Ultra- ja neuvola

No sellasta tavallista tässä on sydän ja tässä munuaiset. Ei mitään erityistä että onko ne normaalit yms. Sukupuolta ei kysytty. Se selviää sitten tammikuussa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Bluemoon meillä oli ihan päinvastainen kokemus kuin teillä, vaikka oltiin 30min teidän jälkeen. (Luulen et nähtiin siinä käytävällä, olin niin jännitys-paniikissa etten pystynyt puhumaan :) ) Mut oltiin vissiin eri kätilöllä! Me siis ensinnäkin UNOHDETTIIN ilmoittautua ja ihmeteltiin että ompa ajat myöhässä... :) Sit 15min jälkeen kätilö tuli huhuilemaan käytävälle varalta, josko oltais siellä!!

Oltiin huoneessa 30min. Koko ajan kätilö selitti mitä näkee ja näytti sillä tietokoneen nuolella että missä on mikäkin ja mikä mikin "möykky" on. Kehui kuinka hyvin kaikki on kehittynyt ja mitat vastaavat viikkoja/päiviä hyvin! Pikkuinen levitti jalkansakin ruudulle reippaasti, että kätilö uskalsi sanoa varmasti kumpi tulee :D Kuvia Pikkuinen ei lopuksi oikein halunnu itsestään otettavan, mutta ihana kätilö hyppyytteli ja ravisutteli häntä ainakin 10min että saatiin hyvät profiilikuvat mukaan. Sanoi,että eihän se ole kiva tyhjin käsin lähteä!

Meille jäi mahtava fiilis ja mun muutaman pv kireys hävisi!

Kyllä se näköjään on tosissaan kätilöstä eikä niinkään paikasta kiinni, että miten menee!

Niin joo meillekin se oli sellainen raskauden kohokohta et nyt vauva näyttää jo kovasti pieneltä ihmiseltä ja saadaan tietää et kaikki on hyvin ja voidaan keskustella asioista. Ja oon ihan varma et viimeks sanottiin et ens kerralla on lääkäri mukana mut ei kyl ollu ku se hapan kätilö. Sellanen epämiellyttävä kiireen tuntu hommassa. En mä tiedä paljonko sitä aikaa on varattu mut me ei kyl oltu ku joku 10 min. Ehkä mun odotukset vaan oli liian suuria. Ei kannata mennä hirveiden odotusten kanssa ainakaan Helsingissä.

Meillä ei esikoisenkaan kanssa ollu lääkäri kummassakaan ultrassa eikä nytkään. Kätilö vain! Teillä tais nyt kyllä olla joku työhönsä tympääntynyt kätilö siellä! Tosi inhottavaa! Kyllä niiden pitäis tajuta, että jokaiselle se ultrakäynti on hirmu tärkeä ja ainutlaatuinen juttu ja toimia sen mukaan!

Jos haluat käydä yksityisellä niin Aava Kampissa on Veli-Matti Ulander joka on tosi ammattitaitoinen! Vähän hiljainen persoona ehkä, mutta me ainakin ollaan saatu tarkat selostukset kaikesta kun siellä on käyty! ( kerran esikoisen kanssa ja nyt varhaisultra Pikkuisen kanssa).

NT-ultrassakin kerrottiin koko ajan mitä ultrattiin (aivot, munuaiset, suolisto, sydän ym) ja aina oletin, että oikean näköiset ovat ja omaan silmään olivatkin. Jos jotain poikkeavaa olisi ollut, niin uskon että siitä olisi mainittu.

Se kyllä ei olisi kivaa, jos ultrata on joku elämäänsä kyllästynyt ihminen.

Ja hyviä kuvia toivon aina ultrasta. Viikon päästä ru. Lieneekö koko raskauden kohokohta (synnytyksen tulosta ei lasketa kun sen saa syliinsä kun raskaus on ohi).
Jos ei saada sukupuolta selville, niin aiotaan maksaa 3D-ultra, muuten ei sinne mennä. Pitää vaan selvittää sitten, kuka olisi Turussa hyvä.

Tänään pikkuisen sydän puksutti 135. Aiemmin ollut 140-150. Tämänpäiväinen tosin oli klo 8 ja muut olleet myöhemmin. Saa nähdä, onko se poika kuten olen epäillyt. Vielä viikko...

Pipanat, kiva että teillä oli hyvä kokemus. Onhan se niin että niin monta on erilaista kokemusta kuin niitä kätilöitäkin. Kumpikas teille sitten luvattiin? :-)

Lissufin, juu poika sieltä on tulossa :)
TaTaa, Tääkin varmaan on niin yksilöllinen juttu kaikilla. Mullekin eka ni siks ihmettelinkin :)
Bluemoon, no voi harmi että osu tollanen kätilö eteen. Me oltiin 20min huoneessa ja kaikki saatiin siinä ajassa kateltua läpi ja vielä kattavien selityksien ja kuvien kanssa!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla kans r-ultra kesti korkeintaan 20 min ja ihan hyvin ehti saada paljon kuvia sekä olla kätilön "kuulustelussa". Saattoihan Bluemoonin kätilöllä olla huono päivä ja omia murheitakin, mistä näitä tietää. Nyt pitäisi miettiä, että käynkö siellä 4Dssa vai en.

Lissufin voisi jo tulla kertomaan miten ultra meni!! :D Miten se tehdään Kysillä ja millasta oli? Jännittää jo ihan kun itselläkin ensi viikolla siellä...

Millon pitää mennä 4d ultraan että saa vielä kelakorvausta?

Meillä oli np-ultrassa mies ultraaja joka tuntui kovin hätäiseltä.. Ei paljon selitelty eikä katseltu.. Jäi vähän huono maku suuhun, jälkeenpäin tätä lääkäriä on kehuttu, että on pätevä ja tekee nopeasti (neuvolassa viimeksi kuultu). Vaikka on pätevä ja osaa asiansa vähässäkin ajassa niin voisimme vähän pidempään katsella pientä..

Parin viikon päästä rakenneultra.. Odotuksissa yhtä hätäinen ja nopea käynti.. :/

Terveiset kyssiltä :) Terve neitonen siellä haukotteli ja nosti kättä äiskälle ja iskälle :Heartred Ihana kätilö oli, osui sama kätilö joka oli myös nt-ultrassa, ihanan lempeä ja kertoi tarkkaan kaikki mitä mittailee ja miksi :) Painoarvio oli 375g ja kuulemma viikkoihin nähden juuri oikean kokoinen :Heartred Nyt sitten odottelemaan ja kasvattaa mahaa, 8 viikon päästä uudestaan :love7

:) Onnea hyvistä uutisista Lissu!!!!! Mä odottelinkin jo sun kuulumisia. Ihanaa, että kaikki on hyvin!

Muokattu viimeksi:
Meille ei ees kerrottu painoo ja pituutta vain joitain raajojen mittoja. Soitin vielä perään että olisin halunnut nämä asiat tietää niin sieltä vastattiin että ei niitä juuri katsella että se on semmosen 20cm pitkä ja painaa noin maksalaatikon verran. Niin että kiitos tästäkin mielikuvasta. :-(

Rakenneultrassa kysillä käyty viime viikolla, rv 20+2. Pieni herrahan se siellä näyttäisi olevan, katsotaan siirtyykö laskettu aika vielä kun mittojen mukaan olisi jo pidemmällä. Lokakuussa uudelleen :)

Bluemoon Pidetään tieto itellä kumpi tulee siihen asti kun hän syntyy :) Mun mielestä kela korvaa 4d:n 21 tai 22 vkolle. Helsingissä hyvää olen kuullu Kampin Aavasta ja Femedasta! Mun mielestä kannattee maksaa siitä jos vaan rahatilanne sallii. Saat paljon paremman fiiliksen itelle kun pääsette kunnolla vauvaa katselemaan ja "tutkimaan" kun tuo teidän ultra oli mitä oli :( Mä perustelen aina miehelle, että raskaus on niin ainutlaatuinen juttu, että jos siihen menee vähän rahaa niin sitten menee :rolleyes: On toiminu tähän asti :love017

Minlex: Mul on raskausdiabetes. Painoarvio tsekkaus, siks mä meen uusiks

Takaisin