Ultra- ja neuvola

Iiks.. maanantaina rakenneultra. Vihdoinkin :) jännittää jo ihan hirveesti. Musta tuntuu että miestä pelottaa, että siellä löytyy jotain ikävää..

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Huh hei, ultra takana!
Ihan tosi tarkkaan ja moneen kertaan tarkasteli kaikki jutut ja sanoi, että hienolta näyttää. Kaikki siis täälläkin kuten pitää! Niin hirveä stressi oli tästä, että aamusta klo 5 olen hereillä ollut ja hyvin katkonaisen yön olen nukkunut.
Neiti ei vain suostunut kasvojaan näyttämään vaan nojaili tyytyväisenä istukkaan, joka muuten oli etuseinässä. Ihmekkös siis että potkut tuntuneet paljon vaimeampina nyt kuin esikoisesta.
Mutta siis lisää tyttöjä meille :love7 Mies oli jo ihan kauhuissaan kuinka hän jää akkavallan alle tulevaisuudessa, mutta onnellinen silti terveestä tytöstä! Se on tärkeintä.

Minlex, meilläkin tytär ennestään ja nyt kaksi lisää tulossa :) Vaikka mies oli ennen sitä mieltä että hän ei pysty tekemään tyttöjä (hänen suvussaan syntynyt vain poikia monena sukupolvena) niin nyt on onnellinen ja tyytyväinen tietoon että meillä tulee olemaan akkavaltaa kotona :grin Tuntuu vähän siltä että minä olin pettynein siitä ettei meille tule ainuttakaan poikaa... Näiden jälkeen perheemme on valmis! Onneksi meidän lapsilla on kolme poikaserkkua joiden kanssa saa sitten temmeltää :p

Meillä painoarvio 370gr viikkoja 21+1:Heartpink

Esikko 20+6 372gr elikkäs näyttäs että saman kokoinen neiti, ainakin nyt vielä, tulossa kun isosiskonsa :D

Karkki en usko että on mitenkään liian iso, meillä ainakin esikosta ja nyt tästäkin sanottu että on mieluummin sirorakenteisia joten kaippa siinä painossa voi jo näillä viikolla olla yksilöllisiä eroja paljonkin!

Meillä esikoisen ultrassa ultraaja mittasi neidin reisiluun ja totesi, että huh huh, tästäpä tulee pitkä tyttö.
Nyt ei ollut vastaavia reaktioita, eli oletan koon olevan viikkoja vastaava :)

Onkohan meidän vauva vähän pullukka, kun painoarvio rakenneultrassa rv 20+5 oli 445g? :D kooltaan ilmeisesti vastasi kuitenkin viikkoja, kun ei mitään sanottu. Ainoa mitä sanottiin, et kaikki on kunnossa, pään halkaisija 5cm, pään ympärys muistaakseni 18cm ja reisiluun pituus muistaakseni 3,5cm. Mut missään kohtaa ei sanottu et vastaako viikkoja, ja painoarvionkin luin äitiyskortista.

Mun mielestä se lukee äitiyskortissa, et mitä viikkoja vauvan koko vastaa.
Mulla oli eka pari päivää jälessä ja nyt pari päivää edellä. :)

Meillä ei ole sitä vielä laitettu äitiyskorttiin. Ilmeisesti ensi kerrasta kun alkavat ylipäänsä mittaamaan sf-mittaa yms. niin sitten aletaan seuraamaan kuin vastaa viikkoja. Ultratäti vain totesi että vastaa viikkoja.

Tyttärestä en saanut painoarviota. Nyt sain näistä kun muutenkin seuraillaan tosi tarkasti että kasvavat samaa vauhtia kun kaksosilla on yhteinen istukka. Luulen kuitenkin että nämä painoarviot eivät ole ihan grammalleen tarkkoja ja varmaan kiinni ultraajasta joten ei varmaan kannata huolestua vaikka oma pieni on laihempi/pulskempi kuin jonkun toisen :)

Meillä nimenomaan ultran jälkeen laitettiin se kokoarvio äitiyskorttiin. Neuvolassa näytettiin vaan koneelta käyrä, missä suhteessa masu kasvaa normaaliin verrattuna.

Kävin äsken lääkärissä, joka mun iloksi samalla ultrasi :) sain painoarvioksi 631g ja viikot on tasan 24. Kovasti potkii ja muljuu mahassa, alkaa tämä pötsi myös kasvamaan nyt kovaa vauhtia! ♡

Oli pakko tarkistaa, mutta ei mun äitiyskortissa ole merkattuna sitä painoarviota.. Muistan vaan että se oli vähän alle 400g.. Tosi vähän muutenkaan merkattu mitään siihen korttiin. Hb katsottu vaan ekalla neuvolakäynnillä kesäkuussa. Moni on myös puhunut vatsan koon seuraamisesta ja ja jostain käyrästöstä... ei mulla ole mitattu/tutkittu mitenkään tuota mahan kasvuakaan. Paino otetaan joka kerta ja verenpaine, siinä ne sitten onkin. Pitäisiköhän sitä itse "vaatia" tarkempaa tutkimista?!

Mulle sanottiin viimeksi neuvolassa, että alkavat piirtämään käyrää korttiin nyt kun odotusajan puoliväli on ylitetty ja maha alkanut oikeasti kasvamaan. Muuten ovat kokeilleet kohdun koko kädellä vatsan päältä samalla kun ovat kuunnelleet sydänääniä.

Aaa, okei. No mulla on tänään neuvola, eli ehkä siellä nyt tehdään sit jo muutakin kuin vaan jutellaan :)

Meillä merkattiin nlakorttiin vain se painoarvio, ei muuten mitään et vastaako viikkoja :/ ja mulla myös mitattu hb viimeks kesäkuussa viikolla 7+ jotain.

Tänään neuvolassa katottiin hb kun kysyin siitä. Kesäkuussa oli 132, nyt 118 et on se vähän laskenut muttei onneksi mitenkään hälyyttävän alas. Sydänäänet oli hyvät ja tyttö liikkuvainen :) Sain myös todistuksen kelaa ja työnantajaa varten. Seuraava neuvola 1kk päästä, mut n kuulemma avoin neuvola aamuisin (alueen eri neuvoloissa eri viikonpäivinä) johon voi mennä ilman ajanvarausta ainakin kuuntelemaan sydänääniä yms. jos yhtään huolettaa :)

Onko kellään kokemusta noista Helsingin avoimista neuvoloista? Onko kuin kauheen ruuhkaista?

Mä oon kans kuullut niistä. Ei oo kokemusta mut ne on varmasti hyvä keksintö kun iskee huoli ja ahdistus :) saatanpa käyttää joskus...
Huomenna olis sokeri rasitus testi aamusta.... voih!

Takaisin