Tyttö vai poika?

Meillä mies toivoo kovasti tyttöä, minä poikaa. Tai no, oikeastaan minulle on aivan sama kunhan on terve. :red-heart: Minusta vaan tuntuu, että tyttölapsen kohdalla lapsuus ja etenkin nuoruus voivat olla aika raadollisia, kun on ulkonäkö- ja muita paineita. Niitä on tosin pojillakin tietty.

Meillä päin (siis ei Suomessa) kaikki 35 vuotta täyttäneet saa NIPT-testin julkisella, mutta siinä seulotaan vain 3 yleisintä kromosomihäiriötä (etenkin Downin syndroom). Sukupuolta ei käsittääkseni saa lain mukaan sen perusteella selvittääkään. Mutta moni matkaa naapurimaihin, joissa on erilainen lainsäädäntö ja testeillä saa selvittää paljon enemmän kuin maassa, jossa itse asun.

Puhuin juuri sukupuolen selvittämisestä miehen kanssa yksi päivä ja oltiin vähän epävarmoja että halutaanko tietää. Jos ultrassa asiasta kysytään, me päätettiin pyytää että lääkäri tai kätilö kirjoittaa sen paperille, joka jemmataan miehen lompakkoon. Kurkataan sitten kun ollaan kahden kesken ja varmoja siitä, että halutaan tietää. Muille ei välttämättä etukäteen kerrota.
 
Meiltä löytyy kaksi tyttöä ja kolme poikaa. Oireiden perusteella veikkailisin poikaa tästä kuudennestakin, vähäoireisempaa kun tytöistä... Pojalle ois meillä nimi valmiina :smiling face with heart-eyes: mutta ehkä jos pitäis valita niin pikkusen enemmän vuorostaan toivoisin tyttöä
 
Muokattu viimeksi:
Ei oo aavistusta kumpi, aikaisemmat 3 tyttöä ja raskaudet oli erilaiset.
 
En osaa vielä sanoa kumpaa odotan. Makeaa ei tehnyt mieli tytöstäkään ollenkaan, ennemminkin teki mieli kaikkea suolasta. Lisäksi mulla tuli selkeä linea negra tytöstä navan yläpuolelle asti. Eli kaikki "ennustukset" ois viitannut poikaan. Nyt vielä odotellaan "merkkejä". Mun oma intuitio eka raskaudesta viittasi tyttöön, samoin kiinalainen kalenteri. Ehkä intuitio kertoo tämänkin sukupuolen sitten myöhemmässä vaiheessa. ❤️
 
En osaa vielä sanoa kumpaa odotan. Makeaa ei tehnyt mieli tytöstäkään ollenkaan, ennemminkin teki mieli kaikkea suolasta. Lisäksi mulla tuli selkeä linea negra tytöstä navan yläpuolelle asti. Eli kaikki "ennustukset" ois viitannut poikaan. Nyt vielä odotellaan "merkkejä". Mun oma intuitio eka raskaudesta viittasi tyttöön, samoin kiinalainen kalenteri. Ehkä intuitio kertoo tämänkin sukupuolen sitten myöhemmässä vaiheessa. ❤️
Ei tee makeaa mieli. Ensimmäisestä lapsesta tiesin alusta asti, että on poika. Tämä raskaus on ollut erilainen :) Tyttö fiilis <3
 
Mun toive ois tyttö niin en luota omiin fiiliksiin ainakaan tässä kohtaa, mutta tänään puoliso sanoi myös että hänellä on ruvennut olemaan sellainen tyttöfiilis vauvasta ❤️ Se ois kyl ihanaa.
 
Mulla on jotenkin olo, että tyttö on tulossa. En osaa sanoa miksi, voihan se olla myös oma alitajuinen toive. <3 Mies ei ole halunnut arvuutella sukupuolta, mikä on toki ymmärrettävää.
 

Sormustesti vatsan päältä​

Sormustestin tekemiseen tarvitaan sormus ja yksi hius. Perimätieto ei yksiselitteisesti kerro, tarvitseeko sormuksen olla vihkisormus. Olisi kuitenkin hyvä, että testiin käytetään testattavan omaa sormusta ja hiusta. Sormuksen materiaalilla ei liene merkitystä, ja jotkut käyttävät hiuksen sijasta myös lankaa tai ketjua.
Pujota sormus hiukseen ja laske sormus aluksi vatsan päälle. Nosta sitten sormus hiuksen avulla ilmaan ja riiputa sormusta raskaana olevan vatsan päällä muutaman sentin korkeudella. Monet tekevät testin dominoivaa kättään käyttäen, mutta vanhan kansan tiedon mukaan tulisi kuitenkin käyttää vasenta kättä, sillä ”se on lähempänä sydäntä”.
Jos sormus alkaa tehdä vatsan päällä ympyräliikettä, tarkoittaa se, että odottaja kantaa tyttölasta. Jos sormus taas tekee edestakaista heiluriliikettä, luvassa on poika. Muista pitää kätesi mahdollisimman vakaana, ettet vahingossa vaikuta tulokseen.

Suora lainaus netistä. 👆😊
 
kalenteri lupailis tyttöö mutta en oo kyl varma ku jo ennestään neljä poikaa ja yks tyttö. pojissa ollu närästys pahana ja samaten tässä, mutta toivon vaan että lapsella ois kaikki syntyessään hyvin ja ois suht terve eli ei niinkään toiveita sukupuolen suhteen kun molemmille vaatteita ja muita tarvikkeita löytyy edellisten jäliltä.
 
kalenteri lupailis tyttöö mutta en oo kyl varma ku jo ennestään neljä poikaa ja yks tyttö. pojissa ollu närästys pahana ja samaten tässä, mutta toivon vaan että lapsella ois kaikki syntyessään hyvin ja ois suht terve eli ei niinkään toiveita sukupuolen suhteen kun molemmille vaatteita ja muita tarvikkeita löytyy edellisten jäliltä.
Minulle kans se ja sama. En oo edes halunnu tietää sukupuolia etukäteen.näitä leikkimielisiä testejä aina kiva testailla.sukupuolen kerkeää sittenkin näkee ku laps syntyy.
 
Oltiin eilen nt-ultrassa ja olin aika yllättynyt kun kätilö uskalsi jo melko suurella varmuudella veikata pienokaisen sukupuolta. Jotenkin odotin, että sukupuoli voisi selvitä vasta 18-20 viikon paikkeilla, eilen viikkoja oli kasassa ultran mukaan 12+5.

Mies alkoi puhumaan pikkuisesta heti nimellä, joka oli jo valittu :red-heart:
 
Testin tein ja poikaa ennustaa. Samoin poikaa ennustaa kiinalainen kalenteri. Hauska näitä leikkimielisiä testejä tehdä, mutta itsellä ei ole fiilistä kumpi voisi olla tulossa. Eikä sen väliäkään, kumpi tahansa on yhtä toivottu 🥰
 
Puolisolla on ruvennut kovasti olemaan "tyttöolo" vauvasta, ja niin se itelläkin ois vaikka ei kyl uskalla oikein luottaa siihen kun tietää sen olevan oma preferenssi myös 😅 Yritän nyt sinnitellä ilman sukupuolen selvittämistä ennen rakenneultraa, vaikka aiemmin harkitsinkin että olisi tässä kesäkuun puolella käynyt vielä ultrassa sen selvittämistä varten.
 
Välillä on tyttö ja välillä poikafiilis, raskaus on sujunut just samallai ku esikoisestaki joka on poika. Pahoinvointia ei oo ollut ollenkaan 😊 vauvan syke on 145-165 hujakoilla joka vois viitata tyttöön kun esikoisella korkeimmillaan oli 146
Toivon kovasti että olisi terve ja kaikki hyvin ❤️ tytölle olisi nimi tiedossa mutta pojalle ei, entiiä vaikuttaako se tyttöfiilikseen 🫣
 
Mulla on ihan tyttöfiilis tästä, vaikka ei siis mitään väliä kumpi hän on :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oma olo on vaan niin vahva, että on varmaan pienoinen järkytys alkuun, jos selviääkin, että on poika. Oireettomuus kai viittaisi poikaan, mutta niin oli aiemmatkin raskaudet melkoisen vähäoireisia ja tyttöjä on molemmat.
 
Takaisin
Top