Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää tuun hulluks, ku en jaksais odottaa enää huomiseen! Ja aikaki vasta 15.40! Blaah tuleekohan sitä nukuttua :D hei ootteks saanu varhaisultrasta kuvia mukaan?

Mulla uppoo maito tosi hyvin nykyään :D joo Anell me saatiin iso liuta kuvia varhaisultrasta

Minä oon kans maitohirmu ihan normaalistikin ja esikoista odottaessa juonti vaan lisääntyi, niin mulla no problem se suositusmäärä. :D Yks reilu 2 desin maitolasillinen voi mennä yhdellä kulauksella ja sitten lisää! Mutta hei te ei-maidon-ystävät, pari purkkia jogurttia päivässä täyttää jo puolet tuosta tarpeesta, niin ei ol pakko pelkkää maitoa vetää väkipakolla.

Mä en oikein oo jugurtinkaan ystävä. Sillon tällön maustamaton jugurtti marjoilla, mut sekin menis paremmin kesällä kun marjat on tuoreita... Rahka menee mehukeitolla kyllä, ehkä sitä sit iltapalaks ainakin. Raejuusto kai lasketaan tuohon myös, sitäkin menee kyllä ruuan kanssa reilusti. Pitää nyt vaan opetella se parin desin lasillinen ottamaan maitoa, kai se menee kun opettelee vaan...

Mulle ei kans tuota ongelmaa maidon juominen, ruokien kans menee lasi-kaks. Nyt oon juonut myös aamuin illoin kaakaota, kun ei toi kahvi maistu. :)

Mä nyt varta vasten otin ja join lasin maitoa ihan opettelun vuoksi. :P Eiköhän tuo tule nyt tavaksi kun muistaa vaan. Pitää miehelle sanoa, et muistuttaa mua :)

Miulle suositteli neuvolassa, että alkaisin ottamaan kalsiumlisää, jun ei tule juotua maitoa ja juustokin on niin pirun kallista. raejuustolla en saa millään sitä vaadittua kasaan. Vauva kuulemma ottaa kyllä kaiken tarvitsemansa kalsiumin, että sit jos ei saa tarpeeks, ni sitte ei vaa ittelle jää yhtään. Joten joudun varmaa itte ainaki turvautumaan purkkiin.

Mä rupesin syömään kalsiumia purkista samoin tein ku sain tietää olevani raskaana. Mäkin käytän aika vähän maitotuotteita, juustoa lähinnä, niin ei siitä saa riittävää määrää. Mulla tosin tän esikon imetyksen vuoksikin on vielä isompi tuo kalsiumin tarve, mutta saahan tuota kasvikunnan tuotteistakin, esim manteleista ja kaalista. Mantelimaitoa käytänkin jonnin verran.

Varmaan ihan hyvä tuo kalsiumlisä. Jos en saa maitoa juotua niin kyllä tulee mullekin tuo käyttöön...

Täällä myös bongattiin varhaisultrassa eilen pikkuinen oikein hyvässä kohtaa ja sydän sykki hienosti. Koko vastasi viikkoja ja kaikki on siis hyvin. Tästä tuli taas himpun verran todellisempaa <3

Hinta oli 94e ja saatiin mukaan pari kuvaa, joissa näkyi myös mitat. Nyt vaan töissä salamyhkäinen skannaustuokio että saa kuvat digitaaliseen muotoon :D

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :gen014

Mä en myöskään juo maitoa, enkä aio opetella. Juustoa menee paljon, jonkin verran maustamatonta jogurttia, kermaviiliä ja kermaa ruuanlaitossa..
Pitääpä alkaa noita seesaminsiemeniäkin heittelemään enemmän ruokiin, kun niissä on paljon kalsiumia! :)

Onnea hyvistä ultrista! Ja minde keksitkö tuon peipponen termin itse vai käytetäänkö sitä jossain yleisemminkin? Oon nimittäin kuullut sen vauvan kutsumasanana kerran aikaisemminkin ja silloin luulin ensin että kyse on linnusta :D

Kalsiumiahan tosiaan saa kasvikunnan tuotteistakin hyvin ja just uutisissa oli juttua että niillä, jotka käyttää vähän maitotuotteita kasviperäinen kalsium imeytyy paremmin eikä puutosta yleensä ole. Että suomalainen maitotuotteiden saantisuositus on poikkeuksellisen korkea.

Voi, olipas tänne ehtinyt tulla liuta hyviä neuvolakuulumisia. Onnittelut niistä! Se sydämmeen sykkeen näkeminen/kuuleminen on jotain niin uskomattoman hienoa!

Tuosta kalsiumin saannista tuli mieleeni, että itse saan kantaa kaupasta valtavat määrät maustamatonta jogurttia. Meillä lapset tykkää tehä smoothieta käyttäen pohjana maustamatonta jogurttia. Sinne sitte vaan hedelmää ja/tai marjoja sekaan niin johan uppoaa. Siinä vois olla yks keino kalsiumin saantiin.

Mulla on eka neuvola 2.2. ja eilen vein ylityövapaahakemuksen pomolle tuolle neuvalapäivälle. Pomo tuumas, ettei taida onnistua tuolle päivälle ja minä inkutin moneen kertaan että sen on käytävä! Perskeles, ku se voi olla vaikeeta! Seuraavat vapaat ois 12. ja 13. päivä, toivottavasti sais ultran sinne, ettei tarvi säätää. Olkoot sitten vaikka se 13. taikausko ei oo mun juttuja...

Huomenna aamulla olisi ensimmäinen neuvola. :) pientä jänskätystä! Mua vaan ahdistaa eniten, kun mitenkään ei voi tietää kasvaako tuolla oikeesti ketään.. :/

Milloinhan sitä sais soitettua neuvola aikaa.. Tänään 8+2 et ei onneks oo mitään kiire vielä ajalla. Oon hirmu laiska jonottaan puhelimessa, puol tuntia päivässä soittoaika ja linjat aivan tukossa aina.

Mä soitin neuvolaan sillon heti plussan jälkeen kun en yhtään tienny mitä pitäis tehdä :D olin siis superajoissa. Mutta nyt onkin sitten mielenkiinnolla odoteltu, huomenna on aika sinne. Mieskin eilen lupasi että lähtee töistä superaikasin että pääsee mukaan, vaikka sanoin kyllä että pakko ei oo :D

Takaisin