Ultra- ja neuvola

Tänään oli lääkäri ja mun yllätykseksi se ei kuunnellutkaan sydänääniä doplerilla, vaan se ultrasi masua ja siellähän se pienen pieni sikiö liikkui ja sydän sykki ♡ Eli kaikki hyvin siis. Ja viikot tänään 9+6.

Tänään oli ultra ja viikkoja oltiin arvioitu olevan 8+6 mutta minulla pitkä ja sekava kierto jonka takia pääsinkin ultraan.. Pikkuinen vastasi kuitenkin vaan viikkoja 6+6 mikä taas tuntuu omien laskujen mukaan vähältä.. Syke kuitenkin löytyi eikä mitään vikaa mutta vähän kyllä mietityttää.. Viikon päästä tarkistusultra, jossa näkee sitten että onko kasvanut normaalisti..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Sainpa mäki viimein aikaseks varailla neuvolan. Meni tosi pitkälle ensikäynti, 11.7. eli sillon jo rv 10+6. Nt-ultra on sit 15.7. rv 11+3. :) Pitkä odotus edessä...

Jenwu : millon plussa näkyi testissä? Sekin saattas antaa vähän osviittaa siitä oisko viikot oikein...:)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Kävin viikko sitten varhaisultrassa yksityisellä (oli vähän kalliimpi kun luulin, 130€ mehiläisessä) ja sain sieltä kuvankin pikkuisesta! Näytti ihan pavulta, rv 6+3. Neuvolaan on ny varattu sit aika mutta vasta juhannuksen jälkeen, rv9+5 :)

MarinaMelina: Jos tuon ultran mukaan mennään olisin tehnyt positiivisen raskaustestin jo rv 3+4..onhan se toki mahdollista mutta tein vielä digitestin seuraavana päivänä johon sain 2-3viikkoa hedelmöittymisestä.. Joten vähän mietityttää että miten on noin pieni, ja onko tämä alkava keskenmeno, en usko että voin olla noin vähillä viikoilla :( Mutta jaksan vielä uskoa että on toivoa, esikoinenkin oli yhtäkkiä rakenneultrassa viikkoa pienempi ja sit taas seuraavassa ultrassa oolo kirinyt kiinni. Ei auta muutakun odottaa ja toivoa parasta.

Nyt vähän jännittää... Eka neuvola tänään.. (Eihän siellä mitään ihmeitä tapahdu, mutta kun eka tulossa niin kaikki on uutta) Tänään siis vko 8+0 (Ellei muuksi muutu nyt neuvolakäynnillä...)
Ollu nyt viime päivinä niin kamalia vatsakramppeja että oikein on huimannu ja silmissä sumenee ja vetää lähes polvilleen kun tulee niin yllättäen :sad001 Pelottaa kamalasti onko tämä ihan normaalia vai mitä???
Noh ehkä se vähän helpottaa kun pääsee neuvolatätille purkamaan tuntojaan...

Jenwu : mä sain mun mielestä ekan haalean plussan 3+2 (10 päivää oviksesta) ja tiedän monen saaneen digiin jo 12 päivää oviksen jälkeen raskaana 2-3 :) joten sen suhteen hyvinkin voi olla kaikki niinkuin pitää! ♡

Onpa huojentavaa kuulla! Kierto nyt on ollut tytön syntymän jälkeen niin sekaisin että sen perusteella ei voi sanoa paljon mitään joten ehkä pikkunen tarttui matkaan vasta myöhemmin.. Voi tämä odottelu on niin raastavaa ja ei uskalla täysillä iloita.

Musta kuullostaa siltä että ovis on vaan ollut myöhemmin! :) mutta tietäähän sen että huoli on ja pysyy niin kauan kun saa varmuuden, kunnes tulee taas uus huoli..näin ainakin mulla :) mutta tosiaan, plussat sulla mun mielestä tullut ihan normi aikaan! Mä itsekin kuulun siihen ryhmään että plussa näkyy nopeasti, toisilla kun kestää kauemmin..

Eka neuvolakäynti takana ja tulipahan höpöteltyä puolitoista tuntia siellä :) Ihan kiva käynti, vaikka ei mitään oikeen tehtykään. Epävarmuus masuasukin voinnista jäi, mut nyt ois lääkäriaika varattuna 3.7 ja siellä ainakin sydänääniä kuunnellaan. Varasin ajan verikokeisiin ja semmosta. Täytyy nyt vaan toivoa, että kaikki etenee normaalisti.

Täälläkin 1,5tuntia meni ekaan neuvolakäyntiin.. Onneksi meillä on aivan ihana nlatäti :)
Meillä normaalisti eka ultra olis kunnallisella puolella rv12, mutta nuiden vatsakramppien takia antoi ajan varhaisultraan jo ensi tiistaille.. 5 pvä pitäisi siis jaksaa odotella, että näkee mitä masussa tapahtuu.. :greet025
Tänään ei kuunneltu sydänääniä doplerilla tuon ultran takia... vaikka se normaalisti neuvolakäyntiin meillä kuuluu, mutta sanoi että ei turhaan mua huolestuta jos ei saakkaan ääniä kuulumaan kun kuitenkin saadaan sitten tiistaina varmistusta ihan kuvan kanssa :) Nyt vain toivotaan että masussa kaikki hyvin :Heartred

Mini&Me, mä painelin viimeraskaudessa josnus viikolla 9+ päivystykseen kun oli vaikka mitä mahakipuja ja huimas ihan kauheesti. Olin ihan varma et kesken meni (ennen sitä takana kolme keskenmenoo) mutta kaikki oli ihan niinku piti! Kroppa vaan oli vähän epätasapainossa kaikkien muutoksien keskellä, ja mulla oli lisäks aika jäätävää pahoinvointia ja oksentelua. Jäin silloin tiputukseen ja seurantaan ja sillä koheni olo!

Tänään käyty nvola lääkärillä :) kaikki kunnossa ja ultraskin vielä varmistukseksi että saatii viikot tietoon :) eli minipapuhan sielä möllötti joka vastas rv 7+5 :) sydän näytti hakkaavan niin vimmatusti :) tuli huojentava olo.. nyt sit jännitetää heinäkuun puoleenväliin ku on eka kunnon ultra :)) vieläkin pelkona tuo keskenmeno ku tuntuu et kokoajan nippailis ja vihlois jommallekummalle puolelle alavatsassa :o mut tänään oli ainaki kaikki kunnossa :)!

Jojoba: meillä oli myös tänään ultra ja neuvola. Meillä merkittiin korttiin 9+5, mutta myös neuvolatäti epäili ettei oo ihan niin pitkällä vielä. Mä luulen että mekin ollaan 7+5 tänään. Lähete lähti seuloihin nyt ja pitäis tulla kutsu uuteen ultraan keskussairaalaan parin viikon sisällä :) saa nähdä miten paljon tuo la muuttuu :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Täällä jännäillään myös huomista varhaisultaa. Saakohan sitä nukuttua lainkaan.. 8+5 huomenna. Katsotaan miten muuttuu lukemat.Hiiii, jännää! :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mä olen täs miettiny, että pitäskö sittenkin mennä varhaisultraan? Toisaalta haluaisin tietää, mitä tuolla mahassa on vai onko mitään. Toisaalta pelottaa se, että jos ei ookaan mitään elävää ni sit on kyl loma täysin piloilla. Lääkäri ois 3.7 ja jos sinne asti ootan ni sillon loma ois pian jo lopuillaan. En tiedä, kumpi ois parempi/pahempi vaihtoehto. Apuva!

Mulla ei vieläkään tietoo ultrasta! Voi kun soittaisi neuvolatäti kun lupasi tänään ilmoittaa. .. aah tätä ikuista odotusta!! :)

Mä en aio mennä varhaisultraan. Tottakai tekis mieli saada varmistus, että tuolla mahassa on joku, mutta en kuitenkaan oo valmis maksamaan niin paljoa.

Ei munkaan ollu tarkotus mennä varhaisultraan, kun ajattelin että se ei kuitenkaan muuta mitään, ja onhan se ihan tosi hurja hinta. Olin silti tietysti ihan hirveen huojentunu kun neukkutäti sanoi että mun keskenmenotaustalla tarkistetaan heti ja pääsin sinne ultraan kuitenkin. Mutta siis siellä saa varmistuksen siitä, että alkio suurinpiirtein vastaa viikkoja, että se on oikeessa paikassa ja että on tarpeeks lapsivettä ym, ja että syke näkyy. Muutenhan (omasta mielestäni) viikon 12 ultra on sinänsä mielenkiintoisempi ja omaa tiedonnälkää tyydyttävämpi, että silloin sitä osaa jo itekin tulkitä sitä pientä toukkaa, alkaa raajat erottua jne.

Tosi vaikee sanoo, se on vaan ite päätettävä et tuntuuko se kannattavalta sijotukselta. Sekin on ihan varma et jollekin muulle tää alkuraskauden ultra on paljon isompi juttu ku mulle! Eka raskaudessa porasin mäkin täysillä, mutta se ei ollu yksityisellä, vaan päivystyksessä kun olin varma että kesken meni...

Takaisin