. Toi on tulossa rv 8+, päivää ennen ekaa neuvolakäyntiä.

Mä jouduin ekassa raskaudessa tohon sokerirasitukseen ikäni vuoksi. Tosin eivät mulle siitä muistaneet mitään neuvolassa mainita mutta kysyin lääkärissä rv. 26 et mites pitääkö mennä. Siinä tulikin sit kiire kun pitää ottaa viimeistään viikolla 28. Kaikki arvot oli ihan hyvät niin en tokassa sit tarvinnu mennä ollenkaan.

Täytynee kysyä sit omatoimisesti että otetaanko sitä ettei tule kiire. Seuraava neuvola maaliskuun lopussa niin siellä sitten. Ei kuulosta tosin kovin mukavalta tuo syömättömyys osio, tulee aina niin huono olo jos on syömättä saati nyt raskaana ollessa :/

Tänään oli eka neuvola. Eipä siellä ihmeitä ollu, vaikka yli tunti menikin xD sain puhuttua itselleni ylimääräisen ultran ja se on jo huomenna. Tarkistetaan viikot, vaik ei niis epäselvyyttä pitäisi olla, mut oli tos yks pätkä kun oli 7 viikkoo kuukautiset myöhässä, niin tarkistetaan. Mulle tärkeämpää vaan nähdä et siel joku on ja sydän lyö..jännittää jo..

Takaisin