Ultra- ja neuvola

Kävin tänään 8+5 neuvolassa ja ei kuunneltu vanhalla laitteilla sydänääniä. Ultra tulossa 3 viikon päästä ja ensi viikolla verikokeisiin. Paljon vaan keskustelua mm. ravinnosta ja tottakai otettiin verenpaineet ja hemoglobiini. Verenpaine alhaalla, joten saan syödä hyvällä omatunnolla nyt salmiakkia :) Ihan mukava täti oli siellä eli odotetaan tulevaa!

Meillä oli eilen eka neuvola. G2P0. Kuulemma hyvin epätodennäköistä, että heidän laitteillaan vielä kuuluisi mitään (ei siis ultra vaan se kuuntelulaite). Mutta kaverimme yllätti, siellä kuului vahva pieni sydän. Hän tosiaan on olemassa, upeaa! :smiley-bounce013

Edellisen kanssa kävimme ultrassa, ja silloinkin sydän sykki kauniisti. Päätti kuitenkin poistua, itse asiassa juuri päivälleen tämän päivän ikäisenä.. :sad010

Pitäkää peukkuja, että tämä kaveri on sitkeä ja pysyy matkassa. Muutaman viikon kuluttua ehkä uskaltaa alkaa uskoa paremmin...

Peukut täältä lähtee Bea sulle :thumright:thumleft Saanko udella oliko sponttaani vai keskeytynyt keskenmeno? Itsellä tammikuussa oli keskeytynyt keskenmeno rv10 nyt oon 8+1 (tikeri heittää päivällä) Jännittää kovasti toivottavasti ei käy samanlailla. tsemppiä kovasti sulle

Täällä käytiin just ar- ultrassa. Pikkuinen oli täydellinen! Sydän löi ja hieman liikuskeli kohdussa :) Kyllä pääsi itku, kun miehen kanssa lähdettiin vastaanotolta! Nyt on olo niin huojentunut. Viikkoja 7+4 ja vauva vastas 7+5.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mulla on maanantaina eka neuvola ja jo tiistaina pääsen np-ultraan jossa viikot vielä varmistuu :) onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! Toivottavasti niitä tulee vielä paljon lisää :)

Minä intaannuin valittelemaan neuvolan tädille alavatsa tuntemuksia niin varasi sitten mulle ens tiistaille jo varhaisultran ♥ toivottavasti olisi kaikki hyvin vaikka kaikenmaailman kipuja on välillä...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Tänään kävin ekassa neuvolassa ja koska kuukautiset on ollut niin epäsäännölliset ja mulla oli myös valemenkat niin neubolantäti varas mulle ultran tiistaille niin selviää kuinka pitkällä tässä ollaan. 8+2 olis tänään, mutta mää veikkaan että viikkoja olisi vähemmän kun on ollut niin pitkät kierrot.. vähän jännittää että onko kaikki hyvin.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Onnittelut kaikille hyviä uutisia saanielle. Itse kävin pe varhaisultrassa ja lääkäri sanoi heti ensimmäiseksi "huono tilanne". Viikot oli 7+0, alkio vain 4mm, lapsivettä liian vähän ja raskauspussissa kaventuma. To uusi ultra ja jos ihmettä ei ole tapahtunut, niin lääkkeellinen tyhjennys ensi viikonloppuna. Tämä siis kolmas kesken mennyt mulla. Ei onnistuneita raskauksia takana. Elokuussa voi taas yrittä uudelleen inseminaatiota. Kärsivällisyyttä, nöyrtymistä... Vakavaksi pistää, mutta haluan uskoa, että seuraavalla kerralla onnistuu. Lähden nyt siis valitettavasti tästä ryhmästä. :( OIkein hyvää jatkoa kaikille.

Haaveena perhe: Ikäviä nuo uutiset. Mä toivon että ensi kerralla nappaa! Ei ole itsestäänselvyys mikään tässä raskausasiassa, mutta lohtuna on se, et sullakin kroppa toimii ja raskaus on mahdollinen! Mulla kaksi km takana ja aina se pelko on läsnä. ... Voimia todella paljon sulle ♡♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Meillä takana km helmikuussa ja nyt menossa uudelleen rv 8+5. Vuoden vaihteen raskaudessa voimakkaat raskausoireet ja keskeytynyt keskenmeno todettiin vasta ekassa ultrassa, joka tehdään täälläpäin onneksi jo alkuraskaudessa. Istukka jatkoi kuitenkin kasvua, joten oireista kärsin viikolle 10 jolloin vasta "pääsin" sairaalaan :/ Nyt ei oikein uskalla toivoa mitään, lähinnä yrittää olla ajattelematta koko asiaa ettei taas pettyisi. Yksityisellä käytiin ultrassa rv 6+6 ja kaikki oli ok, huomenna kunnallisen puolen UÄ jota odotellaan kauhun sekaisin tuntein ( edellinen raskaus päättyi 8+3) Onneksi kohta 7 v. lapsukainen pitää työn touhussa, ettei ehdi vain kauhukuvia elätellä :)

Sen oppinut kyllä näistä raskauksista, ettei ainakaan minulla oireet tai niiden puuttuminen ole merkinneet mitään raskauden jatkumisesta tai keskeytymisestä, sillä ensimmäinen raskaus oli todella vaikea ja syntyi ihana täysin terve poika eikä itselläkään ollut lopulta hätää, toisessa oli myös voimakkaat oireet ja kuitenkin keskenmeno ilman mitään keskenmenoon viittaavia oireita. Tällä kertaa olo huomattavasti parempi, toivotaan vain että kaikki menisi tällä kertaa hyvin loppuun saakka <3 Kaikille odottajille hirmuisesti tsemppiä ja ihanaa kesää :)

Mulla ensimmäinen neuvola takana, ja saatiin sydän äänet kuuluviin <3 huomenna ultra niin saa vielä varmistuksen että kaikki hyvin! Mun edellinen raskaus päätyi keskenmenoon viikoilla 12, ja lääkkeellisesti jouduttiin poistamaan :(( mutta nyt siis toistaiseksi kaikki kunnossa! Tsemppiä kaikille jatkoon, on tää vaan jännää aikaa vaikka mullakin kolmas tulossa.

Tänään käyty varhaisultrassa Femedassa ja siellä pomppoili vahva sydän ja viikot vastas niinkin hyvin että pieni oli yhden päivän vanhempi arviota! Tänään siis 8+1 ja ensimmäinen neuvola on vasta ensiviikolla. Hintaa tuli 120e mutta se oli ehdottomasti sen arvoista, sydämen sykkeen näkeminen ja viikkojen varmistuminen kyllä tuo mielenrauhaa. Lääkäri sanoi että saa alkaa jo nauttia raskaudesta ja hengittämään rauhassa (kun kerroin keskenmenon pelosta) mutta luulen että jännitän aika paljon ihan sinne rakenneultraan asti. Onnea ja voimia kaikille kanssaodottajille!

Käytiin äsken ekalla neuvolakäynnillä <3 Oli todella mukava neuvolantäti sielä odottelemassa, turhaan jännitin. Vähän harmittaa että kaksi seuraavaa neuvola/lääkärikäyntiä on toisessa paikkaa ja on eri täti sitten sielä.. Kesän takia tulee jotkut sulut ja lomat ja muut tähän sopivasti.. Nyt on kuulemma paljon odottavia mammoja joilla LA on tammikuussa :)
Sydän ääniä ei koitettu kuunnella vaikka vähän toivoinkin hiljaa mielessä, mutta lupasi että ensikerralla siten.. Ja äsken varasin ajat verikokeisiin ja ultraan.. Mietityttää varasinko oikean ajan netinkautta verikokeisiin kun oli niin paljon vaihtoehtoja, mutta on nyt ainakin varattu verikoe oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan ;D

Onnea MarinaMelina! :) Mulla kans tänään ultra, mutta vasta myöhemmin. Jännittää hirveästi että onko siellä kaikki hyvin. Noh ei auta kun ootella :D

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

ultrassa käyty! Pikkuinen huitoi kovin, ja sydän löi vahvasti. Vastasi viikkoja 9+1 joten 3viikon päästä np-ultraan :) laskettuaika näillä näkymin siis 12.1.2015. Huh että oli huojentavaa käydä ja nähdä että kaikki hyvin :) onnea myös muille hyviä uutisia saaneille!

Oli kans eka neuvola tänään! Oli superkiva uus neuvolatäti, tuntui kyllä et sille voi kertoo mitä vaan! :) Ja huojentavinta oli kun heti alussa neukkutäto sanoi että on varannu mulle ultran ylihuomiselle jos se sopii! :) Kun on keskenmenoja takana niin sanoi et on hyvä heti tarkistaa! :) Oon niin onnellinen! Sikiöseulonnat onkin nykyään ulkoistettu Tampereen Terveystalolle, mikä oli vähän hämmentävää, mutta se sopii kyllä oikein hyvin, siellä on kuulemma ihan huipoulaitteet ja varmaan 4D-kuvaakin tulee!

*Muoks* Viikkoja tänään 8+2.

• Tykkään
Reaktiot: DT
Tänään oli eka neuvola! Täti laski että la ois 2.2 mut ite oon sen 30.1 kannalla :) Kolmen viikon päästä typyn 2v neuvolas lupas kuunnella sydänääniä :) Kaikki muuten hyvin mut hemppa vaan 101 :(

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

• Tykkään
Reaktiot: DT
Takaisin