Ultra- ja neuvola

Jos mä en ois taustani vuoksi saanut ar-ultraa, niin olisin maksanut sen ilon mielelläni itse! Se tieto, että kaikki on hyvin ja todellista, sai niin paljon mielen rauhoittumaan. Toki pitkä yritys taustalla ja omat sairaudet saa kaiken tuntumaan niin epätodelliselta..

Tietysti jokainen päättää itse ja jotkut ei ehkä ole näin hirveän panikoivia ja hysteerisiä :D Mä kuuntelen sydän ääniäkin pari kertaa päivässä ja hyterisoin ihan pienestäkin.. Että ihan hyvä, jos joku osaa ottaa vähän iisimmin ;)

Uskon kyllä, että jos olis taustalla keskenmenoja, pitkä yritys tms. niin mäkin olisin ar-ultran varannut. :) Meil on molemmilla kerroilla tärpänny nopsaan, ei oo ollut vuotoja tai kipuja tai muutakaan poikkeavaa. En oo kokenut tarpeelliseks ja ajattelen niin, että jos jotain ikävää on tapahtumassa, niin se tapahtuu vaik ar-ultras näyttäs kaikki olevan ok. Ymmärrän kyllä silti täysin sen, miksi toiset haluaa käydä.

Meillä on neuvola ens viikolla (sillon 8+6). Voiko sillon jo kuulla sydänäänet? Suostuuko ne yleensä kuuntelee?

Riippuu hirveesti terveydenhoitajasta. Itse en välttämättä vielä yrittäis kuunnella, koska niitä ei vielä välttämättä saa kuuluviin.

Toisaalta kiva jos koitettais, mutta toisaalta taas tiedän sen ahdistuksen, jonka saan siitä jos mitään ei kuulukaan. Millon niitten varmasti pitäis kuuluu?

Se on vähän yksilöllistä, riippuu esim vatsanpeitteiden paksuudesta. Mutta yleensä jostain rv 12 eteenpäin kuunnellaan neuvolassa dopplerilla. Oli pakko kaivaa äsken eka äitiyskortti esiin; oon ollu ensikäynnil 9+1, sillon ei viel kuunneltu, eli nt-ultraa kuulin esikon sydänäänet ekan kerran. :)

Itellä kans vähä niin, että jos kaikki olisi hyvin niin en varmaan raaskisi maksaa sitä hintaa ar-ultrasta yksityisellä.. Mutta toisaalta nyt kun on nuita vatsakramppeja eikä ole yhtään varmaa millä viikoilla menen (Pitäisi olla tänään 8+3, mutta neuvolatäti epäili viime kuukautisia mahdollisiksi "valekuukautisiksi" niin kyllä täytyy sanoa, että olo on enemmän kuin huojentunut kun pääsen ultraan ensi tiistaina :)
Vaikka tieto mikä sieltä saadaan on aika vähäistä, mutta silti saa edes itse varmuuden että siellä mahassa ketään on...

Minulta kuunneltiin viime neuvolakäynnillä (10+3) vauvan sydänäänet. Syke oli vähän normaalia korkeampi, mutta johtui luultavasti siitä, kun minua itseäni niin jännitti, kun ensin ei ääniä meinannut löytyä. Ensi viikolla on sitten nt-ultra.

Mulla kuunneltiin viime raskaudessa joskus rv10 ekan kerran sydänäänet. Rv 8 ei vielä kuunneltu.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Me ei sitten jaksettu odotella seuraavaa ultraa ja mentiin katsomaan mitä vauvalle kuuluu. Ollaan lomamatkalla Oulussa mun vanhempien luona ja halusin yllättää ne vauvakuvilla.

Hyvin oli kasvanut odotusten mukaan. Eli nyt mennään viikolla 10+3. Vauvalla näytti kaikki olevan hyvin. Kovasti se välillä hypähteli ja vilkutteli meille. :-) Saatiin monta kuvaa ja videopätkää mukaan omalle muistitikulle. Kätilö oli oikein mukava ja selitti tosi tarkkaan kaikki mitä vauvasta näkyi ja että kaikki on hyvin eikä seuraavaa ultraa tarvii jännittää. Sydänääniä ei saatu kuuluviin mikä oli vähän harmi mutta kovasti sillä sydän pamppaili.

Niin ja käynnin hinta vain 55€ :O Noilla hinnoilla vois käydä useemminkin mut ei valitettavasti asuta Oulussa. Nyt on kyl tosi onnellinen ja rauhallinen olo ja mieli. ♡♡♡

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Jee! 25. pv ultra! Sit saa tietää et onko kaikki kunnossa... mua jännittää kun edelliset on aina päättynyt kesken. Nyt toivotaan et yksiön asukilla on hyvä olla ♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Meillä oli eka neuvola 5.6. ja nt-ultra sekä lääkäri ovat 4.7, jolloin on rv 11+6. Varhaisultraan emme menneet, ei tuntunut siltä että sellaista tarvitsisimme. Vahva tunne että kaikki on hyvin :) Jos jotain jännitän niin mahdollista monisikiöraskautta, molemmilla suvuissa kaksosia!

Tytti Marjaana: Hassua, näytämme menevän täsmälleen samalla aikataululla. Laskettu aika 17.1. ensimmäinen neuvola 5.6. ja nt-ultra 4.7. :) Synnytyssairaala taitaa olla eri.

Meillä oli tänään ar-ultra, jota olen pelänyt ja jännittänyt ensimmäisestä nla käynnistä asti.. Mutta siellä se meidän Mini oli ihan oikeassa paikassa ja vastasi viikkoja hyvin :)
Uskomaton näky kun ruudulla pieni sydän pamppaili hurjaa vauhtia :love7
Nyt on niin helpottunut ja onnellinen olo :Heartred

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola rv 11+6, ja pikku vauveli olikin jo 6,1cm pitkä, jonka vuoksi laskettua aikaa siirrettiin 2.1:stä ->28.12. (mieheni syntymäpäivä) Eli siirryn joulukuun odottajiin.. :)

Vauveli siellä mötkötteli paikoillaan, kun napsittiin kuvia eri suunnista. Ei meinannut millään suostua liikkumaan, vaan rapsutteli päätään ja taputti polveaan. Lopulta pienen kävelyn ja vatsan tuuppimisen ansiosta vauva suostui oikaisemaan jalkansa, että nähtiin liikkeet kunnolla! Ei osallistuta seulontoihin, mutta niskanturvotus oli 1,3mm.

Kaikki oli niinkuin pitää, nyt voi huokaista helpotuksesta! :) :rolleyes:

Eka neuvola takana ja ultra jo ensi perjantaina! Ihanasti iiiks! :)
Olin henkisesti varautunut että eka ultra menee heinäkuulle, mutta pilleriraskauden takia varmistellaan viikot jo tässä vaiheessa (nyt siis 8+1, ehkä). Kylläpä tulee piiiiiiiiitkä viikko :)

Mulla oli myös eka neuvola, mutta jäi nyt jotenkin epäselväksi että millon saan tietää ultra-ajan? Kättärillä siis tehdään se ja ne kai soittaa(?) tai laittaa postia ajoista. Millonkohan sieltä soitetaan? :D Eka neuvola oli 18.6 ja viikkoja tänään 9+5. Kiitos jos joku tietää tai on kokemusta kättärin systeemeistä :) En vaan millään malttais odottaa np-ultraa!

Takaisin