Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en välttämättä tuota sukupuoliasiaa edes haluais tietää, mut mies on sitä mieltä, et kysytään. Joten oon sit antanut hänen päättää siitä. Ei kai siitä tiedosta haittaakaan ole, oon vaan jotenkin niin pessimistinen tän suhteen edelleen, et haluan vaan tietää onko kaikki kehittynyt siellä niin kuin kuuluu. Sukupuoli tuntuu ihan toissijaiselta tässä vaiheessa, niin kuin varmasti kaikilla. Mulla on ihan poikaolo. Ja miehellä. Mut unessa oon nähnyt vaan tyttövauvoja... Saas nähdä kumpi on tuloillaan!

Mitä eroa on 3D ja 4D? Me halutaan tietää sukupuoli. Pääsee fiilistelemään :)

Mulla on rakenneultra 14.4. Samana päivänä kun tuo edellinen täyttää vuoden :-) kysyn kyllä kumpi on. Meillä täällä on kans 4d ollu tuolla np ultrassa.

4d:ssä näkee siis liikkuvaa kolmiuloitteista kuvaa, kun 3d on vaan kolmiulotteisia still-kuvia

Okei. Meillä ei oo täällä ultrassa 3Dtä. Jotkut on käyny Tallinnassa, kun on halvempaa.

Meillä on rakenneultra 28.4. Miten sinne jaksaa odottaa? :D Halutaan tietää sukupuoli ja suunnitelmissa on käydä yksityisellä 3d/4d ultrassa vielä esim vk 30 ja ihan vaan, että päästäisiin tollasellakin ultralla näkemään ja kun kaksi ultraa koko raskaudessa tuntuu vähältä.

Vaikka tää raskausdiapetes on vähän tylsä, niin siinä mielessä hyvä että tarkkaillaan kunnolla. Oon nyt jo päässyt yhteen ylimääräiseen ultraan ja loppuajasta varmaa 2-viikon välein pääsee kurkkaamaan vauvelia.

Tarkkaileeko ne sitten sitä vauvan kokoa diabeteksen varjossa, vai mikä se syy siihen tiheään ultraukseen on?
Oon ihan pihalla koko raskausajan diabeteksesta, että miten se tosiasiassa edes vauvaan vaikuttaa, muuta kuin koko?

Täällä oli kans keskussairaalassa jo np-ultrassa 4D käytössä, eka otettiin kuvat 3D:llä mut sit vaihtoi vielä 4D:hen. En mä ite niissä mitään eroa oikeastaan huomannu... Ja nyt aloin miettiä et miks se vaihtoi tuohon 4D:hen, oliko siihen joku syy :woot:
Oon ollu alusta asti sitä mieltä että sukupuolta ei oteta selville, mies halusi aluksi välttämättä sen tietää mut sillä on mieli muuttunu nyt. Sen kaveri ilmoitti että heille tulee toinen poika, niin ehkä mies sit tän jälkeen alkoi miettiä että ois itellä jännitettävää loppuun asti kun ei kysy. Jos kysyisin sukupuolen, niin mä varmaan stressaisin sit loppuajan että mitä jos se ei ookkaa se, niin mieluummin nyt vaan jännitän että kumpi on tulossa.

Mulla huomenna aamulla toinen neuvolakäynti, toivotaan että sais kuunnella sykkeetkin ekan kerran. Tai mä kyllä pakotan sen yrittämään kuunnella, koska oon suunnitellu että jos kaikki on ok ja sykkeet näkyy niin sit kerron heti työpaikalle päästyä esimiehelle asiasta kun en jaksa salailla enää, helpompi puhua parin työkaverin kans tästä, rauhottaa omaa oloakin.

Ok. Nää on mulle ihan vieraita juttuja. Mielenkiintoista kyllä lueskella, josko itelläkin tulee vaikka vastaan vielä...

Mä jostain luin, et ennen rv28 pitäs käydä 4Dssä, koska sen jälkeen sikiö on jo niin iso, että sitä on hankalampi käännellä.

Me ollaan koko ajan oltu sitä mieltä, et halutaan tietää sukupuoli. Me mennään 17.4 naistenklinikalle rakenneultraan ja en tiedä millaiset vehkeet siellä on, 2D/3D/4D? Onko muilla tietoa?
Ja ollaan myös alustavasti mietitty yksityisellä käyntiä 4D::ssä, jollei muuten selviä.
Jotenkin kuvittelen (ainakin tässä vaiheessa, kun potkut ei tunnu) sen vauvan tulevan konkreettisemmaksi ja lähemmäksi itselleen, jos on tieto sukupuolesta.

Minis15, mä oon kanssa lueskellut, että joku raja on siinä milloin sinne on enää järkevää mennä, että viimeistään tuolloin rv 30, jolloin oisi vielä suhteessa enemmän lapsivettä ilmeisesti sitten. Me yritetään johonkin viimeiseen hyvään viikkoon varmaan ottaa se, että on sitten lyhyempi aika siitä enää laskettuun :D

Luin jostain, et yksityisellä sais 4D ultrasta Kela-korvauksen vkolle 24. Tosin jollei ole lääketieteellistä syytä, saakohan silloin ollenkaan?

Laitanpa vertaukseks...ylempi on 4D ja alempi sit se tavallinen.. kauheesti tosta 4D kuvasta ei saa selvää kun liikku vauva niin paljon, mut näkee sen et on erilaista kuvaa :)

Liitteet

• 1427386450064.jpg
    1427386450064.jpg
    53.2 KB · Katsottu: 80
Mä taas en saa 4Dstä mitään selvää :D Tai nään mä kädet ja pään. Oliskohan sit selvemmin kasvonpiirteet näkyvissä just ennen rv30.

Musta tuntuis kyllä tosi väärältä etenkin tässä taantumassa, että porukka saisi kelakorvauksia siitä, että huvikseen käyvät katselemassa vauvaansa yksityisellä ultrassa! Ymmärrän, että joku haluaa omaan piikkiinsä mennä, mutta ei sitä kyllä yhteiskunnan tartteis maksaa. Vaikea kuvitella, että siitä korvauksia saisikaan kyllä.

Hei kaikki,
Olen seurannut foorumia useamman viikon ajan, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa itsestäni mitään. Tuon MoZarin kertomuksen jälkeen oli kuitenkin pakko laittaa viestiä, koska näköjään meitä seulassa kärähtäneitä on muitakin. Meillä kyseessä 1. lapsi ja seulahäly 1/169. Niskaturvotusta oli 1,8mm ja muuten kaikki hyvin, mutta ainakin ikäni (35) vaikutti varmaan tulokseen niin että kärähdettiin.
Kävimme maanantaina lapsivesinäytteessä ja nyt odotellaan tuloksia (tuskalliset 2 viikkoa).
Ajattelin laittaa viestiä, koska odottavan aika on pitkä ja vastaavaa tilannetta ei ymmärrä jos ei itse ole sitä kokenut.
Toivotaan, että sekä teillä MoZar että meillä olisi tarinalle onnellinen loppu.
Ainakin on hyvä tietää, että on meitä muitakin. Tsemppiä!

Takaisin