Ultra- ja neuvola

Mulle taas sanottiin aikaa varatessa, että rakko täynnä ultraan. 2/3 vauvasta on ultrattu vatsan päältä ja kerran alakautta. Siis nimenomaan tää nt-ultra. Käytäntöjä varmaan monia.

Mulla on kaikki katottu alakautta. Nyt tosin katottii myös päältä, kun tällä kertaa (?) kohdun sanottii olevan eteepäi kallellaan. Aiemmin on sanottu et on taaksepäin. Erikoista jos se sillai vaihtaa kaltevuutta. Mut alakautta saatiin parempi kuva. Tokas raskaudes katottii rakenneultrassaki alakautta ku ei mahan päältä saatu kaikkia mittoja. Liika laardikaan ei ollu ongelmana, joten senkään varaan ei voi laskea. Ei se alakautta ultraus mikää maailman kauhein asia ole. Pelko pois ;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Meillä ainakin oletuksena nt-ultra vatsanpeitteiden läpi ja mulla molemmilla kerroilla näkynyt hyvin niin. Neuvolakäynnillä sanottiin, että jos rakossa virtsaa, näkyy paremmin. Käsittääkseni, jos ultrataan alakautta, ois virtsarakon hyvä olla tyhjä. Eka neuvolassa terkkari kokeili myös masun päältä ja saikin näkymään, mutta kuva tarkentui emättimen kautta ultratessa. Ei se alakautta ultraaminen ole mitenkään kamala juttu. :)

Muokattu viimeksi:
Ultrassa käyty ja kaikki kunnossa :) Laskettuaika muuttui parilla päivällä ja on nyt 10.1.15
Kova meininki oli pienellä päällä, ja olikin melko iloinen yllätys kun kurkattiin vauvaa myös 4D ultralla :D nyt siis innolla odotan seuraavaa ultraa kun lupasi että sillon katsellaan enemmän vielä sillä laitteella. NT oli 0,9. Nyt siis viikkoja 12+3

45min niin pitäs mennä ultraan. Jänskättää ja väsyttää. En yöllä saanu ensin millään unenpäästä kiinni, nukuin sit vaan 4h.

Sent from my C6603 using Vau Foorumi mobile app

Mulle tuli se kutsulappu gravidasta ja siinä luki että rakon pitää olla täysi. Ja peitteiden läpi mullakin katottiin.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla ois kyllä lirahtanu pissa jos ois ollu rakko täynnä, sen verran ronskisti kätilö paineli mahaa kun yritti saada vauvaa hereille. :-D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli ultra tänään ja vatsan päältä ultrasi, ja rakon piti olla tyhjä. Hyvin näkyi niin:) ja kaikki oli pikkukaverilla kunnossa, la pysyi samana 8.1. vaikka raskausviikot muuttuivat 4päivää aiemmaksi (12+1 kun aiempi 12+5). Nt oli 0,8. Kyllä helpotti kuulla ja nähdä että kaikki hyvin<3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla olis np ultra huomenna ja jännittää aivan hirveesti. Edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon jolloin raskauden oireet jatkuivat voimakkaina vaikka alkio oli menehtynyt. Nyt on sitte ollut kokoajan niin epävarma olo, että mitenkähän tässä käy. Ekassa neuvolassa ultrattiin kyllä ja kaikki oli silloin hyvin. Se ei saanut minun mieltäni kuitenkaan rauhoittumaan ja jotenkin tuntuu että tämä ultra jos on kaikki ok niin voi jo hiukan hengähtää.

Nyt uskallan ehkä hieman hengähtää :)Tänään oli nimittäin eka lääkäri ja siellä tunnusteltiin kohdun kokoa, kohdunsuu ja kuunneltiin sydänääniä. Mulla nyt siis rv 11+6. Kaikki oli kunnossa ja sydänäänet saatiin kuulumaan ihan hyvin!! Jee!!! Ens ma nt ultra ja toivotaan, että sielläkin ois kaikki hyvin.

Meilläkin oli ultra tänään 12+1.Hyvin oli kasvanut ja kaikki vaikutti normaalille. Niskaturvotusta oli 2,4. Vaikuttaa minusta paljolle?

No niin kauan ku turvotus on alle 3mm ni on normaalia. Mulla kahella ekalla ollu 1,6mm ja 1,3mm. Sanoko ultraaja mitään tosta turvotuksesta?

Ei se sanonut muuta kuin, että sitten sen verikokeen ja tuon turvotuksen yhteisanalyysi kertoo tuloksen. Ei siis suostunut arvioimaan onko tuo paljon vai vähän. Kaikki alle 3 olevat turvotukset laittavat siihen seulaan, en kysynyt mitä muille tehdään.

Meil sanottii et se raja-arvo ois 2,5. Mut ei kannata viel stressailla, veriseerumitulokset sit kertoo et ehdotetaanko lisätutkimuksia. Lohdutuksena kerron, et kaverilla oli kans niskaturvotus korkee ja joutuivat lapsivesipunktioon. Heille syntyi terve tyttö :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Hui, kyl se aika vierähtää sittenkin nopeasti :grin Tänää on jo toinen neuvola ja huomenna olis vihdoin odotettu nt-ultra :)
Äm85: Monelta sulla on se aika? Mulla on klo10.45. Saas nähä törmätäänkö sairaalassa

Me kotiuduttiin just nt ultrasta ja nyt täytyy heti tuulettaa :) Kaikki oli masuasukilla hyvin ja seulan osalta myös kaikki niin ku pitääkin!!! Ihanaa :Heartbigred Nyt mä alan shoppailemaan vauvakamaa!! Voi miesparkaa. Iso taakka putos harteilta, kun näki pienen liikkuvan ja heiluttelevan masussa. Masuasukin koko vastas rv 13 eli mulla aikaistuu laskettu aika neljällä päivällä. Uus la on 12.1.2015.

Onneksi olkoon hansu <3 mä kotiuduin neuvolasta joku aika sitten ja sydänääniä kuunneltiin kans 155 se siel puksutti menemään. Nyt pitää keksii hurjasti tekemistä tänää ku ootan nii huomista nt ultraa

Mulla oli 12.40 muistaakseni se! Jännittää ihan hirveästi kyllä! Tuntuu, ettei voi mitään tehdä, kun ajatukset kiertää kehää.. Apua!

Takaisin