Tyttö vai poika?

Ei oo vielä fiilistä, mutta mä tiedän että mulla on suhteettoman kova toive että tulis tyttö, ja oon aiemmin puhunut kans siitä miten se hävettää kuinka voimakas preferenssi itellä on kun koen että kuuluis vain toivoa että tulis terve lapsi ilman preferenssejä 😔
Mulla oli esikoisen kohdalla alussa oikeastaan sama, enkä tiedä edes, miksi. Enkä uskaltanut kenellekään asiasta oikein kertoa. Lopulta siinä vaiheessa kun sukupuolen oli saamassa selville niin toive oli jo lieventynyt ja tiesin, että kumpikin vaihtoehto on ihan yhtä hyvä. Tyttö sieltä kyllä sitten tulikin.

Nyt ei ole mitään fiilistä siitä, kumpi olisi tulossa, eikä yhtään mitään preferenssiäkään (onneksi).

Mä toivon tyttöä, koska esikoinen on poika. Esikoisesta mä jotenkin tiesin että on poika, ei kiinnostanut katsella vaaleanpunaisia röyhelö vaatteita tms, niin aavistus oli hyvin selkeä 😄 mun käsittääkseni hedelmöityshoidoissa suurempi mahdollisuus saada poika, mutta on tyttöjäkin tullut eli ei voi tietää.

Mua ärsyttää eniten, että miks pitää olla tyttöjen ja poikien vaatteita/tavaroita? Se rajoittaa kuitenkin niin paljon hankintoja tässä alkuajasta. Ja jos näät jonkun kivan vaatteen, niin ostamatta jää kun en lähtis poikaa pukemaan röyhelöön 😄 tää ehkä pinnallista ajattelua, mutta ite tykkään tehdä hankintoja hyvissä ajoin ja ostaa semmosta mistä tykkää.
Vauvoille vielä onneks löytyy kivoja unisex vaatteita mut sit +3v alkaa olee vaa joko spiderman paita tai röyhelökakku frozenia

Esikoisen kohdalla mulla oli hyvin selkeä olo et tulee poika ja toivoinkin poikaa tosi paljon ja se sieltä tulikin. Sillon oli tosi vahva intuitio. Nyt ei vielä oo tullu sellasta intuitioo ku on nii alussa tää raskaus. Mä toivoisin nyt tyttöä. Mutta mitenkäs se sanonta menee et jos tekee mieli suolasta ni ois poika ja jos makeeta nii tyttö😆 no tuskin pitää paikkansa mut pepperonia on pakko saada. Kiinalaisen syntymä kalenterin mukaan ois myös poika. Voihan tuota erilaisia ennustuksia tehdä ennen kun selviää🤭 ne on ihan hauskoja.
Sit oli sanonta et jos on napaan asti yltävä linea negra nii tulee poika, jos ei oo ni tulee tyttö. Sit yks oli et pituussuunnassa isompi vatsa ois poika ja vaakasuunnassa sellane vatsa minkä Sit näkee myös takaapäin ni ois tyttö vatsa.

Ja sit on vielä se laaja Nipt, maksaa Dextrassa jonku vajaan 1000e 👀 Tosin en oo viel selvittäny, että kuinka luotettavia ne laajan Niptin tulokset on, jossa testataan ihan hitokseen kaikkea.

Ei teidän alueella pääse iän puolesta ihan julkisella puolella?

Ei teidän alueella pääse iän puolesta ihan julkisella puolella?
Julkisella puolella tehdään vain perus-Niptejä, ei sitä laajaa tehdä missään. Dextran sivuilla on selitetty mitä kaikkea se laajin sisältää.

Julkisella puolella tehdään vain perus-Niptejä, ei sitä laajaa tehdä missään. Dextran sivuilla on selitetty mitä kaikkea se laajin sisältää.

Itseasiassa meidän alueella Nipt sisältää enemmän kuin Dextran tuo perustutkimus. Se saa nyt kyllä meillä riittää 🥰 sukupuoli on siis muutaman viikon päästä tiedossa (ja toivottavasti kaikki hyvin!) 💛 Hurjaa 💛

Itseasiassa meidän alueella Nipt sisältää enemmän kuin Dextran tuo perustutkimus. Se saa nyt kyllä meillä riittää 🥰 sukupuoli on siis muutaman viikon päästä tiedossa 💛 Hurjaa 💛
Käsittäökseni Stadissa ei pääse julkisella mihinkäån Niptiin, jos seulat ei hälytä. Mut siis oon valmis maksaa ton laajimman vaiks ihan ite, ihan sama. Dextra on käsittääkseni paras tuossa Suomessa.

Käsittäökseni Stadissa ei pääse julkisella mihinkäån Niptiin, jos seulat ei hälytä. Mut siis oon valmis maksaa ton laajimman vaiks ihan ite, ihan sama. Dextra on käsittääkseni paras tuossa Suomessa.

Meidän alueelta lähetetään jonnekkin ulkomaalaiseen labraan kertoo nettisivut.

Meidän alueelta lähetetään jonnekkin ulkomaalaiseen labraan kertoo nettisivut.
Joo siis ulkomaille ne kaikkialta lähetetään, mut Dextra on edelläkävijän maineessa Suomessa näissä asioissa eli siis siellä otetaan suomalaisista klinikoista aina ekana käyttöön kaikki. Siis en ole itse heidän asiakas, vaan vauvapodeista oon saanu tän infon. Siis mitä oon vauvapodeja kuunnellut, niin jotkut kertoneet, että lopettaneet hoidot muualla Suomessa tuloksettomina ja sit viimeisenä oljenkortena ajelleet Stadiin Dextraan ja ihme on tapahtunut. Se Eero Varila siellä on legenda ja "julkkis" koko alalla. You Tubesta muuten löytyy heistä matskua, joskin muutamien vuosien takaa.

Anyway, se mun tän iltaisen varhaisultran gyne on ollu myös siellä Dextrassa vuosikausia gynenä/lapsettomuuslääkärinä ja sanoi, että tuossa Dextran laajimmassakin Nipt-paketissa (joka mittaa siis kaikkea mahdollista) olis luotettavuus 96-99% luokkaa. Kun siinä perussetissä on 99%. Olin ite kuvitellu, et siin laajimmassa ei ois noin hyvä luotettavuus.

Joo siis ulkomaille ne kaikkialta lähetetään, mut Dextra on edelläkävijän maineessa Suomessa näissä asioissa eli siis siellä otetaan suomalaisista klinikoista aina ekana käyttöön kaikki. Siis en ole itse heidän asiakas, vaan vauvapodeista oon saanu tän infon. Siis mitä oon vauvapodeja kuunnellut, niin jotkut kertoneet, että lopettaneet hoidot muualla Suomessa tuloksettomina ja sit viimeisenä oljenkortena ajelleet Stadiin Dextraan ja ihme on tapahtunut. Se Eero Varila siellä on legenda ja "julkkis" koko alalla. You Tubesta muuten löytyy heistä matskua, joskin muutamien vuosien takaa.

Anyway, se mun tän iltaisen varhaisultran gyne on ollu myös siellä Dextrassa vuosikausia gynenä/lapsettomuuslääkärinä ja sanoi, että tuossa Dextran laajimmassakin Nipt-paketissa (joka mittaa siis kaikkea mahdollista) olis luotettavuus 96-99% luokkaa. Kun siinä perussetissä on 99%. Olin ite kuvitellu, et siin laajimmassa ei ois noin hyvä luotettavuus.

Taidan olla näköjään ihan noviisi kaiken suhteen 😂 me oltiin Ovumiassa, en edes ehkä kunnolla perehtynyt, tuntui vaan hyvältä intuition mukaan, sterilisaation vuoksi Ivf 😊 Olen aina ollut tosi hedelmällinen ja heti eka tuoresiirto onnistui. Mikään ei voi taata täysin tervettä vauvaa, elämän epävarmuus korostuu tässä. Kaikki seulat kuitenkin haluan hyödyntää.

Esikoisen kohdalla olin varma että hän on tyttö, ja ultrassa meinasi silmät tippua päästä kun olikin kivekset 😂 Toive kummastakaan ei siis ollut toista suurempi, olin vaan niin varma tytöstä.
Kun alettiin alunperin toivomaan toista, oli ehkä pienenpieni toive enemmän tytöstä. Kuitenkin ajan, ja jokaisen menetyksen myötä olen huomannut että se pienikin toive sukupuolesta on kadonnut. Jos Esikoispoika saisi pikkusiskon, se olisi mahtavaa. Mutta aivan yhtä mahtavaa olisivat kaksi veljestä ❤️
Ehkä nyt vähän enemmän ajattelee odottavansa poikaa, vaan siitä syystä että esikoinen on myös poika. Pitkä teksti, ihan vaan sanoakseni että en tiedä 😂

Itselle ei ole yhtään mitään väliä kumpi tulee. Tuntuma on että poika tulisi varmaankin sen takia, että työnimi on pojan ja IVF:ssä ilmeisesti hitusen todennäköisempää saada poika.

Mulle ei oo vielä tullut varsinaista fiilistä sukupuolen suhteen. Neljä aiempaa oon arvannut, toki lähempänä sit rakenneultraa. Kiinalainen kalenteri sanoo nyt tyttöä ja se ei oo ikinä meillä vielä pettänyt 😂 mut silti jos nyt pitäisi veikata niin oireiden vähäisyyden perusteella pojaksi sanoisin.

Ei oo kyllä aavistustakaan kumpi vois olla, mutta heti haluan kyllä kuulla kumpi niin helpompi ostella kaikkea!

Mä salaa toivon ehkä aavistuksen enemmän poikaa. Me vähän suunniteltiin, ettei haluttas tietää sukupuolta etukäteen.

Ei oo vielä fiilistä, mutta mä tiedän että mulla on suhteettoman kova toive että tulis tyttö, ja oon aiemmin puhunut kans siitä miten se hävettää kuinka voimakas preferenssi itellä on kun koen että kuuluis vain toivoa että tulis terve lapsi ilman preferenssejä 😔
Mulla oli myös todella kovat odotukset että tulisi poika ja oli hyväkin käsitellä pettymystä jo ennen syntymää kun olikin tyttö. Ja rakastin kyllä tytärtänikin aivan yhtä paljon kuin jos olisi ollut poika. Nyt ei ole mitään väliä sukupuolella kunhan vaan on terve ja elossa.🙏🏻❤️

Mulla on jotenki tosi vahva fiilis et kasvatan poikaa. Sukupuolella mulle ei oo mitään väliä. En oo ehkä perinteisin äiti ihminen ja oon ollut kauan sitä mieltä, etten edes halua koskaan lapsia, kunnes tapasin nykyisen mieheni pari vuotta sitten. En oo siis osannut koskaan haaveilla edes tytöstä tai pojasta.

Mä en ole koskaan halunnut tietää sukupuolta ennen lapsen syntymää.. Olen silti aina tiennyt kumpaa odotan. Vielä ei ole fiilistä tullut se vaatii aina muutamia viikkoja et kehkeytyy se oma intuitio sukupuolesta.

Nyt kun se NIPT vaikuttaa toivottoman kalliilta käyn varmaan ekstra-ultrassa yksityisen kautta sukupuolen selvittämiseksi rv17:lla, jotta saisin mahdollisimman paljon sulatteluaikaa sille tiedolle, sekä ees kaks eri ultraa jossa tarkistetaan sukupuolta että jos ovat toisessa eri mieltä niin se ainakin selviää 😂

Kaikki leikkimieliset testit sanoo poikaa 😅 Varsinaisesti ei väliä sukupuolella, mutta oishan se kiva kolmen pojan jälkeen saada myös tyttö. Aina just vähän ennen rakenneultraa on tullu itelle joku vaisto joka on sitten osunut oikeaan.

Takaisin