Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kyllä kans ihmetelly että kauheen vähän on neuvoloita. Eka oli vasta viikolla 9+3 16.7. ja 4.8. olis np-ultra ja sit 25.8. vasta seuraava neuvola ja sit joskus syyskuussa se lääkärineuvola. Jotenkin kun ekaa odottaa tykkäis käydä useammin :)

Mulla eka neuvola oli siis 22.7 (rv 9+2), 4.8 viedä labraan veri-ja pissanäytteet (rv 11+1), 15.8 np-ultra (rv 12+5), 25.8 sokerirasitus (rv 14+1) ja 27.8 lääkärineuvola (rv 14+3).

Hui kun teillä on monia käyntejä! Itsellä oli eka neuvola 16.7., (10+1), ja silloin jätin verikokeen samalla käynnillä. Nt-ultra 31.7., ja seuraava neuvola vasta 9.10. Eli siis nt-ultran ja rakenneultran välissä ei neuvolaa, ja vasta tuon lokakuun alun jälkeen joskus lääkärineuvola.

Ikää 30+ ja toinen lapsi tulossa.

Nt ultrassa näkyi erittäin aktiivinen kaveri :-) kaikki niinkuin pitääkin. Ja kylläpä vaan on meiän terkkarilla taitavat kädet veikkas että raskaus 1-2vk:a pidemmällä ja tasan viikon aikaistua la. Eli on nyt 4.2. Rv12+6 siis jo menosss ♡

Olo on niin sanoinkuvaamattoman onnellinen, minunkin mahassa kökötti pikku sammakko<3 Viikkoja nyt 12+2 mutta vastasi 12+6, LA:ta ei muutettu kun mulla kierto niin lyhyt niin saattaa heitto johtua siitä. Ylimääräinen ultra on mulla rv 28 kun on riskiraskaus kyseessä. Neuvoloista en tiedä onko niitä sit normaalia tiheämmin tässä raskaudessa. Normaalisti meillä eka käynti rv 8-10, sit seuraava joskus rv 15 tienoilla. Lääkärineuvola kait joskus rv27(?) tms.

Mutta ahh, pienet sormet ja varpaat<3

Ja sanoipa lääkäri vielä että kohtu on taaksepäin kallellaan, joten ilmankos ei edellinenkään raskaus näkynyt kun vasta puolivälin tienoilla, samaa odotan siis nytkin. Tosin oon niin pilvilinnoissa niin taidan pitää noita omia mahamakkaroita vauvamahana siihen asti. :D

Mulla oli eka neuvola tänään, la olis tällä hetkellä 23.2. Lupasi pikaisen lähetteen ultraan, kun viimeksi sieltä tuli huonoja uutisia..Ei ihme jos on väsyttänyt, kun hemoglobiini oli alhainen rautakuurille siis. Paino noussu 2kg, osa siitäki turvotusta..En mä vaan vieläkään osaa asiasta nauttia ennenku nt-ultra ollut..

Ninna, mulla varhaisultrassa viimeksi (kun kkm/tm todettiin) lääkäri sanoi että mulla on kans taaksepäin kallistunut kohtu. Nyt ei vu:ssa lääkäri sanonut mitään, mutta oon miettinyt että onko muuttunut kun tuntuu että mahamakkaroita ei saa enää piiloteltua vaikka paino ei oo noussu. No ehkä se selviää kans tossa nt-ultrassa sit.

Ja kun aiemmin oli puhetta niin tehtiin vatsanpeitteiden päältä ja rakko tyhjänä. Sanoi kyllä heti että voidaan joutua vaihtamaan alakauttajos ei näy mutta heti näkyi!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli tänään eka neuvola, rv 9+4. Ultralla kurkattiin pientä, joka viuhtoi menemään sydän pampattaen. <3 Verenpaineet oli 96/63 ja Hb 111, niin ei ihme kun tahtoo huipata. Käynti oli melko lyhkänen, ilmeisesti th oletti että kun on jo mones raskaus niin ei tarvitse paljoa selitellä kun kaikki on jo tuttua. Ihan oikeassa toki olikin, tuttuahan tämä on. Mutta sitä ihmettelin ja kaipasinkin, kun hän (oman th:n sijainen) ei kysellyt ollenkaan kuulumisia tai fiiliksiä, tuntemuksia. Olisin kuitenkin halunnut jutella juuri tunnepuolen jutuista ja psyykkisestä voinnista, sillä vaikka kuinka on viides raskaus, on se ihan yhtä lailla iso juttu äidille kuin on se ensimmäinenkin, olkoonkin että teoriassa on asiantuntija omaan raskauteensa.

Täällä kanssa eilen käyty toisella neuvolakäynnillä. Oma th lomailee, joten vastaan otti sijainen. Verenpaineet oli 115/79 (viimeksi 108/60). Pissa oli puhdas ja Hb 138 (137). Kyseli kuulumisia ja mielenpäällä olevia asioita. Kiva kun kyseli, miten olen pärjännyt kun on jo kolme keskenmenoa takana, että huolestuttaako paljon. Sanoin, että odotan sitä np-ultraa kuin kuuta nousevaa, jolloin toivon mukaan saa hieman hengähtää helpotuksesta.

Lopuksi kuunneltiin sydänääniä ja th kyllä jo varoitteli, että näillä viikoilla 10+3 (varhaisultran mukaan jo 11+0) saattaa sydänäänet jäädä kuulematta. En sitten maininnut, että olen jo kotona omalla dopplerilla ne löytänyt. :p Th etsi aikansa ja sai muutaman kerran parin sekunnin ajan sykkeen kuulumaan. :Heartpink Kuitenkin niin vähäksi aikaa, ettei ruvennut niitä laskemaan. Illalla sain omalla dopplerilla ensimmäistä kertaa niin kovat sykkeet, että piti vääntää voluumia hiukka pienemmälle. :grin 150-160 huiteli pulssi siinä vaiheessa. :)

Tuo on kyl niin jännä, et jossain ultrataa ja kuunnellaan sydänääniä jo ekoissa neuvoloissa..meillä ekaa kertaa nt-ultrassa saa mitään viitettä onko ketään matkassa ja sit siitä vasta seuraavalla kerralla neuvolassa kuunnellaan sydänäänet..

Tänään käyty nt-ultrassa. :) Kaikki oli kunnossa ja pikku pallero oli niin super laiska että kätilö joutu vispaamaan mun sisuskalut tuhannen mutkalle että sai tyypin hereille. :D Sit sai ollakin superninja että sai otettua kaikki mitat ku masutyyppi päätti vetää toisen ääripään ja veti itse sit jäätävää rallia. :) Nyt on niin onnellinen ja helpottunut olo. <3 Mitta vastasi viikkoja 12+2.

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app

Mukava lukea näin paljon hyviä uutisia täällä :) Eilen unohtu purppasta tästä painosta kun neuvolan täti ilmoitti että olen ylipainoinen ja joudun keskiraskauden sokerirasitustestiin!No voi hel.. Pituutta mulla on 168 ja painoa 72.Enhän minä mikään langan laiha ole mutta kun teen (tai siis tein :) Nyt ollaan saikulla kun ei saa nostella enää) todella raskasta hommaa eli tuota lihasmassaa riittää.Eikö sitä katsota ollenkaan kun laskeevat noita käyriä? Suututtaa

Sepä se ku ei se taukukko ota huomioon lihasmassaa.. sen takia saattaa paljonki heittää :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Juuri näin Esikoinen,sitte näyttää tilastot hyviltä kun siellä meitä ylipainoisia riittää.Tää on pakko olla joku hormoni kiukku kun näin paljon vaikuttaa mielialaan.Illalla vielä purppasin miehelle että olenko minä sinunki mielestä joku läski?Mitä? :grin

Takaisin