Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuon muistutuksen nimenomaan laitoin. Meni tuon taki yöunet moneksi viikoksi, vielä ei ole ollut voimia viedä asiaa eteenpäin.

ymmärrän tosi hyvin kun usko ja jaksa loppuu...
Mulla nyt oli helppoa, kun sain TAYSista paperit joissa raportoitiin virheestä ja kyseessä oli törkeä hoitovirhe jo ihan puhtaasti.

Jos nyt tuntuu ettei kye/jaksa, hoitovirheistä voi valittaa vaikka vuoden päästä.

Byrokratia on niin tuskallisen hidas Suomessa,ettei ihme kun ihmiset ei jaksa käydä prosessia läpi, mutta kun voimaa löytyy niin tsemppiä, toivottavasti saat oikeutta.

Minun kohdalla hoitovirhettä ei edes myönnetä, koska on niin harvinainen ja "salakavala" oireyhtymä. Totesi kyllä johtava lääkäri itsekin että näin jälkikäteen oireet kyllä täsmäsivät. Toinen näistä ketä muistutus koski myönsi virheensä ja oli vilpittömästi pahoillaan, toinen jatkoi vaan selittelyä ja kuulin että on jäänyt nyt eläkkeelle. En tosiaan mihinkään pitkään prosessiin ole ollut valmis.

Ninna, voi tylsyys :( pitkiä nuo oliski noi projektit jos niihin lähtis ainakin joskus. Tylsä et nyt kävi noin :/

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Tänään käyty toisessa neuvolassa :) nyt rv 14+6 kuuluko tässä vaiheessa painon jo alkaa nousta? :D mulla oli tullu huimat 40g lisää painoa kuukaudessa mut th ei oikein sanonut mitään siihen kysyi vaan onko ollut pahoinvointia. Mut beibillä oli kaikki hyvin sydänäänet kuulu hyvin :3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Menossa rv 16+6. Tänään varasin ajan sokerirasitustestiin ja onhan tässä ehtinyt käydä jo pari kertaa neuvolassa, neuvolalääkärin tekemässä ultrassa ja alkuraskauden ultrassa. Viime viikolla tehtiin lapsivesipunktio josta tuli puhtaat paperit ja poikaa tässä odotellaan. Tuli jo kutsu rakenneultraanki. Ekaa kertaa raskaana niin tuntuu melkoiselta pyöritykseltä laughing6

Annees, 40g ei oo pal mitään :) hyvä et kaikki hyvin neuvolassa :)

Mashnu, onhan tää joo aikamoista pyöritystä :D

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Mulla kans oli tänään neuvola. Sydänäänet kuului lopulta ja 160 oli tälläkertaa syke. Hyvä ettei enää 180 niin kuin kk sitten, mutta aika yläpäässä edelleen. Hevosen laukalta kuulosti, että olisko sit tyttö tulossa? Hemoglobiinia ei mitattu nyt ollenkaan, vaikka kysyin rauta-arvoista, mutta viimeks oli vissiin niin hyvä. Mulla paino oli noussu yli 2kg, mutta nyt oli tietty enemmän vaatettakin. Tästä lähtien sitä ruvetaan sit paremmin syynäämään, n.500g/viikko olis kai ok. Parin viikon päästä on sit lääkärineuvolakin vihdoin.

Niin ja hammaslääkärillä kehotti käymään, mutta omalla rahoituksella.

Mulle soitettiin eilen äitiyspolilta. Hyvät uutiset ovat ne, että koska lääkäri haluaa ultrata, aika aikastu melkein viikolla (10.9.). huonot uutiset on ne, että kohonneen fosfolilipidin takia joudun verikokeeseen ja pohditaan jatkolääkitystä verenohennukseen. Samoin vuosi sitten ollut eteisvärinä aiheuttaa jatkotutkimuksia, joten rakenneultran yhteydessä sitten lääkäri antaa (vihdoinkin) ohjeistukset kuinka loppuraskauden kanssa edetään. Nyt viikkoja 17+1. Sanoin tosin jo ekassa neuvolassa, että hauaisin jutella lääkärin kanssa verenohennuslääkkeestä (primaspan) ja tuosta eteisvärinästä. Neuvolatäti vaan totesi, jotta lekuri on sitten viikon 16 tienoilla. Noh, parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan.

Liityn tänne myös. Viikkoja 14+6 tänään. Toinen raskaus, eka oli tuulimuna tän vuoden maaliskuussa. Tänään olin sokerirasituskokeessa ja tokassa neuvolassa. Pikku pötkylän oon nähny kahteen kertaan ultrassa ja tänään kuulu sydänäänet kun hetki etittiin eka. Sydän sykki 160 vauhdilla. Isä oli mukana neuvolassa.
Alkuraskaus mulla meni nopeesti koska kun kävin verikokeessa varmistaa kotitestin plussatuloksen, niin eka annettiin väärä tulis ja sanottiin etten oo raskaana. Käskettiin odottaa muutama viikko ja uudestaan verikokeeseen. Hormonit kuulemma sekasin. Odottelin kolmisen viikkoa ja uudestaan verikokeeseen. Tulos oli plussa ja sillä kertaa sanottiin et oon ollu jo aiemmin raskaana kun kävin verikokeessa. Äkkiä ultraan ja mentiin jo viikolla 11.
On jotenki vieläkin epätodellinen olo mut ehkä pitäis uskoo et vauveli on tulossa. Neuvolatätiki tänään sano et nyt on viikkoi sen verran et kyllä se siellä mukana pysyy :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tervetuloa tintshulle!

Eilen aamulla oli neuvola: äit ja laps kasvaa normaalisti, sydänäänet kuului hienosti (155 kuten nt-ultrassakin) kunhan löydettiin koko tyyppi ja sokerit ja protskut oli negatiiviset. Seuraava sitten rakenneultran jälkeen.

Eilen minullakin oli neuvolakäynti. Neuvolatäti kirjasi koneelle ylös varhaisultran ja np-ultran tiedot ja sen jälkeen otettiin verenpaineet, pissatesti, hb ja paino tarkistettiin. Verenpaineet olivat matalat kuten yleensä, pissatesti puhdas, hb laskenut 138-->120 (rautakuurille en joutunut vielä) ja paino pysynyt samana. Lopuksi kuunneltiin sydänäänet. Hyvin ne sieltä kuului ja tasainen oli syke. Syke pyöri 150-158 välillä. Lopuksi puhuttiin vielä kuulumisia ja muita mielen päällä olevia aiheita.

Ensi viikolla on meilä ensimmäinen lääkärineuvola, on sitä odotettukkin! Kotiin tuli hankittua kotidoppleri, sillä on ollut hauska kuunnella että pikkukaverilla ainakin sydänlyö ja lujasti. =) Vk:ja 16+2

Mulla kin oli eilen toka neuolla ja kaikki hyvin (rv. 15+5) verenpaine noussu ihan pikkasen, hg laskenu pikkasen (108) mut ei tarvetta vielä rauta kuurille.. paino noussu myös vähän (500g) pissa näyteet puuhtaat ja pikkusen sydän äänet kuulu todella hienosti ja tasasesti noin 155/min.. 2 viikon päästä olis neuola lääkäri joten sitä odotellessa.. Puhutiin kans hammaslääkäristä että pääsee jonon ohi kun vaan soitaa ja sit puhutiin mun työstä kun mulla on melko raskas ja kiireinen työ.. saa kuulemma saikkuu sit heti kun siltä tuntuu ja että lääkäri voi myös kirjottaa sellasia papereita että voi kolmivuoro työn siaan tehdä vaan kaks vuoro työtä.. Oon kyllä todella tyytyväinen tän kaupungin palveluihin tähän mennessä..

Takaisin