Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania uutisia :Heartred Ja onnea tietty!
Voi että miekin jo haluun ultraan :) Vielä vajaa 2 viikkoa... Millää ennee malttas ootella

Foxland, ehken ite sitte soittele kirjeen perään, jos sulleki on noin sanottu. On kyllä aika arsesta tää venailu...

Mutta tälläkin puolella toivottelen onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :) Kuvia? ^_^

Me saatiin aika huonoja kuvia. Tai ainakin mun mielestä jotenkin.. Niistä mitään näe :D

Omastaki mielestä kuvat oli huonolaatuisia verratuna mitä näki ultratessa. Ku ultratessa näki selkeästi jalat ja käet, mut kuvissa ei

Mulla onkin onneks töissä tänään rauhallinen päivä. Ei tartte yhtään asiakasta ottaa kasvotusten, jos ei tähän nyt joku paukkase. Puheluja pitää hoitaa vähän myöhemmin. :) Viime viikolla tein onneks suurimman ryppään paperitöitäkin, et tämmöstä päivystysluontosta tänään, niin ehdin teidän kans höpötellä hyvin :wink

Samoin tein kun lääkäri laitto ultrauslaitteen vatsalle, sieltä hän bongasi (täynnä olevan rakon lisäksi) sykkeen ja pienet viuhuvat jalat. Tässä vaiheessa en ite nähny kun sen valtavan täyden rakon :p
Istukka tosiaan edessä, että varjoja kovasti on kuvissa siitä johtuen ja tarkempaa syynäystä varten sit otettiinkin alakautta paremmat näkymät niskapoimun mittausta varten, joka siis 1.3mm...

Aika rauhallisesti hän siellä köllötteli, ei juurikaan heilunut muuta kuin pieni peppu ja jalat. Syke erottui selvästi kyllä <3 Ja kohtu kun on oletettavasti kallellaan taakse päin, niin eipä se siitä päältä painelemallakaan juuri virkistynyt. Pikkuruiset kädetkin jossain kulmassa saatiin kuvaan. Ja hyvänä merkkinä lääkäri piti sitä, että nenäluu erottui viikkoja vastaten hienosti sivuprofiilissa. 5,2 cm päästä peppuun täyttä rakkautta sieltä siis löytyy. Isi ja äiti on ihan onnesta soikeina.
Lääkäri oli nuorehko aivan ihana nainen, joka kuunteli mun kysymyksiä ja vastasi niin, että sain turvallisen olon ja hyvät vastaukset kaikkeen mitä muistin kysyä. Samoin kätilö, jonka kanssa juteltiin ennen ja jälkeen toimenpiteen, oli ihana vanhempi rouva ja niin hyväntahtoinen että ihan meinasin halin antaa lähtiessä. :hilarious: Niin erimaata neuvolan hoitajien kanssa! :meh:

Mitäs muuta, eipä kai mitään erikoista. Ton lääkärin mukaan kannattais mennä tyhjällä rakolla ultraan. Änkytin sit sille, et olin jo kahdesti siinä puolen tunnin sisään käynyt pissalla :grin Laitan kuvan teille jossain vaiheessa syynättäväksi :)

12+3 mennään, vaikka olikin iso kaveri kyydissä. Mutta hassua et ultran perusteella olis jo huomenna vko 13! :D

Ai ne ei sit vaihtanut kuitenkaan laskettua aikaa Abu, vaikka vähän isompi? :)
No eipä se mitään, maagiset 12+ taitaa olla se mitä tässä on odoteltu, ja se nyt sit ois kutakuinkin saavutettu joka tapauksessa. Ja kipuilut meni nyt sen taaksepäin olevan kohdun piikkiin?

Meillä oli superlaiska tapaus, mun mielestä se ei hievahtanukaan mutta kätilö sano että hyvin liikkuu :D ja saatiin ihan 3D-kuvat! :o se oli hämmentävää. Istukka edessä ja kohtu takana, eli masu kasvaa myöhään ja liikkeet alkaa tuntua myöhään.. kaameeta odottelua. Rakenneultra huhtikuun puolivälissä.

Mun mielestä kans ihan paikallaanhan se siellä möllötti valtaosan ajasta, vaikka lääkäri selosti kokoajan mikä ruumiinosa liikku millonkin. Varsinkaan käsien liikettä en kyllä erottanut ollenkaan.
Mut sit lopuks erotin jo itekin et kyllä se peppua siellä ravisteli ja pikkuset jalat kävi vinhaa vauhtia :) Sykettä mä vaan seurasin ite, kun se näkyi pienenä jumputuksena siinä kaiken muun sekamelskan keskellä :)

Ei, kun heittää vaan 3pv. Päivystyksessä tosin ultrattiin sillon 9pv pienemmäksi, kuin nyt :D mutta yli rv12 on päästy, jes! Ja sen piikkiin menee kivut ainakin osittain ja osittain on kaiketi löystyviä niveliä tjtn..

Nyt tää oman ultran odottelu vielä kahen viikon ja kahen päivän ajan tuntuu taas niin uskomattomalta. Miten niin te saatte mennä jo ja mä joudun vaan istuun ja odottaan vielä puoli kuukautta... *cry*

Hieno juttu Abu, että sait nyt kipujenkin aiheuttajalle edes jotain syytä. Oli sit mitä oli, niin se pikku tyyppi siellä kaikissa voimissaan antaa varmasti sullekin nyt omanlaisen rauhan ja voimia jaksaa kipuilua. Vaikka toki toivotaan, että kipuilu helpottaisi kokonaan pian. :)
Mulle lääkäri sanoi, et taakse päin kallellaan oleva kohtu tosiaan voi aiheuttaa selkävaivoja kasvaessaan. Kehotti pitämään yllä hyvää ryhtiä ja liikkumaan mahdollisimman paljon nyt kun vielä voi, että selkälihaksien kunto pysyisi hyvänä. Ihan jo pelkkä kävely hyvässä ryhdissä auttaa kuulemma. Varsinkin sit, kun alkaa kohtu olla isompi, on selkäkipuilua odotettavissa...

Takaisin