Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun tekis kans mieli varhaisultraan, mut meidän kylällä ei kai oo ultraa, et joutus Tampereelle meneen ja on kallista..kotihoidontuki kun ei oo kovin kummoinen.. Yritän pyytää kans jos neuvolassa voitas ees yrittää kuunnella, kun se täti varmaa ymmärtää kyllä huolen tällä historialla..

Tuolta kesäkuisista tulin kurkistamaan.

Mähän tein viisi testiä ennen kuin uskoin olevani raskaana, enkä yhtään negaa ennen niitä. Ensimäinen oli todella haalea ja kaikki muutkin, mutta plussia oli selvästi, mulla ei missään vaiheessa se toinen viiva vahvistunut kovin vahvaksi ja täällä sitä mennään nyt viikoilla 19+3. :) Ei niistä viivoista kannata huolestua ja jos ootki lyhyemmällä mitä oletat niin sekin vaikuttaa..

Varhaisultriin pääsee varmaan jokaiselle yksityiselle, aika täytyy varata vain gynekologille, se suorittaa ultrauksen. Itse maksoin terveystalolla ar ultrasta 120€ kelakorvauksen jälkeen. Hintaan vaikuttaa myös lääkäri.

Myö päästiin tänään näkemään pienenpientä tykytystä varhaisultrassa :eek: Ihan superhyper helpottunut olo, vaikka nyt onki räpellysten jälkeen hiukka enempi vihlonu alavatsaa koko päivän.

Laskettu aika siirtyy nyt luultavasti viikolla eteenpäin, sillä myky vastasi kooltaan 6. viikkoa (3mm), vaikka itse elelin toiveissa jo 6+5... Tarkistelen tuota aikaa vielä sitten 12. viikon ultrassa.

Iskä oli ihan hoomoilasena, mutt niin hirmuisen onnellinen kuten mieki, ku saatiin kuulla että pikkune on matkassa. Kyllä se oli sen arvoista, vaikka kävinkin kunnallisessa. Nyt voi rauhassa odottaa massun kasvua ja jo tiistaina sitten neuvvolaan keskustelemaan kaikesta jännästä tulevasta! ♡

Ei helv nyt mä en oo enää varma oliko Se meidän ultra ke vai to :D siis oon merkannut ittelleni 22.1 to mut sit muistelen et puhuttiin viikoist 7+0 joka mulla keskiviikkona, kun virkailija sano vielä että pitäis olla Se vähintään. Pistin nyt sähköpostia. Kyllä voi pää olla pehmee kun tämmösen asian menee sekottaan :D

:gen014Onnea myky!!!

Anell mulla sama, ehdin jo unohtaa, olinko vaannut ke vai to ar-ultran. :D Onneksi mulla oli sähköpostiin tullut varmistusviesti, että keskiviikkoaamuna olisi aika! Ei enää montaa päivää, hui!

Alkoi kiehtoa kuitenkin ajatus ultrassa käynnistä, niin nyt varattu ar-ultra viikon päähän maanantaille, jolloin 8+0. :) Silloin pitäis olla hyvinkin otollinen aika raskauden keston määrityksellekin. Ja pääsee varmistaan ennen ekaa neuvolaakin, että onko kaikki kunnossa.

Mä saamaton laiskiainen kun vihdoin sain aikaiseksi soittaa neuvolaan, niin eipähän ne sieltä aikaa mulle nyt saaneetkaan annettua. Ajanvarauksesta kyseli vain alustavia tietoja, ja nyt odotellaan hoitajan soittoa, että milloin pääsen ekalle käynnille.
Ja enhän mä hoitajalle täällä töissä voi vastata, nuo työkaverit on kuitenkin koko ajan joku läsnä. Ja välillä asiakkaitakin tupa täynnä... Annoin kellonaikatoiveitakin, että osuisi ruokkikselle tms... Saas nähdä. Postissa tulee kuulemma kyselylomakkeita nyt täyteltäväksi ensimmäistä käyntiä varten. Jihuu niistähän mä pidän! :wtf:
Ja nyt vieläpä kuulin samalla, että mun hoitajatäti tulee olemaan sama, kuin mun äidillä on ollut kaikkien neljän lapsen kanssa :wacky: Luulis ainakin kokemusta löytyvän, ei mikään ihan harjoittelija voi enää olla, mun vanhin veli kun on syntynyt 70-luvun lopulla...:laughing021

Tänne ei ole tullut mitään kyselylomakkeita vaikka ensi viikolla neuvola. Tai sit ne täytetään paikan päällä :)

Mulle se nainen sanoi, et joudutetaan hommaa kun täytät etukäteen. Ihan hyvä niin.
Lähinnä kuulemma lomakkeet liittyy siihen mitä mä syön :wacky: Mieeeeelenkiintoista :meh:

Samaa mieltä! En edes halua ajatella sitä lomakkeen täyttöä siinä vaiheessa kun/jos päästään sinne asti, että Kelalta aletaan hakea äitiysrahoja!! Hermo menee jo ajatuksen tasolla siitä touhusta :shifty:

Munkin täytyy netistä noita täytellä valmiiksi, onneks on tässä vielä pari viikkoa aikaa ekaan neuvolaan :grin
Just syksyllä täyttelin noi, ja nyt pitäis taas vastata samoihin kysymyksiin..:shifty:

Takaisin