Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä odottelen nyt vimmatusti seuraavia ultrauutisia. Tähän jäi ihan koukkuun, kun tietää miten unohtumaton olo se on, kun siellä näytöllä se oma pieni rakas vilkuttaa, toivon niin kovasti, että kaikki sais kokea sen tunteen. Tällä viikolla onneksi saadaan jännäillä kai joka päivä :happy:
Yritin laittaa kuvaa äsken meidän Sisusta, mut eihän tuo puhelin suostunut rajaamaan kuvaa tarpeeksi pieneksi... Pöh.

Ihanaa kuulla iloisia kuulumisia!! <3
Mulla kans välillä oireiden väheneminen/lieventyminen on saanut huolestumaan että onko kaikki hyvin..vasta reilun kahen viikon päästä ultra mut eilen riemuitsin miehelle että jee tissit hiukan taas kipeät..kaikesta sitä iloa repii :wink mutta pitää yrittää porskutella eteenpäin stressaamatta asiaa :) on vielä kuitenkin mahdollisuus käydä yksityisellä ultrassa jos oireet kokonaan häviää tai liikaa huoli kasvaa..odottavan aika on pitkä..

Tuli muuten mieleen et mulla ultrattiin eka päältä ja sit napanuorahommelit tsekatiin alakautta. Eli varautukaa kaikkeen :D

Mulla oli näkyvyys päältä istukan takia surkea, niin otettiin sit suosiolla näkymät alakautta :)
Tai lääkäri sanoi et hänelle ihan riittävästi näkyi päältäkin, mut mulle oli kivempi kun sen sikiön erotti sieltä kaikesta harmaudesta selkeämmin... :)

Mulla kans kuulemma istukka edessä. Ihan hyvin näkyi vatsan päältä, ilmeisesti mulla sit kohtu eteenpäin kallellaan. :) Ylihuomenna toinen neuvola, jonne miehenkin piti tulla, mutta ei töiden takia pääsekään.. Jännittää miten paljon on paino noussu. :nailbiting:

Ihania ultrakuulumisia tullut! :Heartred Onnea kaikille hyvistä uutisista! Laittakaahan kuvia, kuvia, kuvia, tahdon ihastella kuvia! :grin

Meillä olisi vielä kolme piiiiiiitkää yötä että päästään itsekin katsomaan mitä pienelle kuuluu. Jännittää kyllä tosi paljon, vaikka varhaisraskauden ultrassa käytiinkin, mutta onhan se nyt ihan eri asia kun silloin näkyi vain pienenpieni möykky ja nyt jo oikeesti minimallinen vauva. Onneks hankittiin tuo doppleri niin saa kuunnella päivittäin sydämensykettä :smug: Mutta silti, tule jo torstai! :p

Ihania uutisia ja teidän onni ja ilo paistaa teksteistänne :) onnittelut!
Minä en kyllä yhtään muista edellisestä raskaudesta istukan paikkaa tai kohdun asentoa enkä oikein mitään mitä siellä ultrassa katsottiin. Oli tosi kiva lukea näitä teidän juttuja niin osaa sitten kuunnella siellä ultrassa faktaakin eikä vaan ihailla vauvaa :)
Keskiviikko iltapäivällä raportoin sitten minun kuulumisiani. Minähän jo näin viime viikolla gynen käynnillä, että vauva on ja sydän lyö, mutta nuo kaikki tärkeät asia onko kaikki kunnossa, niin jännittää kovasti. Ja miehen reaktio, kun se todellisuus tulee konkreettisemmaksi!
Tsemit huomisen ultraan menijöille!

Huh, huh. Täälläkin hyviä uutisia ultrasta. Niskaturvotus 1.2mm.
Kaikki tarvittava löytyi tyypiltä oikeilta paikoilta: silmät, normaalin kokoinen nenä ( jos kromosomipoikkeavuutta, ei nenää välttämättä havaita koko ultrassa) suu, kädet, jalat, luetteli se hoitaja jotain sisäelimiäkin, mut olin niin jännittynyt, et puolet meni ohi :) Ja sydän <3 pompotti paikallaan!
Pituutta 6, 3cm eli pituus vastasi viikkoja, kuten pitikin 12+6.

Itku tuli kyllä heti kun kuulin niskaturvotuksen määrän, ja et muutenkin kaikki oikein hyvin vauvalla ja että liikkuvainen tapaus, joka on aina hyvä juttu :) Vähän se hoitaja joutui tyyppiä aktivoimaan painelemalla mahaa, kun ne liikkeet on vielä refleksinomaisia.
Multa ultrattiin alavatsan päältä ja hyvä oli "näkyvyys".

Ihana hoitaja sattui meille, selitti kokoajan missä mitäkin näkyi ja toisteli monta kertaa, et kaikki hyvin. Kuviakin saatiin ainakin 6 :)

Onnea myös kaikille muille ultrauutisista ja tsemppiä lopuille! Vaikka mullakin lähes "oireetonta" eloa jo pari viikkoa, kaikki oli hyvin.

Mut, hui -kun oli jännää!

Muokattu viimeksi:
Aika oli 14.40 mutta mua edeltävät pääsi sisään vasta 14.45 ja itse puoli tuntia myöhemmin. Sikiö vastasi viikkoa pienempää eikä lääkäri löytänyt sykettä. Huomenna pitäis mennä vielä Taysiin tarkistamaan ja kuulemaan jatkosta. Todennäköisesti lääkkeellinen tyhjennys. Pitäis keksiä mitä esikoiselle teen tuolloin.

Voih. Eleanora. Voi kurjuuksien kurjuus. :sad001 Nyt mä en löydä sanoja. Olen kovin kovin pahoillani! :Heartred
Kaikkea hyvää toivon jatkoon.

Maggielle kuitenkin suuren suuret onnet hienoista ultrakuulumisista!

Voi ei Eleonora :sad010 Miten sukea juttu, sanat hukku. Voimia ihan hirveesti.:hug013

Takaisin