Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jei! Nt-ultra takana ja kaikki kuten pitääkin! Kaveri oli oikeassa paikassa, pieni sydän löi ja raajat, aivorakenteet, nenä, leuat ja silmät olivat kaikki siellä, missä pitääkin. LA aikaistui hieman ja kätilö ihasteli erityisesti tulevan jälkeläisemme pitkiä sääriä, joilla oli mittaa huimat 1,7 cm. :grin

Ihania uutisia samsam! Mun pitäis viel jaksaa odottaa se 2 viikkoa. Kävin eilen antamassa jo verikokeen. Eli näillänäkymin nyt sit tää alkuseula käydään läpi. Pelkään vaan et ikä lisää sitä narahduksen riskiä.

Ja onnea MinniV ja Semla myös! Tiedätkö MinniV mistä noita riskilukuja näkee? Kiinnostais kans itseäni kun jo 35:n rajapyykki ylitetty ja vasta 1. Raskaus.

Tsemppiä, manna! Odottaminen on kyllä tuskallista...

Munkin pitää vielä odotella yhdistelmäseulonnan lopullisia tuloksia. Niskaturvotus oli tosiaan normaali ja verikoe on otettu, mutta lopullisia tuloksia en oo vielä saanut.

Manna: mitä mä kätilön puheista ymmärsin niin riskiluku lasketaan tosiaan niskaturvotuksesta, kahdesta eri tekijästä veressä (En kyl muista mistä) ja sitten tuosta iästä. Kuulemma 35-36 iän jälkeen riskitekijä nousee tosi jyrkästi. Ja mullahan se on jo 1/90. En tosin ole yhtään huolissani, koska vaavi näytti ihan priimalta, mutta olen silti varautunut soittoon naistenklinikalta.

Niin toi onkyllä hämmentävää, että ikä vaikuttaa siihen noin. Ymmärrän että vanhemmalla iällä riski suurempi, mutta eikö se pitäisi silti katsoa noiden kokeiden perusteella eikä iän peresteella? Ton takia harkitsinkin hieman seulontoihin osallistumista, kun tuntuu että automaattisesti joutuu jatkotutkimuksiin, mitä en haluaisi. Mutta tovttavasti ei hälyttäis seulat.

Hienoa Samsam! Onnea! :wav

Mulla vielä pari viikkoa nt-ultraan. MinniV mainitsi tuosta riskiluvusta. Täytynee kai munkin henkisesti varautua yhteydenottoon, kun ikää on 39... :pale

Meillä oli ultra eilen jossa tarkistettiin nämä meidän viikot.Kaikki oli hyvin sydän löi ja pienet kädet ja jalat viuhtoi.Pari päivää nuoremmaksi hänet mitattiin eli viikkoja nyt 8+6.Lääkäri sanoi että pieni riski on enää että menee kesken.No,illalla istuin sohvalla kun äkkiä tuntui että jotain tulee housuun ja menin vessaan niin kirkas verenvuoto alkoi ihan lorona pönttöön.Joku kymmenen minuuttia myöhemmin alkoi supistukset ja ne kesti jonkun 20 minuuttia ja yhden äkin tuntu kun joku ois työntäny sukkapuikon alamahasta läpi ja minä tipahdin lattialle.Soitettiin sairaalaan ja siellä käskettiin vaan ruveta lepäämään ja vuoto ja kipu pahenee niin saikulle.Jäätiin kotiin odottelemaan ja kivut rupes hellittämään.
Tän aamuna soitin neuvolaan että tällänen tilanne on päällä niin täti sanoi ettei voi tehdä mitään kun ei meillä ole niitä ultran tekijöitä koko kesänä eli odotellaan 12 viikon ultraa!!
Minä vielä soitin terveyskeskuksen puolelle mistä annettiin aika saman tien ja lääkäri lähetti heti sairaalaan.Siellä ultrattiin uudestaan.Vauva oli elossa mutta jostain oli ilmaantunu suuri 5 cm pitkä verihyytymä vauvan viereen kohdun sisälle.Nyt vaan odotella tuleeko se pois vai häviääkö itsestään ja aiheuttaako keskenmenon.Ens viikolla tarkistus ultra :(

Äipsä!! Kyllä pitäis jollain keinolla saada ultrattua!! Tuohan on suoranaista kidutusta jättää odottamaan viikkokaudella! Eikö tosiaan ole mitään mahdollisuutta vaikka saada kiireellistä lähetettä johonki muualle jossa voisi tilanteen tarkistaa?? Tsemppiä ♡

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Terkkulan porukalle peukkua ja neukkulan porukalle iso miinus! Hyvä kuitenkin että vauva oli elossa ja toivotaan että hyytymä vain häviää ja raskaus jatkuu normaalisti :) pitkältä tuntuva aika varmasti ensiviikon tarkistukseen :/

Kyllä tämä kieltämättä vähän ottaa koville.Tämä papu on kolmas yritys tänä vuonna.Mies jo piti sille ripityksen autossa "isi käskee pysymään siellä tämä käsky" :D

Jaksamista, Äipsä! Tuleva viikko tuntuu varmaan ikuisuudelta. Hienoa kuitenkin, että pieni oli elossa. Toivottavasti ensi viikolla hyytymä on jo hävinnyt tai ainakin pienentynyt.

Tsemppiä Äipsä, toivotaan että raskaus jatkuu hyvin! Mutta siis miksi ihmeessä lääkäri sanoi ultrassa jossa kaikki oli hyvin että saattaa mennä kesken??

Hyvä isi :D sais pitää paikkaasa sanonta kolmas kerta toden sanoo ja pysyä mukana loppuun asti :)

Takaisin