Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans isyydentunnustus edessä. Pitikö sit allekirjottaa joku yhteishuoltajuussopimus myös, että voi pitää ristiäiset?! Jostain luin sellasta, tosin en tiiä oliko minkä vuoden kirjanen... Me ei varmaan olla naimisiin edes menossa, joskus 8v sitten mies on mua kahteen otteeseen kosinu ja oon kieltäytyny, sit oltiin hetki erossa ja mulle iski hääkuume, ja kun palattiin yhteen niin mun into laantu hiljalleen ja lisäks erosin kirkosta, ja tällä hetkellä jos joku on sormuksista kysyny niin on todettu että ei tuu tapahtumaan:P tällä hetkellä siis hyvä näin.

Tuttavapariskunta vihittiin samalla kun pitivät ristiäiset (kirkossa), meni lyhyen kaavan mukaan ja varmaan puolessa tunnissa oli koko toimitus ohi. Kutsut saatiin pari kuukautta aiemmin, paikalla kirkossa ja ruokailussa oli lähisuku ja sit illalla "bileissä" kaverit. Mun mielestä ihan hyvä idea, jos haluaa naimisiin ja jonkunlaiset juhlat kuitenki pitää.

Ilmeisesti nykyään kirjoitetaan just tuo yhteishuoltajuussopimus. Esikoisen aikaan sitä ei ollut, nyt täytettiin se samalla, kun kuopuksen isyyden tunnustus oli ja kuopuksesta piti se yhteishuoltajuussopimus tehdä. Kai ne jollain lailla ennakoi tulevaisuuden varalle, JOS ero tulee O.o tiedän ainakin tuttavan, jolla on saman ikäinen lapsi, kun meidän esikoinen. He sitten avoeron sattuessa vasta täyttivät sen huoltajuussopimuksen. Onneksi erosivat hyvissä väleissä ja lapsen parasta ajatellen, niin yhteishuoltajuuskin oli helppo sopia :)

Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin :love017

Onnea kaikille ultrassa jo käyneille ja tsemppiä ultraan menijöille! Itteä ainakin jännitti, mut vilkas temmeltäjä siellä kasvaa :Heartred Eikä aikaakaan, kun nyytit on jo sylissä. Ittellä on ainakin tää raskausaika menny ihan tosi nopeesti. :)

Meillekin on poika tulossa ja hänellä näyttäisi kaikki olevan hyvin. Itseä alkoi jännityksestä huippaamaan ja tuntui, että pyörtyy siihen makuultaan. En ois arvannu, että maatessa voi pyörryttää ☺️

Kurjakin uutinen tuli kun kätilö huomasi myooman siinä kohdunsuulla, mikä voi kuulemma estää normisynnytyksen jollei siitä liikahda sitä sitten seurataan lähempänä. Olin ollu niin jännityksessä siitä että onko vauvalla kaikki hyvin etten osannu ajatellakaan että voisi jotain tällästä kuulla.

Meillä ru tänään, kaikki muuten hyvin mutta pää oli kuulemma normaalia pienempi näille viikoille (20+6). Konsultoi vielä toista kätilöä ja olivat yhtä mieltä siitä että ei ole mitään vakavaa, että meidän tyyppi nyt sattuu olemaan vaan vähän siropäisempi. Vähän jäi kyllä mietityttämään, mutta ultraaja vakuutteli että ei syytä huoleen.

Sukupuolta ei varmaksi saatu tietää kun tyyppi oli vähän miten sattuu mahassa (välillä kädet ja jalat yhtä aikaa naaman edessä jne), mutta tytöltä kuulemma enempi vaikutti :)

Mitkä viikot onniorvokilla? Mulle kätilö sanoi että kokoeroja ei vielä kauheasti ole kun ääneen pelkäsin jättivauvaa radin takia. Mulla oli eilen h 21 ja 390g vauva.

Kokoeroja voi olla ilmeisesti paljonkin ilman että se on epänormaalia, kuulemma parikin viikkoa puoleen toiseen. Ultran aikaan oli 20+5. Päätin olla huolestumatta, vaikka en tahtoisi jättivauvaa. Kieltämättä kävi omassa mielessä että pitäiskö jo tän vuoksi tarkkailla sokerinsyöntiä tarkemmin...

Ilman raskaus diabetestä kai vauva kasvaa isona tai pienenä ihan geenien mukaab, että silloin ei sokeri vauvaa kasvata :) Sit jos on radi niin äidin liian korkea verensokeri lihottaa vauvaa, kun vauva ei kestä korkeaa sokeria ja tuottaa paljon insuliinia jolla saa oman verensokerinsa normaaliksi mutta se ylimääräinen sokeri kertyy vauvalla mahaan rasvaksi. "Sokerivauvat" onkin juuri mahasta isoja ja se haittaa synnytystä vaikka muu isokokoisuus ei haittaakkaan. Mulle selvitettiin viimeksi, että jos vauva on geenien perusteella kookas niin pää on myös kookas ja se raivaa vartalolle tien syntyä eikä yleensä tuu mitään ongelmia. Mutta jos vauva onkin iso eli siis tässä tapauksessa mahasta lihava äidin (huonosti hoidetun) diabeteksen takia niin pää on suhteessa pienempi eikä raivaa tilaa ja vauva voi sitte juuttua pulleasta mahastaan ja olla vaikeampi saada syntymään ku tavallisen kokoinen pää ei jaksa raivata tilaa lopulle vauvalle. Mulla siis käynnistettiin synnytys kun näytti että vauva lihoo mahasta, vaikka lopulta olikin vaan juonu mahan täyteen lapsivettä ennen kokoultraa tms ja oli ihan normaalin kokoinen. Mä ihmettelinkin tota et miten vauva lihoo vaikka mun sokerit oli lääkkeen ja dietin avulla tosi hyvät koko ajan.. mut oli vaan mittavirhe.

Meillä pieni oli 316 grammaa, kun ultrassa viikkoja oli 19+5. Ihan normaalina kätilö piti. Sanoi kyllä, että tytöllä on jo pyöreyttä poskissa ja hauista käsivarressa. Toivottavasti en syötä häntä liian suureksi, vaikka ei raskausdiabetesta olekaan.

Ultra viimein takana. Tyttöö veikkaili ja rakenteet oli kunnossa. Vähän pienempi viikkoihin nähden mutta ei ollut mitenkää huolissaan kun sillo np ultrassahan sitä la aikaistettiin viikolla eli siihen alkuperäiseen laskettuun aikaan vastas koko nyt. 7.7 kontrolliin kuitenkin istukan paikan takia. Oli vähän liian lähellä kohdunsuuta. Ei kuulemma siitäkää tartte olla huolissaan ja pääseepä näkeen asukin vielä uudestaan ja ehkä vielä varmisteleen sukupuolen :)

Takaisin