Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä täällä ei tarvii onneks täytellä mitään lappuja. Mulla on tasan viikon päästä eka neuvola..jänskättää kyllä vähän, vaikka siellä ei mitään ihmeellistä olekaan ja on samalla esikoisen 9kk neuvola (vaikkei iha 9kk viel silloin olekaan)

Sannis, ainakin netin kautta oli tosi näppärä hakee äitiysrahat ja -paketti. Sehän määräytyy edellisen vahvistetun verotuksen mukaan, eli tänä vuonna haellaan vuoden 2013 verotietojen mukaan. Tosin en tiiä kuinka paljon isompi homma se sitten on, jos haluaa sen rahan edellisten kuuden kuukauden mukasesti ennen äitiysvapaan alkua, jos on saanu sinä aikana parempaa palkkaa kuin tuolloin 2013.

Juu onhan ne tukien haut tainnu helpottua ainakin nyt kun netissä voi tehdä, mutta onpa jäänyt opiskeluajoilta vähän paha maku suuhun. Liitteen liitteitä ja päätöksen päätöksiä ja hylkäyksiä... Ja lisäselvityksiä. :wtf: Ihan loputon suo... Mut ei murehdita vielä, toivotaan että päästään ylipäänsä sinne saakka kaikki :)

Mulla on ensimmäinen neuvola tämän viikon perjantaina. Otin siihen ylityövapaan niin ei tarvitse töistä kesken lähteä ja selitellä sen kummemmin asiaa. Meillä täällä sai kunnan neuvolan sivuilta tulostettua esitietolomakkeen, jonka kanssa on sitten hyvä mennä ensikäynnille.

Huomenna aloitetaan päivä ekalla neuvolalla. Meitä pyydettiin täyttämään kaupunhin sivuilta löytyvät kaavakkeet ennen sinne menoo ja lukemaan se THLn sikiöseulonta tiedote läpi.

Töissä vähän narrasin käyväni lääkärissä, mutta kyllä ne jo niin arvaa koko homman. Onneks ovat kaikki naisia ja yli puolet äitejäkin nii ymmärtävät miksi en vielä kerro :rolleyes:

Mulla on perjantaina neuvola ja kaavake löytyi netistä - olin ahkera ja täytin sen jo eilen :D

Mun piti siirtää ar-ultraa. On nyt ens vkolla päivää enne ekaa nlaa. :D Ja etukäteen täytellään laput sähköisesti. Toiveena oli, että noin viikko ennen täytettäisiin, että terkka ehtii niihin tutustua ennen käyntiä.. :)

Vielä 2vkoa ja 3pvää ennen ekaa neuvolaa. Aika mateleeeee! Tuntuu että tein sen ekan testin jo kuukausia sitten, vaikkei siitä oo vielä ees kahta viikkoa o_O 5+4 tänään. Uskomattoman vähissä viikoissa oikeesti.

Odotan vaan että pääsis sinne nt-ultraan. Viime raskaudessa uskalsi luottaa koko juttuun siinä kohtaa kun tasan viikolla 8 kävin päivystysultrassa. Tällä kertaa toivottavasti ei mokomaan joudu, mutta joutuu vielä jonnekin helmi-maaliskuun vaihteeseen odottaa sitä ekaa ultraa :/

Mä en oo uskaltanu edes soittaa neuvolaan vielä.. Pikku herralla on ens viikolla neuvola niin ajattelin sitten kysästä samalla tosta äippä neuvola politiikasta kun meillä sattuu olemaan herran neuvolatäti sama kun äippäneuvolantäti :) Sit pitäis viikkojakin olla jo omien laskujeni mukaan 8 :) Ultraa kans odottelen innolla, silloin siitä tulee jotenkin niin käsinkosketeltavaa ja totta kun saa ne kuvat siitä pikku toukasta :love017

Minäkin uskallan nyt liittyä tänne. Tällähetkellä on 7+1 ja eilen saatiin varhaisultrasta hyviä uutisia, vahva sydän ja vastaa viikkoja. Silti vielä jännitetään mutta nyt pahin stressi kuitenkin poissa toistaiseksi. :)

Onnea sv, hienoja uutisia! :love7

muhkumöhkö: Mulla toi suomekskin soittaminen on tarpeeks haastavaa, saati jos pitäis vieraalla kielellä sönkätä :nailbiting:

Täällä odotellaan neuvolan tätin soittoa, et millon päästään ekalle käynnille :rolleyes:

Täällä oli eka neuvola eilen rv 7+0 tuntihan siinä meni taustoja läpi käydessä jne. Varasin tuon neuvolan jo joulukuun 29pv xD samalla puhelulla joulukuussa neuvolatäti varasi minulle ekan lääkärin joka on huomena rv 7+2 ja siellä verikokeiden lisäksi ultraääni ja katsotaan onko raskaus kohdun sisällä ja vastaako viikkoja ja montako alkiota on. Onneksi täällä ultraääni jo ekassa lääkärissä niin ei tarvitse 12 raskausviikolla asti jaksaa odottaa ekaa ultraa :)

Tänään tuli aika ultraan, 26.2! Kyllä tuntuu aika pitkältä :oops: Millään ei malta odottaa! Viikko sitten kävin neuvolassa (5+4) ja viikon päästä on lääkäri. Toivottavasti sielläkin ultrattaisiin, ettei tarvitse ihan tuonne helmikuun loppuun asti odotella tiedottomana :)

Takaisin