Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea hienoista ultrauutisista, KayKay! :)

Harmi että neuvolalääkäristä jäi huono maku suuhun, mutta onneksi häntä ei tosiaan tarvitse montaa kertaa tavata.

Tänään NT-ultrassa käyneenä voin nyt kertoa kaikille, että ilmottautuessa kehottivat vielä käymään vessassa pissalla - eli tyhjä rakko piti olla ja mahan päältä ultrattiin. Täällä siis kaikki hyvin, niskaturvotus näytti olevan 0,9, ja kaikki ruumiinosat olivat oikeilla paikoillaan. :p
Niin ja itselläkin siirtyi laskettu aika tammikuulle, mutta en aio teitä jättää. :wink

Meillä ei terkkarille mennyt perille mitenkään se, ettei sen laskemat viikot mene yksiin hedelmöittymisen kanssa. Mutisi itsekseen vaan moneen kertaan että "jos nyt kerta itse tiedät paremmin" ja "ultrassahan se nähdään kumpi on oikeassa", no tiedänhän minä jos olen ovistestiin saanut plussan vasta kp19 enkä kp14 niinkun laskennallisesti se olisi pitänyt olla ja millä terkkakin laskee. Ärsyttävää! Eihän heitto ollut kun 5pv, mutta kyllä se jo tarpeeksi iso on että sain hetken jankata että antaa np-ultran ajan aikavälin loppupuolelle etten mene liian ajoissa...

Muuten kyllä ihan positiivinen käynti ja mukava täti, ei kyllä mitään uutta asiaa tullut mitä en jo olisi tiennyt ja kesäsijainen kun oli niin luki itse kaikki ohjepapereista mitä kuuluu sanoa.

Meilläkin oli eka neuvolakäynti tiistaina 15.7., mua jännitti niin, että kädet ja jalat oli spagettia... Pari tuntia ennen neuvolaa mua alkoi pelottaa että jos kaikki ei olekaan kunnossa. Mutta Luojan kiitos oli ihana neuvolatäti, joka ymmärsi meidän pelon ja päästiin melkein heti ultraamaan, ja siellä se oli, niinniin pieni tiitiäinen, jonka sydän sykytti nätisti :Heartpink Oli kyllä niin helpottava tunne nähdä se sydämen syke!!! :happy093Meillä silloin viikot 8+2, vaikka kuvasta saatiin viikoiksi vain 7+1, mutta kuulemma vaikea saada niin pienestä vielä kunnon mittaa.

Ja kiva on ollut lukea teidän muidenkin ihanista uutisista :Heartred Ihana kun on tälläinen foorumi, missä voi jakaa ja lukea muiden odottavien ajatuksia:)

Olen Niiskuneiti pahoillani teidän puolesta, saman kokeneena tiedän ettei ole helppoa päästää irti pikkuisestaan ja niistä haaveista mitä on jo ehtinyt elätellä :Heartred Voimia ja jaksamista teille paljon, sanat ei vaan riitä näissä tilanteissa :sad001

Täällä olis ylihuomenna eka neuvola, ollaan perheen kans lomailemassa Etelä-Lapissa ja mun pitääkin Tiistaina lähteä ajeleen semmoset 120km, herätys klo 05.00 ja neuvola on klo 8.00, mutta pitää käyä kotona ettimässä aikaisemmat äitiyskortit :D Eipä mua kyllä haittaa ajeleminen nuinkin pitkän matkan neuvolan takia, varsinkaan kun saa ajaa ihan yksin ;D

Ja mä unohin sen varhaisutrasta saadun, ei haitannu, sain uuden ja seur kerralla siirretään kaikki tiedot tähän uuteen.

Miks pitää hakea aikaisemmat äitiyskortit? Ei mulla ollut mukana eikä niitä kyselty?:eek:

Haluaa kuulemman vähän kattoa edellisten raskauksien tietoja ja synnytyksiä siitä kortilta, ei mulla edellisellä paikkakunnalla kyselty vanhoja äitiyskortteja, näköjään se on niin paikkakunta kohtaista joissaki paikkakunnilla.

Niin tuntuu kyllä että tosi paikkakuntakohtaista kaikki info ym. Tuntuu että täällä neuvolakäyntejäkin tosi harvakseltaan että säästävät varmaan kaikessa. Edellisessä keskenmenneessä eri paikkakunnalla ihan toinen meininki.

Maan laajuisesti neuvolakäyntejä vähennetty tänä vuonna. Ensisynnyttäjillä on muutama enemmän ja toki riskiraskauksissa.

Heippa,

Olen ihan ihkauusi täällä helmikuisissa, kun aluksi LA tammikuun puolella ja ultran jälkeen siirtyi 2.2 ja jos vanhat merkit paikkansa pitää menee yli ja reippaasti.

Eli nt-ultrassa käyty. Niskaturvotus 1,5mm. Oli tosi mukava kätilö, joka selitti kaiken juurta jaksain ja varoitti mua säikähtämästä, jos soitto naistenklinikalta tulee lisätutkimuksiin. Vaikka vauva oli kaikinpuolin terve ja liikkuvainen tapaus, mutta ikä (40v) saattaa nostaa riskilukua niin, että ehdottavat lisätutkimuksia. Aika hurjahan tuo iän tuoma riskiluku on: parikymppisllä riskiluku 1/1000, meikällä 1/90. Jännä viikko edessä. Kuulemma 25% nelikymppisistä tuon soiton saa.

Olen liikkeitä tuntenut jo jonkin aikaa, eikä ihmekään, kun istukka takaseinässä ja lisäksi 5. raskaus, niin kai sen vaan oppii aina vaan paremmin tunnistamaan kun vauva hilluu masussa.

Nt ultrassa käyty, Turkuun asti piti tulla, kun en Ruotsissa ultraan päässyt. Oli kyllä helpotus nähdä pikkuinen sydän ja kaikki oli muutenkin kunnossa! Neuvolassa kävin myös viime viikolla, siellä ei muuta tehty kuin rupateltu, seuraava neuvolakäynti vk 25.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Semla miten neuvolakäynnit siellä menee muuten? Ja onko lääkäri neuvolasaa vai itse järjestettävä?

Toisesta lapsesta käydään neuvolassa viikoilla 8-9, 25, 29, 33, 35, 37, 39, 41. Ensimmäisessä raskaudessa oli yks kerta enemmän. Lääkärintarkistusta ei ole missään vaiheessa, jos ei ole ongelmia.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin