Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maanantai tuntuu kyl olevan ruuhkapäivä :D tulee ainakin paljon tekstiä tänne foorumille, ja tietenkin paljon hyviä uutisia :)

Kyllä mäkin kävin verinäytteet otattaa tänään vaiks viikot varmistuu sit 27pv.. :) mä oon jotenkin niin onnenni kukkuloilla kun kuulin pikkusen sydän äänet ni voi lääkäri raukkaa 27päivä ku mä varmaan itkee pillitän oikeen vuolaasti ultrassa :) ja toivon että kaikki on pikkusella hyvin mut tosiaan nuo sydän äänet jo sai olon varmemmaksi,että elämää siellä tosiaan taas on :) verenpaineet oli aikamoista luokkaa ja tarviikin nyt seurata pitääkö lääkitystä nostaa,hb 141 ja paino tippunut 1kg100g,niinkin kaikissa aikasemmissakin :)

Mulla on vasta 10.3... Sinne on niiiiin pitkä aika vielä!

Ihania uutisia Helmilläkin! :Heartpink

Me täällä Hopen & Miniksen kanssa saadaan vissiin vielä tovi odotella.. Malttamuus on nyt omaa luokaansa kun te muut ruhkalla käytte ultrissa! :happy:
Täällä saadaan odottaa vielä vajaa neljä viikkoa.. Puuh! :shy:

Ja ehdottomasti, keräätte kaikki ihania uutisia, lupaatte?! Täällä ihan liikkistyy kaikkien puolesta! :Heartred
Ja Sannikselle ekstra tsempit kaiken tylytyksen keskelle! Tosi inhottavaa toimintaa! :sorry:

Foxland, hyvä kuulla, että jollain muullakin kestää saada Kättäriltä aikaa. Olin ite tosiaan 5. pvä neuvolassa ja sama laskettu aika (ja ikä tuon listan mukaan, kaikki tiedot samat paitsi nicki! :D ). Itekin Vantaalla asun, tiedä vaikka käytäis samassa neuvolassa ja ovat hitaita laittaa asioita eteenpäin?

Täällä mennään maanantaina vasta neuvolaan.. ehkä se ultra aika vielä tännekkin joskus maaliskuun lopulla koittaa. Ei kyllä malttais odottaa. Taidankin sitten olla tämän foorumin viimonen :)

Mun pitäis saada aikaiseksi varattua se varsinainen eka normiultra-aika. Mutta sekin on siis reippaasti maaliskuun puolella. Oisko se 11+0 ollu 5.3. ehkä... Eli johonkin kuun puolivälin tienoille ehkä yrittäisin saada. Jotenkin vähän hirvittää varata sitä aikaa ennen sitä maanantain varmistusultraa...

Mielipidekysymys aika identtiset tiedot meillä ☺️
Luulis kyllä että nuo lähete hommat menee nykyään jo netissä napin painalluksella. Ainakin lähete veri/virtsakokeisiin näky jo viime viikolla ku hain pissapurkin kotia odottamaan

Outoa et pääkaupunkiseudulla noi käytännöt vaihtelee, itse siis kyllä jorviin menossa ja siellä näyttäisi olevan eri käytäntö. Mulle neuvolassa sanoi ihan ohimennen et varaa sit se aika ja sulla varmaan on numero.. Sit olin vähän et niinköhän mikä aika ja mistä.. Niin jossain lapun nurkassa oli numero mistä piti ite soittaa aika, johon sai sit soittaa noin 30 kertaa et pääs läpi! :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja ens viikolla paljon lisää hyviä uutisia odotellaan!:)

Masukki, mun piti tosiaan esikoisesta mennä alunperin Jorviin ja sinne pitääkin varaa ite aika soittamalla (mikä oli musta ihan kätevää niin pysty vähän ees vaikuttaa), mutta tuli yllärinä nyt kun suoraan halusin Kättärille, että sinnepä ei soitellakaan. Luulisi tosiaan, ettei se olis mikään mahdoton rasti järjestää puhelimitse varattavaksi aina. On jotenkin tosi typerää, ettei voi ite vaikuttaa, kun kuitenkin suurin osa odottavista äideistä käy töissä, eikä haluis sinne paljastaa ennen ultraa, joten ois kiva voida vähän sumplia ite noita aikoja, ja sitten tosiaan on vaikee saada miehen aikataulut sopimaan. Ja ihan ylimääräsenä meillä, joilla aiemmat lapset ei oo hoidossa, on järjestää se hoito jotenkin, kun mukaankaan sinne ultraan ei muksua saa ottaa.

Sapettaa kyllä nyt niin vietävästi, että tässä kestää näin kauan! Maanantaina soitan Kättärille, jos ne ei sitä ennen saa lähetettyä sitä hemmetin lappusta! Ärrinmurrin!

Satakunnan keskussairaalassa on ainakin se tyyli, että aika tulee postissa. Siinä tulee samalla sekä seulonnan verikokeeseen aika (tai ilmoitetaan päivä, koska pitää käydä) ja sit ultraan aika. Lapussa lukee sit, että jos aika ei sovi, niin sitten pitää soittaa sinne. Eli aikaa pystyy kyllä muuttamaan :) Ja täällä kesti noin ehkä viikon verran neuvolasta, että lappu tuli kotiin.

Turussa varailtiin ensimmäisen neuvolan yhteydessä - tyyliin, mikäs aika kuulostaisi hyvältä periaatteella.

Mulle sanottiin, että aika tulee postissa ja se on joko Naistenklinikka, Kättäri tai Jorvi. Hassua jos Jorviin pitää soittaa aika että miten sieltä sitten voisi tulla aika postissa. Noh, kunhan nyt johonkin tulisi aika, mutta ihan työaikojen vuoksi niin Jorvi ei kyllä hirveästi houkuta. Sinne kestää melko pitkään täältä. Oon valinnut ehdottoman takarajan, joka on perjantai 20.3. Sitä ennen mun on pakko päästä sinne ultraan, koska sen jälkeen on tulossa reissu porukoiden kanssa ja jään silloin varmasti kiinni raskaudesta ja vaikka en jäisikään niin en jaksa enää valehdella. Silloin perjantaina tulee mun laskujen mukaan 13+0 täyteen eli saa luvan ultrata ennen sitä. Oon miettinyt että varsinkin jos se aika tuliskin esim viikolla 11 niin varmasti pidän sen ajan, vaikka pitäisi käydä työajalla. Mutta kaikesta tästä pohdinnasta selvittäisiin helpommalla, jos ne vaan viitsisivät laittaa sen ajan tulemaan. :bored:

Takaisin