Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu Nelroni tänään meillä on np-ultra. Kääks!

Kiitti tsempeistä Sannis ja Anell! Koitan pidätellä pöydällä ;) Menomatkasta en mee takuuseen... Sairaalaan on meiltä matkaa lähes 50 kilsaa. Voi olla, että mies ajelee ikkuna auki. No se on tähän yhtä paljon syyllinen, ku minäki.

Toivottavasti pääset Sannis pian ultrattavaks. Meilläkään ei mies oikeen ymmärrä tätä mun hysteriaa. Otti mokoma koko päivän vapaaksi ja kattelee ja puistelee päätään, ku mää kuljen hermona ympäriinsä ja hyppään vessassa. Mitä mää sillä tämän aamupäivän kotona teen, ku ei kerta yhtään ymmärrä että mää oon hermoraunio. Tuumas vaan, että kuinkahan monta niitä on tulossa, ku maha on tollanen pallo. Jestas, mikä idiootti. Kait se nyt on pallo, ku on ilmaa täynnä!

Voi paskat Sannis mitä uutisia! Anna niille palautetta, että pitävät mokomat teidän lisäksi valtavan määrän foorumin porukkaa jännityksessä.

Nerloni juu, mää kerron sitte, mitä löytyy.

No voi hemmetin hemmetti! Kyllä maanantaihin on pitkä aika. Mun olis ehkä jo Sanniksen tilanteessa pakko mennä yksityiselle saadakseni mielenrauhan. Oon niin hermoheikko.

Voi ei Sannis! Odottaminen on ihan hirveää. Yksityiselle menon mahdollisuutta mietin minäkin, että saisitte mielenrauhan.

Maanantaina samalla tsekkaus niskaturvotuksesta... Yksityistä nyt mietin minäkin. Pitää mieheltä kysyä...
Voi penteleen pentele!! :mad:

Mua alko nyt oikein ärsyttää terkkarien toiminta! Normitilanteessa eivät olis ees suostuneet kuuntelemaan sydänääniä tai ainakin sanoneet, että on normaalia ettei niitä välttämättä kuule. Sä odottaisit nyt rauhallisemmin mielin nt-ultraa, eikä olis tämmöstä lisähuolta aiheutunut.

Eikä Sannis!! Siis todella ärsyttävää! Yksityinen on nyt kyllä varmasti ihan hyvä vaihtoehto, jos ihan hermona alat olemaan. Toisaalta kannattaa muistaa, että luultavasti pieni on vain piilotellut jossain ja kaikki on ihan hyvin. Ei se maanantaikaan mahdottoman kaukana ole.

Yksityistä ultraa halvemmaksi voisi Sannis tulla myös dopplerin osto! Pääsisit itse kokeilemaan kaikessa rauhassa ja eri tilanteissa; aamusti/illalla, rakko täynnä/tyhjänä, mahalaukku tyhjänä/täynnä. Kaikki kun voi vaikuttaa :)

Mä soittelin miehelle. Hän oli sillä kannalla, et odotetaan maanantaihin. Soitin kuitenkin paikalliselle yksityiselle, sieltä saisi huomiseksi ajan vielä, mutta siitä seuraava mahdollinen aika sielläkin vasta maanantaina. Huomenna taas olen koulutuksessa työn puolesta, eli tosi hankala päästä kesken päivää sieltä ultraan. Hinta 150€, mut se nyt ei tähän hätään olisi mikään este varsinaisesti. Mutta, en mä pysty sieltä koulutuksesta hiipimään välillä pois...
Että sellasta.

Noh, kuten joku mainitsikin, niin tilannehan voi olla täysin normaali. Kun ei kipuile eikä vuoda, niin hätää ei pitäisi olla. Tämä kaikki on nyt sen himskatin neuvolan tädin lietsomaa pelkoa, kun meni lupailemaan turhia liian aikaisin mulle. Selitin tilannetta polilta soittaneelle naiselle, hän sanoi että lääkärin mielipide on, että tilanne on normaali eikä aihetta pikaiselle käynnille ole jos en vuoda verta enkä valita kipuja. Hän antoi kyllä myös ymmärryksensä ja pahoitteli tietysti, että neuvolassa lupasivat mulle liikoja. Lääkäri kuitenkin tekee viimekädessä päätökset mikä on akuuttia tai ei.

Mä otan nyt asenteen, että olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Ja uskon teitä foorumin ihania tsemppareita, että ei niitä sydänääniä vielä ollutkaan tarkoitus kuulua! Mullahan on asiat ihan hyvin. Itseasiassa sama tilanne kun teillä kaikilla muillakin, odottelen siis nt-ultraa kiltisti niin kuin te muutkin kollegat, ja unohdan koko tämän episodin. Jos maanantai tuo tullessaan huonoja uutisia, niin sitä mietitään sit. Dopplerin ostoa mietin äsken myös, mutta pelkään sen aiheuttavan taas lisää huolta... Ehkä mä yritän nyt elellä ilman huolta.

Neuvolan terkalle soittelen tänään ja kysyn joko hän laittoi lähetteen verikokeeseen, että saan käytyä siellä vielä tällä viikolla ennen ultraa. Samalla sanon mielipiteeni toiminnasta. Ihana nainen hän on, mutta tämä tulee vaikuttamaan myös jatkossa mun suhtautumiseen häntä kohtaan, ikävä kyllä.

Mutta kiitos kaikki te tsempparit, teidän tuki ja tsempit on korvaamattomia! :Heartbigred

Sannis älä luovuta vaikkei kuulu sydänääniä, siskoni kävi ultrassa ja kaikki hyvin ja samalla viikolla ei kuulunut neuvolassa sykkeet vaikka vauvalla olikin kaikki hyvin :)
Uskon et kaikki hyvin, on vain sellainen kaveri joka osaa mennä piiloon doppleria :)

Piilossa se vain on usko pois. :happy:

Ja mä en välttämättä pistäis kotidoppleriin tässä tilanteessa niin valtavaa painoarvoa, vaan ehkä jättäisin sen vielä hakematta sen takia että mitä ainakin niistä olen lukenut, niin se on kuitenkin huomattavasti pienempitehoisempi kuin ne kunnon laitteet lääkäreillä. Eli jos se siellä on nyt kunnolla piilossa eikä neuvolan laitteella löydetty niin eihän se kotidopplerikaan sitä välttis sieltä vielä tässä vaiheessa löydä. Ja sit ois taas kamala jos ei kamalampikin huoli ihan turhaan.

Hyvä Sannis, toivottavasti saat pidettyä tuon asenteen! :)

On kyllä tosi ärsyttävää, että ihan turhaan terkka tommosta huolta lietsoi. Toki voi kuunnella aikaisillakin viikoilla, mutta pitäs kyllä samalla tehdä selväksi, ettei ne äänet välttämättä kuulu vielä ja turha panikoida. Aivan epäammattimaista toimintaa! Terkan pitäisi minusta mieluummin olla supertyyni oikeesti huolestuttavassakin tilanteessa, kuin tuolla lailla voivotella.

Itellä oli tilanne esikoisesta loppuraskaudessa, että neiti päätti köllähtää poikittain ja sf-mitta heitti sitten huolella. Ei osannut myöskään sanoa kuin vasta jälkeenpäin miten päin vauva oli. Toinen terkka kävi myös kokeilemassa, mutta sillä kertaa ei selvyyttä saatu. Kuitenkin olivat koko aika asiallisia ja puhuivat rauhallisesti, enkä mä osannu yhtään huolestua. Vasta kontrollikäynnillä, jolloin vauva oli taas kääntyny pää alaspäin ja sf-mitta oli taas käyrällään, tajusin siinä meidän jutellessa, kuinka huolissaan terkka oli ollu. Olin tosi kiitollinen siinä kohti, ettei ollu lietsonu mitään paniikkia muhun omalla reaktiollaan vaab oli tosi ammattimainen.

Tällä tarinalla tahdon siis vaan sanoa, että minusta noin niitten terkkojen kuuluukin suhtautua eikä olla tommosia paniikin levittäjiä. Oisko sulla Sannis mahdollisuutta vaihtaa terkkaa? Uskon, että tällasen kokemuksen jälkeen on vaikee luottaa ja olla normaalistikaan moisen seurassa. Nää raskausasiat on kuitenkin niin herkkiä, että jos se vaan on mahdollista niin kannattaa yrittää saada semmoinen, jonka kanssa on hyvä olo olla tekemisissä.

Tsemppiä nyt Sannis! Kyllä se maanantaikin sieltä tulee, ja oikeesti: ei oo vuotoja, ei kipuja, ei huolta :) Lääkärinkin reaktion voisi ottaa semmosena, että jos hän ei huolestunut niin ei sunkaan tarvii :)

Hyvä sannis, noin just :) Meillä monella on maanantaina ultra samana päivänä, niin sit jännitellään kaikki yhdessä. Mäkin päätin nyt, että dopplerilla en ennen ultraa enää kokeile! Kun ei kuulu niin ei kuulu. Maanantainahan kaikki selviää :)

Mullakin tosi vastentahtoisesti kuunteli sydänäänet sillon ekalla neuvolakäynnillä. Suostui, kun pyysin ja lupasin olla huolestumatta, jos ei kuulu, ja kun tiesi mun taustat. Muuten olis kokeiltu vasta seuraavalla käynnillä nt-ultran jälkeen. Mulle muuten sanottiin sillo rv 18, kun ei saatu sydänääniä kuulumaan, että silloinkin on periaatteess vauvan mahdollista olla sellasessa asennossa, että ei kuulu.

Terkkarin kuuluis olla just sellanen, että kertoo asiallisesti mitä tekee ja jos on syytä huoleen, lietsomatta turhaa paniikkia. Mä en myöskään toisaalta halua kuulla tai sanoa mitään "turhia" lupauksia siitä, että kaikki on hyvin. Tyyliin että "no ei näitä ääniä nyt kuulu, mutta kaikki on varmasti kunnossa!". Eihän sitä voi tietää.

Näinpä juuri. Mulla se terkka on siis sellanen vanhempi nainen, joka on ollu vuosikymmeniä jo tuolla töissä. Muistaa mm. vuonna 86 olleensa mun äidin kanssa tekemisissä :wink Mut ei ollenkaan sellanen virkaansa kyllästynyt tapaus, vaan ihan ensikontaktista lähtien ollaan kyllä päästy hyvin samalle aaltopituudelle.
Jotenkin ajattelin, että hänen kokemuksensa tuo mulle myös varmuutta tähän, mutta toisin kävi. Katsotaan nyt jatkoa, jos tuntuu vastenmieliseltä asioida jatkossa hänellä niin otan selvää vaihtoehdoista...

Mulle loi vielä lisää paniikkia se, että hän pyysi toisenkin terkkarin molemmilla kerroilla kuuntelemaan kaveriksi. Eikä hän ollut kyllä yhtään kannustavampi, enempi sellanen pahoittelija ja voivottelija josta tuli vaan vielä pahempi mieli. Sekään ei ole kyllä hyvä piirre mun mielestä tossa ammatissa.

Aika hurjia nuo sf-mittojen heitot mielipidekysymys! Onneksi sulla osasivat olla huolissaan niin, että sulle ei lietsottu pelkoa turhaan. Just näin sen pitäisi mennäkin.

Kivaa et maanantaina nyt sitten on kohtalon tovereita menossa myös ultraan! :) Mä otin heti ekan mahdollisen ajan jo aamulla klo 9:00! :)

Neuvolassa käyty :) pyysin että kuunneltaisiin äänet jos sattuis kuuluu ja KYLLÄ siellähän pikkusen sydän jumputti <3 neuvolatäti sano että kun ei tiedä istukan paikkaa jne niin voi olla vaikea kuunnella kun ultrassa selviää sitten istukan paikkakin :) nyt on paljon todellisempi olo jo :) <3

Takaisin