Ultra- ja neuvola

Tänään oli toinen neuvola(15+4) ja lääkärin tarkistus. Päästiin vihdoin kuuntelemaan sydänääniä :love7 pieni kroolas niin lujaa ees taas, ettei lääkäri meinannu pysyä perässä :grin Hyvin vähän tuli juteltua kun ei ollu mitään sen suurempia kysymyksiä, mutta tarkempaan syyniin pääsen, kun kilppariarvot oli muuttunu rankasti huonompaan. Lisää lääkettä kehiin - jospa tää turvotus ja painonnousuki vähän hidastuis.

Just kotiuduttu neuvolasta :) Kaikki oli hyvin ja pikkusen sydän löi lujaa! Painon nousu on nyt hidastunu alun jälkeen mullakin onneks. Neuvolan täti sano, että sykkeiden perusteella sille tuli tyttöolo :grin On tää jännää!!

Hansu: Mitkä sun sykkeet oli? Mul on kotidoplerilla ollu 130-150. Mun tytöstä aina oli reippaasti yli 150 mut nyt tää mun maha leviää ku jokisen eväät nii luulen et kyl täältä tyttö tulis mut, ukko sanoo et se on potra poika :grin

Hitto, ku en ihan tarkkaa lukemaa muista, mut sykkeet huiteli n 150 bpm. Kotona oon saanu 148-150 lukemia :)

Mietin jo esikon ilmettä ku sanon et saa pikkusiskon, se on varmaan myrkynniellyt, hän kuulemma haluaa olla ainoa tyttö. Tää on aika mission impossible. Mikää ei oo hyvin ja kaikesta saa taistella. Mut onneks koht alkaa koulut :rolleyes::grin

Hansu eiks ne merkkaa sulla neuvolakorttiin?

Muokattu viimeksi:
Meillä poika on enemmän toivonu pikkusiskoa, mutta on kyl toisaalta suhtautunu hyvin vauvan tuloon. Toivotaan, että hyvä tuuli pysyy sittenkin ku vauva saapuu. Mieli voi muuttua nimittäin muutamassa sekunnissa :grin

Onko kellään ollut jo toista ultra-aikaa? Minulla on varattuna aika 22.8.2014. Olen nyt ollut raskaana 18+4 ja raskaus näkyy jo vähäsen muidenkin silmään, jos osaa katsoa.. :)

Hirveästi jännittää tietää onko tyttö vai poika! Sitä aion tässä ultrassa kysyä....

Täällä rakenneultra vasta kahden viikon päästä. Me kans kysytään vaikka ekana haluun tietää että kaikki on hyvin. ... mut jännää tää on ja ei malttais millään odottaa. :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Jostain kuulin, että rakenneultrassa sukupuolta ei tutkita? Onko totta?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Siitä oli joku kirjoitus että jos sitä ei jatkossa paljastettaisikaan, ettei tule sen takia keskeytyksiä tms. Ymmärrän sen ehkä maissa joissa on "yhden lapsen politiikka" tai halutaan muuten vain tiettyä sukupuolta olevia lapsia. Mutta kyllä ne suomessa ainakin toistaiseksi ne kertoo kun kysyy. Joskus kertoo kysymättäkin ja siitäkös osa vanhemmista riemastuu, jos eivät ole halunneet asiaa tietää etukäteen.

Kyllä meille on molemmilla aiemmilla kerroilla Kätilöopistolla (2008 ja 2011) koitettu sukupuoli selvittää, kun sitä lopuksi ollaan itse kysytty. En tiedä tutkivatko sitä missään ilman kysymistä. Ensimmäisellä kerralla saimme kätilön veikkauksen tytöstä ja toisella kerralla kätilö sanoi olevansa lähes varma, että tyttö on. Oikeassa olivat molemmat.

Mullakin oli tänään neuvola. Kaikki hyvin. :) jännitin sokerirasitustuloksia ja pelkäsin verenpaineen olevan korkea koska olen muuten stressaantunut. Sokruarvot oli kuitenkit hyvät ja verenpaine ennemminkin alhainen. Sykkeetkit löytyi ensihipaisulla ja tasaisesti pompotti 150 molemmin puolin. Maha on jo aika iso, selkeästi tuntemattomienkin tunnistettavissa raskausmahaksi :) Nyt siis 14+5 mutta iso pallo/törö se on. Esikoisesta näkyi myös nopeasti mutta tästä näköjään vielä isommaksi paisutaan ;) Kiva käynti oli. Rakenneultraan aika varattuna nyt. Se onkin sit seuraavana vuorossa. Reilu kk tässä pitäisi mahaa kasvatella "oman onnensa nojassa". :)

Toinen neuvolakäynti takana. Kaikki hyvin. Sokerirasitus tosiaan kunnossa, sain hirveesti kehuja painonpudotuksesta, toka rasitus sit joskus rv 24. Paino pudonnu ekasta neuvolasta melkein kilon, ollen nyt ennen raskautta lukemissa. Papun sydän jumpsutti 150-160, mies ja esikkokin oli mukana kuulemassa. <3 Seuraava käynti kuun lopussa, silloin lääkäri.

Täällä kolmas neuvola takana, tällä kertaa oli lääkärineuvola. Kaikki muuten hyvin, paitsi pissanäytteessä oli kuulemma pikkuisen verta (ei silminnähtävää) ja pitää viedä näyte vielä labraan joku aamu. Sekä terkkari että lääkäri meinas, että luultavasti joko limakalvoilta tai alkava virtsatulehdus, joten tutkitaan nyt ettei oo tulehduksia. Kyllähän sitä itse aina vähän pelästyy kun on jotain normaalista poikkevaa, mutta koska eivät olleet asiasta huolissaan, niin eiköhän se oo ihan normaalia. :)

Seuraava käynti meilläkin rakenneultra elokuun lopussa, sitä kovasti odotellessa! Sukupuolta aiotaan kysyä lopuksi kun on ensin tarkistettu että kaikki on muuten hyvin. Palatakseni vielä tuohon kun joku oli kuullut ettei rakenneultrassa tutkita sukupuolta, eiköhän se tarkoita vain sitä, ettei sukupuolen tutkiminen ole rakenneultran päällimmäinen tarkoitus :) Se vaan voidaan lopuksi tarkistaa, jos se on mahdollista ja vanhemmat sitä kysyvät.

Hei pissatulehdus on tooosi yleinen (vaikkakin harmillinen) vaiva raskaana eli ei syytä huoleen! Hyvä vaan jos saa labrassa ajoissa selville niin saa hoidettua sen pois ennen oireita, se on nimittäin niin kurja sit kun oireilut alkaa. (Vaikka käsittääkseni monella on oireettomanakin sitä?) Puolukkaa ja karpaloo naamariin vaan roimasti nii ei tarvii ees antibiootteja! ;)

Heippa, täällä toinen neuvolakäynti takana. Kaikki oli just niinku pitää, ainut mitä neuvolatäti ihmetteli oli että miten vauva voi olla niin ylhäällä. Mulla siis löyty vauveli heti navan alapuolelta ja normaalisti kuulemma 20-22 viikoilla vasta löytyy sieltä. Mulla viikkoja siis 17+6 tänään :) seuraava neuvola onkin vasta kuukauden päästä, mutta ei ollut puhetta onko lääkärineuvola koska.
Hyvää viikonloppua kaikille mahakkaille ;)

Tuntuu, että kauheen pitkä aika vielä sinne rakenneultraan. Mulla on se vasta rv 21+3 ja sinne on vielä melkein neljä viikkoa!!

Hansu_79, mulla vajaa neljä viikkoa rakenneultraan. Kyllä se aika kuluu vaikka ei siltä aina tunnukaan :)

Mulle sanottiin, että rakenneultra pitää olla 19-20 viikoilla, ja on tasan 20+0. Kysyin ensin, että oliko se 20-22 ja näin ei kuulemma ole... Ja Hansu_79:llä sitten noin myöhään o_O

Tässäkin asiassa on taas varmaan näitä paikkakuntakohtasia eroja eli meillä Hämeenlinnan äippäpolin sivuilla lukee näin: Raskausajan seulonta-ultraäänitutkimukset (raskausviikko 11-13+6 ja raskausviikko 19-21+6).

Ja ajanvarauksen aikaan sanoivat, että parempi melkein ottaa se tonne loppupäähän, kun olin huolissani siitä, että onko toi rv 21+3 liian myöhään.

Takaisin