Ultra- ja neuvola

Mustarastas: Sieltä pitäis tulla kirje kotiin missä on ainakin se eka ultra, mulla tuli kaksikin aikaa myös se toinen, oisko se sit rakenne ultra aika? Mut ens viikolla saat varmaan kirjeen tai ( tai soiton? ) :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Onhan se vaan ihana saada varmistus että Muhku on kunnossa ja että kaikki on hyvin <3
Nyt saa hengähtää vähän :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mustarastas, Mullakin oli kättärillä ja tulee postissa kotiin. Mulle tuli molempien ultrien ajat ja meni semmonen puoltoista viikkoa, että tuli postissa. Eka neuvola oli rv 8+4 ja eka ultra oli rv 12+0

Meillä oli tänään eka neuvola (8+4) ja neuvolantäti mahtava. Harmitteli kun ultrahuone oli varattu ja sanoi ettei näillä viikoilla vielä sydänääniä kuulu, mutta kysyi haluanko kokeilla. Tottakai, mutta niitä ei löytynyt. Neuvolantäti varasi sitten ultraääneen ajan nyt torstaiksi, että päästään näkemään että kaikki on hyvin. Sydänäänet nähtiin kuitenkin viime torstaina, joten en huolehdin. Np-ultra rv13 :) alhainen verenpaine (yläpaine satasen luokkaa) onko muita? Suositteli vichyä yms suolasta kun väsymys ja pyörrytys on aivan kamalaa.

Mulla on kans tosi alhaiset paineet 60/100 luokkaa. Tosin edellisissä raskauksissa sainkin sit lievän raskausmyrkytyksen ja paineet oli ihan hirveet. Alapaine sellanen 140 :( nyt toivotaan että tämä raskaus menee ongelmitta loppuun asti :)

Mulla verenpaine tauti ja yleensä alapaine ollut siinä sadan paikkeilla. Nyt raskaus on saanut paineet normaaliksi ja vaihdoin lääkityksenkin et olis turvallinen varmasti vauvallekin.

Mullakin epäiltiin raskausmyrkytystä viime raskaudessa. Mutta tämä pyörtyily.. viime raskaudessa pyörryin kauppoihin yms. Noloahan se on kun tuntuu että ihmiset luulevat sinun olevan sekaisin. Ja sitten valtaa pelko pyörtymisestä etkä mene enää mihinkään :(

Mulla oli neuvola käynnillä rr 96/56 pulssi tais olla 80 luokkaa.. mut mul on aina ollukki alhaset verenpaineet ja sit taas pulssi tosi korkee.. ei sanonu mitää siit et oli nii alhaset :) ja varmasti nousevat raskauden myötä :)

Mekin käytiin neuvolassa viime viikolla ja mukava täti oli. Harmi vaan, että kesä sotkee ja vasta kolmas terkkari tulee olee se lopullinen. Sydänääniä kuunnellaan kuulemma vasta rv 13 eteenpäin, kun on vanhat laitteet. Ultraan kiinnostais mennä kun se seuraava on meille vähän ikävään aikaan...tietääkö joku edullista ultraa Jyväskylä-Kuopio-Joensuu akselilla? Jos tossa lomareissulla kävis kurkkaa...

Mulla oli kans RR 98/61 eka neuvolakäynnillä. Aina ollu verenpaine matala. Edellisessä raskaudessa pysy lähes samana (alhaisena) läpi raskauden. Terkkari sanoi naurahtaen, että eipä olis kumma, jos hieman huippais ylös noustessa. Tällä viikolla onki sit nt-ultra ja kyllähän se hieman jännittää.

Muokattu viimeksi:
Se olis tänään ultra sit... :) toivottavasti ei löydy mitään, eli olis negatiivinen tulos. Nyt jännittää!

Mulla on kanssa tänään ultra iltapäivällä. Nyt pitäisi muutama tunti jaksaa keskittyä työn tekoon, mutta vähän levotonta on :)

Mä en tiedä miten järkkään ekan ultrani, tällä hetkellä näyttää siltä että en löydä ketään katsomaan esikoista siksi aikaa. Soitin Kättärille ja saisin seuraavalle viikolle ajan (jolloin myös hoitaja löytyisi) mutta on mahdollista että vauva on tuolloin jo liian iso että saataisiin Down-seula ym. Pidin nyt tuon alkuperäisen ajan ja mietin kuumeisesti miten hoidan asian...

Mami1986: Sulla on viikkoja vähän vielä tigerin mukaan. Jos ens viikol ultra nii sulla se olis rv11+. Mulla on nt ultra 8.7 ja mul on viikkoja silloin 12+6. Luulen et ei sul oo hätää :) Mä kävin verikokeissa rv9+5 ootko niissä käyny?

Käyn tällä viikolla verikokeet. Ja mun ultra-aika ei ole ens viikolla, vaan sitä seuraavalla :/ Kättärillä olivat tosiaan sitä mieltä että on mahdollista että vauva olis sitä seuraavalla viikolla jo "liian iso".

Meillä on tänään toinen ultra! (Rv9) Toivotaan, että kaikki olisi hyvin. Maanantaina ei saatu kuuluviin sydänääniä, joten pieni pelko persuuksissa mennään :)

Täällä käyty tänään varhaisultrassa, ja olen pakahtumassa onnesta! Kaikki oli niin hyvin kuin vain voi olla, ja hirveä epävarmuus poistui harteilta! Ens viikolla ekaan neuvolaan - nyt tää vasta alkaa tuntua todelliselta. :Heartbigred

Takaisin