Ultra- ja neuvola

Iem: miten meni? Toivottavasti hyvin. Peukkuja :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Hyvin meni! Pikkunen oli kasvanu viikossa kahen viikon verran! Kolme kuvaakin saatiin mukaan, jotka äsken esittelin äidilleni ja siskolleni. Sisko itki. Äiti oli sanaton ja sitten alkoi sähläys. Mun nilkat on kuulemma turvoksissa - vähennä suolaa, nosta jalkoja ylös. Iho huonontunut - käytä kuorintavoidetta. Hän joutuu laihduttaa - minä saan syyä mitä haluan. :) Huomenna lähetään anoppilaan. Nyt jo papattanut miehelleni että mun pitäis olla sairaslomalla. Saa nähä mitä siitäkin reissusta tulee :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Me oltiin miehen kanssa ekassa neuvolassa rv 7+5 ja ajattelin että sais mielenrauhan sen jälkeen, mutta mitä vielä. :) varsinkaan kun raskausoireita ei oikeastaan ole.

Mietein kannattaako enää alkaa varailemaan alkuraskauden ultraa, kun nyt on jo rv 9 menossa. N p - ultra kuitenkin "jo" kolmen viikon päästä..

Tänään käyty ultrassa ja laskettua aikaa rukattiin hieman aikaisemmaksi, kuin menkoista laskettuna ois ollu. Eli aikaisemmin oli 7.1. ja nyt se olisi 2.1. Eli saa jännäillä, pääseekö ponnistaan vauvaa ulos yhtätahtia uuden vuoden rakettien kanssa. Kaikki oli hyvin ja ihanalta näytti tuleva pikkukolmonen :Heartred:Heartred:Heartred

Meilläkin pari päivää laskettu aikaistui tässä vaiheessa, mutta osasin sitä epäilläkin, sillä jos ovulaatio olisi ollut ajallaan kuukautisiin nähden, olisi raskaaksi tulo ollut erittäin epätodennäköistä.

Meil oli eka neuvola, rv 9+5! :) Nyt oottelen Kättäriltä soittoa, että saan sinne ultra-ajan ja toivottavasti ehdin saada ajan juuri ennen rv12 alkua koska muuten en kuulemma pääse ollenkaan siihen ultraan kun oon sen jälkeen useamman viikon ulkomailla ja myöhemmin sitä ei voi kai tehdä tai menee tosi pitkälle :/

Ja niin, meidän neuvolatäti ihmetteli moneen kertaan miten ihmeessä oon voinut tulla raskaaks niin nopeasti.. Onko muilla ollut tälläisiä ihmettelyjä? Varmisteli viel pari kertaa että ei oo ollu mitää lapsettomuushoitoja tms.. Kun tosiaan oon syönyt 10 vuotta putkeen yhdistelmäe-pillereitä, unohdin aloittaa huhtikuussa uuden laatan ja tulin heti raskaaks :D Ei kuulemma yleensä elimistö toivu noin nopeesti hormoneista. Pikkuiselta ihmeeltä tuntuu siis tuo elämänalku masussa <3

Minä jo kirjoitin, että on mulla kaveri tullut yhtä nopeesti, mutta taisi hällä olla ne yhdet "oikeat" kuukautiset välissä. :)

Lullis
Mä söin pillereitä 3vuotta, jätin huhtikuun alussa pillerit pois ja heti pamahti :)

Lullis: meijänkin varhaisultralääkäri ihmetteli, kun ekasta kerrasta tärppäsi (mulla oli kanssa pillerit n. 10 vuotta) - vinkkasi sitten vitsikkäänä miehelle, että "miehestähän se yleensä on kiinni". ;)

Täällä nt ultra ylihuomenna, jännittää, toivottavasti kaikki olisi hyvin. Sydänäänet kyllä kuuluneet ekassa neuvolassa ja lääkärineuvolassa viikko sitten, mutta tietty silti jänskättää:)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sande90 ja toiveinen, hauska kuulla että teilläkin käynyt noin nopeasti! :) Eipähän oo kauaa tarvinnut tuskailla ja odotella, että milloin tärppää ja kokea sitten pettymyksiä kun menkat tuleekin. On ollu hyvä match ku heti onnistuu :D Mä olin tosin ihan laskenut sen varaan, että ei tärppäis ja ostanut jo valmiiks puolen vuoden pilleritkin et aloitan heti uusiks ku menkat tulee :D Sit ku menkkoi ei tullu nii ei ees tajunnu et se vois johtuu siitä että on raskaana vaan tietty aatteli et on normaalii ettei ne tuu heti säännöllisenä. Mutta oon kyl superonnellinen tuleva äiti ja iloinen siitä, että kävikin noin! :)

Mullekin oli tosi iso ylläri, että heti pamahdin raskaaks - jotenkin siitä lastensaannin vaikeudestakin puhutaan niin paljon, niin aattelin, että "eihän se sieltä varmasti kuitenkaan heti tuu, josko ollenkaan". Mutta tietysti tästä on nyt iloinen, eipähän tarvinnut kauaa stressailla. :)

Mulla oli ehkäisy käynnissä ja tulin silti raskaaksi. Tuntuu hyvin oudolta ja välillä ristiriitaiselta kun ystäväpariskunta on yrittäny jo vuoden ja itse tulee raskaaksi täysin vahingossa ehkäisyn kanssa... Mutta näihin asioihin on näköjään vaikeaa itse vaikuttaa! :D Mä oletin että lääkärissä ja neuvolassa oltais ihmetelty niinkun mäkin ihmettelin, mutta siellä ei oltu moksiskaan. Ei kuulemma ole kovinkaan harvinaista, varsinkin kun olen vasta 22 vuotias.

Hei :)
Meillä perjantaina tuo np-ultra.. En malta odottaa...
Mutta siis miten on käytäntöjen laita osaako joku kertoa tehdääkö tuo np-ultra vatsapeitteiden läpi vai alakautta? Pitääkö rakon olla tyhjä vai täysi? (Varmaan riippuu mitä kautta ultrataan)
Meillä kun ei tullut mitään ohjeita ajanvarauksen yhteydessä..

Np-ultra tehdään normaalisti vatsapeitteiden läpi :) varhaisultrissa käytetään tuota alakautta. Jos en ihan väärin muista niin tyhjällä rakolla sai paremmin näkyviin vai kumminpäin oli?

Meillä ultrahoitaja kokeili vatsan päältä ensin, mutta kuva ei ollut hyvä. Sanoikin tästä jo etukäteen että aina testaa vatsan päältä, mutta suurimmaksi osaksi vielä tässä vaiheessa pitää alakautta katsoa, koska sikiö on niin pieni ja hyvin suojattuna. Muuttui kuva heti paljon tarkemmaksi ja kirkkaammaksi. Voihan laitteissa olla eroa.

Tyhjällä rakolla np-ultraan.

Ne kattoo jos pystyvät vatsanpäältä mut multa pyysi varmuuden vuoksi housut pois jos ei näy niin ei tarvi hyppii siitä pöydältä. Onneksi sai "yläkautta" katsottua kun mies oli kauhuissaan kun näki sen sondin :D ja tyhjä rakko pitäisi olla. ...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Takaisin