Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en edes tiedä missä mulla istukka on, nt-utrassa kätilö sanoi vain että "normaalissa paikassa".

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Tabarca: mulla löyty vuoden alussa kyhmy rinnasta ja se iltrattiin. Olin just plussannu nii se suostu pyynnöstä vähän ultraileen kohtua samalla. Eihän siellä näkyny kuvpikkunen näppy vaan nii alussa. :) sitte käytiin rv 7 yksityisellä ja se ultrattiin kaks kertaa ku tuli toisesta kaksosesta keskenmeno. Neljäs ultra oli eka virallinen kunnallinen mutta olinkin vasta viikoilla 11 (luultiin 12) nii piti uusia. Nyt sitte ihan virallinen rakenneultra tänään. Jospa nyt ois kaikki ok❤️

Mulla istukka kans edessä. Ultrattu on 4-kertaa (alkuraskaus, np, istukkatutkimus ja sit oli tarkistus seur.pvänä). Vielä olis rakenne 2-vkn päästä ja koon seurantaultra rv 28.

Tsemppiä pikkukettu ultraan! :-)

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää reilun tunnin verran odotettu että pääsee rakenneultraa....

Huh! Vai sellaista takana pikkuketulla. Toivottavasti tosiaan tänään kaikki hyvin. Toivottavasti myös kyhmyn suhteen.

Oon vaan niin hämilläni, kun itsestä tuntuu että on aivan heitteillä, kun tähän mennessä ollut ne kaks ultraa, kaks neuvolaa ja yks lääkäri. Seuraavaan neuvolaankin vielä toista viikkoa ja neljäs kerta ennen juhannusta.

Jotenkin olis näin ekakertalaisena turvallisempaa, jos useammin kysyttäis, että miten voit.

Höh. Ei jääny tähän nuo ultrat. Muuten oli rakenteissa kaikki ok ja pieni kasvaa hyvin(377g) mutta sydämen toisessa kammiossa näkyi jotain kalkkia. se ei ole kuulemma huolestuttavaa mutta saimme kontrolliajan parin viikon päähän erikoislääkärille.. Silti ollaan erittäin onnellisia ja helpottuneita että kaikki muuten hyvin. Ja poikalupausta annettiin❤️

Muoks: Se kyhmy olikin vain raskauteen liittyvä joku hormonipallura, hävis otestään. :)

Muokattu viimeksi:
Pikkukettu: mullekkin tuli kyhmy toiseen rintaan edellisessä raskaudessa. Siitä otettiin ohutneulanäytekkin. Oli onneksi vaaraton, raskauteen ja imetykseen liittyvä hyvälaatuinen kasvain, joka hävisi imetyksen aikana :-) mutta kyllähän nuo aina pelästyttää.

Itsellä oli tänään neuvola. Muuten kaikki ok, mutta paineet oli hieman alhaalla (109/58). Nyt sit salmiakkia, lakua ja kahvia ääntä kohden :p

Onnittelut kaikille hyvistä ultratuloksista :)

Meilläkin oli eilen rakenneultra, ja mieskin oli eka kertaa neuvolassa mukana. Onneksi meillä oli tällä kertaa ihana lääkäri, joka ultrauksen teki, ja selitti koko ajan mitä tutkii ja mitä seuraavaksi jne. Todella positiivinen ylläri np-ultran puhetaidottoman ultraajalekurin jälkeen :p

Kaikki oli ultrassa ok, kasvu vastaa viikkoja. Sukupuolta yritettiin tsekkailla mutta tyyppi päätti pitää jalat tiukasti kiinni ja ultraaja kovin koitti tähystellä josko kuitenkin jotain näkyisi. Tyttöä veikattiin, mutta ei kuulemma kannata vielä mennä prinsessamekko-ostoksille :biggrin

Itseäkin ihmetytti et ultrat oli siinä, neuvolakäyntejä toki vielä jonkin verran on, mutta oletin että ultria olisi ollut enemmän. Tuntuu tosiaan että aika oman onnensa nojassa tässä saa olla. Varsinkin näin ensikertalaisena sitä kaipaisi enemmän tukea.

Aion kyllä mennä yksityiselle 3D- tai 4D-ultraan, jospa sitten saisi varmuuden sukupuolesta :)

Mozar joo kyllä se säikäytti pahasti! Olin jo ihan varma että vähintään rintasyöpä. Noh onneks osasivat rauhotella, kuukauden jonotin kuitenki että pääsin edes lääkäriin sen kans. Onneksi ei ollu sen kummempaa :)

Se kyhmyn ultraaja oli kyllä vähän hämmentyneen olonen ku pyysin ultrata myös mahaa! :) se sano että ei oikeesti sais muuta ku sitä mihin on lähete mutta suostu epävirallisesti kurkkaan, oli hauska nähä edes se pieni näppy siellä <3

täällä myös rakenne takana...oli eilen...poika oli ADHD ja osa rakenteista saatiin huonot kuvat ni tiistaina uudestaan...nyt on rv 21+4 ja ultran mukaan on viikon pitemmällä, mutta laskettua eivät aikaistanee..poika kasvoi keskikäyrillä, oli 19,5cm ja 487g <3 kylläkin lupailivat, että kokoa seurataan tarkemmin, ettei yliajalle päästetä ku on pitemmällä :)
mulla istukka myös lähellä kohdunsuuta takaseinässä ni vielä kontrolliultra rv33 että istukka on lähtenyt nousemaan :)

Täällä istukka edessä, joten kätilö sanoi ettei potkuja välttämättä tunnu vielä pariin viikkoon. Kovasti yritän niitä kuulostella, mutta vaikea erottaa mikä on vatsan omia pörinöitä ja mikä jotain muuta :grin

Vähän jäi mietityttämään se kätilön kommentti siitä sokerinsyönnin seuraamisesta (koon perusteella arvioi sikiön viikon tämänhetkisiä raskausviikkoja isommaksi), mutta selviäähän se viimeistään sokeriseurannan jälkeen jos on jotain huolehdittavaa..

Kätilömme oli kyllä aika erikoinen tapaus (Kätilöopisto) :D Yhtenä hetkenä lässytti kuvaruudulle ja toisena hetkenä paasasi meille milloin mistäkin vakavaan äänensävyyn :woot:

Kovasti tekisi mieli vielä sinne 4d-ultraan mennä, kun saatiin niin surkeat kuvat pikkuisesta rakenneultrasta, mutta mittaukset saatiin tehtyä ja sukupuoli varmistui, niin ehkä se olisi vähän rahan heittämistä hukkaan.. Vaikka siitähän saa sen kelakorvauksen, kun menee ennen 24(?) rv.

Aikamoinen kätilö! :D Erikoinen ehdotus kyllä tommonen epämääräinen sokerin välttely jos ei mitään raskausdiabetesta ole todettu.. sokerirasitushan sitten pitäisi tehdä tai verensokerien kotiseuranta, jos on epäilystä että sokerit ei ole kunnossa.. Mutta nehän tulee neuvolan kautta eikä ultraavan paikan. Ehkä neuvolaan vois soittaa ja kysyä tädiltä :) Sitten jos sokereissa todetaan oikeasti häikkää niin niitä ultriahan tehdään myöhemmin raskaudessa säännöllisesti missä tarkistetaan ettei vauvan masu ole iso tai lähde kasvamaan isoksi viimemetreillä ennen syntymää.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

Mullakin oli ehkä vähän suuret odotukset neuvolan suhteen, mutta tässä ne on karissu jo kivasti. Neuvoja saa hakea ihan itsekseen jostain muualta. Mutta onhan se kiva, että muutaman kerran raskauden aikana tsekataan, että pissassa on kaikki ok ja lapsen sydän lyö :)

Mun on pakko tännekin todeta, että hyviä ja ihania neuvolatätejä löytyy. Meillä ainakin tuo aina kertoo kaiken mahdollisen ja aiheuttaa kunnon tietotulvan jokaisella käyntikerralla! :D

Takaisin