Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea onnea Belle ihanista uutisista <3

Ajatelkaa mitä vauhtia vauvat nyt kehittyy! Nyt näkyi ultrassa joku myttylä, mutta kuukauden päästä se potkunyrkkeilee nt-ultrassa ja periaatteessa kaikki sormia ja varpaita myöten on kehittynyt <3 ja pituutta joku 5cm :D Ajatella minkä kokonen niissä mittasuhteissa on vaikka yksi varvas :)

Mulla oli tänään Eka neuvola ja oikeastaan olin todella tyytyväinen terkkaan. Oli just Semmonen älä turhaan murehdi tyyppi, ei mikään nipottaja. Osas niin ihanasti ottaa ja selostaa hormoonien toiminnasta, kun kerroin olotiloista ja siitä et oon tuntenut itseni tosi masentuneeksi kaikkien oireiden takia. Ruokavaliojutuistaki sano vaan, et noudata kahta asiaa: liha ja kala läpikypsää eikä multaa saa syödä :) ne kuulemma tärkeimmät. Alkumittaukset kaikki ok ja kaikkeen suhtautui Kyl rohkaisevasti ja sanoi moneen otteeseen et kyllä kaikki menee hyvin :)

Nyt kun mullakin on kunnianimi uudelleensynnyttäjä ( vaikka ei todella siltä tunnu ), niin neuvolakäyntejä on ainakin tässä alussa aika harvakseltaan. Seuraava on nt-ultra, sit rv 15 lääkärineuvola ja seuraava perusneuvola vasta yli 20 viikoilla. Mut tälle tädille ei oo soitto aikaa, et aina saa soitella jos on huolia ja tarvittaessa järjestetään sitten aikaan neuvolaankin. Ultraan sitten vaan odotellaan kutsua :) Kaikin puolin jäi hyvä fiilis :)

muoks ja tosiaan laski et viikot tänään 8+0 vaikka sanoinki et kierto vähä pidempi. Eli la 7.9 ja ultrassa sit päättävät säätävätkö aikaa tulosten perusteella. Varhaisultrassa mitat heitti siis sen 4 päivää taaksepäin.

Kiva kuulla Anell et positiivisin mielin neuvolasta sielläkin kotiuduttu :) Hurjaa kyllä tosiaan tuo mykeröitten kasvu nyt!
Repesin kyllä tuolle mullan syönnille, pidetään mielessä nyt täälläkin sit :wink Ihan huippua et sulla on tollanen rento meininki neuvolatädin kanssa! Toivon tollasta itsellekin...

Hei nyt onkin kiva seurata omia neuvola. Tietoja ja kirjoituksia, labroja Ym kanta.fi sivustolta. Onko jo käytössä ympäri suomea?

Mun on pakko hehkuttaa täällä, kuinka sain parhaan mahdollisen neuvolatädin. Se otti kipuni tosissaan tänään ja sanoi, että päivystykseen vaan. Sanoi, että vaatii ultran ja vaikka kiukuttelee sen saadakseen. Hän soittelee huomenna saadakseen tietää, miten päivystyksessä meni. Hirvittävän tsemppaava ja kannustava. Parempaa tuskin olisi voinut toivoa :)

Joo Tampereella jo ainakin käytössä, että potilastiedot pääsee itse katsomaan netistä.

Pk-seudulla myös! Esh päivittyy tosi hitaasti, mutta pikkuhiljaa! Sieltähän näkee myös labrat ja kaikki. :)

Dodii :D 10mm pieni alku sieltä löytyi ja sydän sykkii vahvasti. Kaikki edellytykset raskauden etenemiselle löytyy. <3 Viikolla muuttu laskettu aika eli vastaa viikkoja 7+0 kun laskujen mukaan 8+2. Näin kävi esikonkin kanssa. Jännä miten mulla on selkeät oireet ja selkeät plussat tullu molemmilla kerroilla noin viikolla 4.
Tänään sitte neuvolaan poijan kanssa ja omaa neuvolaa aloitteleen.

Höh, mun ultra siirty viikolla. Se ainut ihminen joka täällä ultraa, tuli sit juuri kipeeks..

Voi suski, mahtaa tympästä oottaa vielä viikko kauemmin...

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Noita on aina niin sykähdyttävä kuulla.

Anell, mun mielestä jopa meilläkin täälä peräkylän perukoilla(Keski-Pohjanmaalla) on toi kanta.fi käytössä. En oo kyllä tutustunu, mut muistelisin saaneeni siitä esitteen.

Voi ei Suski88! Onpa ärsyttävää! :shifty: Mulla kans siirtyi neuvolan lääkärikäynti viikolla. Piti olla tänään, mutta kun ultrassa tosiaan selvisi todelliset viikot, niin siirtyi. Toki eri asia, kun ultrassa oon jo käynyt, mutta kovasti odotin jo, että olisiko sydänääniä yritetty kuunnella. Noh, kärsivällisyyttä.... :rolleyes:

Mä olin jotenkin pitänyt sellaista asennetta yllä, että vkolla 12 on ultra ja sen jälkeen on lupa alkaa uskomaan raskauteen yms. Nyt kuitenkin kun eilen näki elämää, niin jotenkin muuttui koko ajattelu.. Nyt tietää, että siellä OIKEASTI on jotain. Ja nyt jos tulee keskenmeno niin se on paljon vaikeampi paikka :/

Takaisin