Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aikaisemmin sydänääniä kuunneltiin vasta viikolla 16. Nyt toista neuvolakäyntiä on aikaistettu viikolle 14 ja mun terkka sanoi, että nyt heille hieman haasteellisempaa saada kuulumaan sydänääniä. Ilmeisesti heidän vanhat vehkeensä osa syynä... Mutta kiva, jos jossakin ovat kuunnelleet jo ekakäynnillä. Mä luulen, että täällä etelä-suomessa on niin kiireistä, että mitään ylimääräistä ei helposti tehdä. Lapsen kanssa tulikin viimeksi vähän ikävä kokemus neuvolasta tuon kiireen vuoksi.

Meillä kuunneltiin myös jumputtelua, tosin sitä ihanuutta kesti aivan liian vähän aikaa! Koko nt-setti sisään ja ulos huoneesta kesti siis erikoislääkärin ja hoitsun yhteistoimin hurjat 7 minuuttia :D

Eiliset huolet niskaturvotuksesta kaikkosivat tänään, kun sain kirjeen, ettei suurentunutta riskiä ole! :smiley-bounce012

Olipahan nopeaa toimintaa! o_O ei siinä varmaan paljoa kerinnyt mitään! Hyvä että seulonnat antoi hyvän tuloksen :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Täälläkin pitkä odotus tuon suhteen alkaa onneksi olla lopuillaan, vihdoin huomenna pääsee ultraan :) Aika on vasta 14.45, joten päivä menee vielä jännätessä

aBu, täysi työ oli ainakin keskittyä mitä lääkäri sanoi (sisä- ja nt- ym. tutkimusten aikana) ettei ehtinyt oikein tajuamaan mitään. Onneksi oli toinen korvapari ;)

Tollanen kaveri siellä pötkötteli kaikessa rauhassa, kun ultratäti rupes häiritteen unia :) Kaikki hyvin ja riskiluvut pieniä. Koko vastasi viikkoja 11+6 vaikka nyt on laskennallisesti 12+0, mutta laskettua aikaa ei siirretty. Ultraaja oli ihan mukava ja selosti meille kaikki elimet, joita tarkasti.
f38cd0c62e4dd9d5fd71867cdf61d2e4

Jee ihania uutisia ja kuvia! Itsellä vielä kaksi yötä, pe klo 12 ultra ja odotus on tuskallista :) nyt on pari päivää ollut häpyluu niin kipee et välillä makaan vaan sohvalla, mietin et auttaiskohan liikunta...

Toi kuva oli vähän pettymys, kun vauva oli paljon paremmissakin asennoissa ja mun mielestä se otti niistä kuviakin, mutta anto sit tollasen, missä ei näy kädet eikä jalat :( Esikoisesta saatiin sitä paitsi kolme kappaletta. No, toivottavasti säilyy edes omassa muistissa, mitä tuli tuolla nähtyä.

Onnea taas kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :) Nyt, kun tietää, että omalla pienellä on kaikki hyvin niin osaa ihan erilailla iloita muidenkin hyvistä uutisista.

onko muilla jäänyt vatsan päältä ultrauksen jälkeen vatsa tosi kipeäksi? Mulla ultrattiin maanantaina ja vieläki on ihan kipeä tuo alavatsa. o_O joutuhan se runnomaan, että ois tuo pikkukaveri kääntyny, mutta tosiaan ku nyt sattuu kävelläkki.

Nyt on ultrassa käyty. Siellä pötkötteli yksi vauveli :) välillä riehu ja välillä nukku ☺️

Nt 1,0mm eli ok :)

Minäkin omaan verentukosgeenin eli APC-resistenssin, mutta lääkkeitä tarttee rupee pistää vasta synnytyksen jälkeen kuuden viikon ajan :)

Takaisin