Tyttö vai poika? Toiveita?

Mutta mulla on tyttö olo, ollut paljon huompi olokin, mitä oli pojasta. Myös pari päivää pienempi koko viittaisi myöhempään hedelmöitymiseen ja puoltaisi siis tyttöä (tyttö siittiöt elää pidempään)

Hei tuohan olikin mielenkiintoinen ja järkeenkäypä pointti! Meillä siis sama juttu, tähän mennessä vastannut paria päivää pienempää. :) Saa nähdä vieläkö sama tilanne nt-ultrassa. Tää tieto oli omiaan lisäämään mun tyttötoiveita :p

Mulla on siis jotenkin pienestä asti ollut haave omasta tytöstä, mulla kun on vaan kolme siskoja enkä ole veljeä kaivannut. Olisi ihana pukea sitä nätteihin vaatteisiin ja tehdä äiti-tytär -juttuja :) Miehen suku myös hieman kuumottelee tyttöä, kun miehelläni vain kaksi veljeä ja toisella veljellä kaksi poikaa. Toisaalta mun puolella pojat on niin erikoinen juttu, että isä ja isäpuoli ois varmasti semmoisesta innoissaan. Kuvittelin myös, että mieheni toivoisi poikaa mutta hän paljastikin toivovansa vähän enemmän tyttöä! Hassua, vaikka mä oon ihan hirveän tempperamenttinen et saattas olla pippurinen neitikin :p Jostain syystä uskon sen verran horoskooppeihin (minun ja mieheni kohdalla pitävät sen verta hyvin paikkansa), että olipa tyttö tai poika niin melkoinen leijonatapaus varmaan tulossa!

Ja vähän jopa turha lisätä, että sukupuoli ei tietenkään oo se tärkein juttu, koska sama ajatus on varmasti meillä kaikilla :)
 
Niin ja tosiaan vielä ei oo kyllä mitään vahvaa fiilistä siitä, kumpi masussa majailee. Vähän tuntuu vielä vaihtelevan :)
 
Mä olen aina, siis varmaan ko 20 vuotta, ajatellut, että tyttölapsestani tulisi Iiris. No, eikös serkku mennyt ja antanut nyt 1-vuotiaalle tytölleen nimeksi Iiris, joten se siitä. Serkkua ei voi syyttää, ei edes tiennyt että se oli "mun" nimi. Mutta siinä teille muille nimiehdotus, olkaa hyvä vaan :)
 
Iiris on kaunis nimi. Ollaan mietitty sitäkin mut ei ihan top 3:ssa enää :wink
 
Mies toivoo poikaa, mulle on sama kumpi tulee. Toisaalta, pojan kanssa olis tutumpi olla ja tyttö tuntuu ajatuksena vähän vieraalta. :D Mutta siis sukupuolella ei todellakaan ole mitään väliä, kunhan kaikki vaan on kunnossa. :)
 
mä oon pienestä asti haaveillut pojasta ja sen sain kun esikoinen syntyi :Heartred nyt ei oikeasti ole väliä kumpi tulee. tavallaan olis ihana kun olisi kaksi poikaa, veljekset mutta toisaalta taas tyttökin olisi ihana,
että olisi siis molemmat. kumpikin siis täysin yhtä tervetullut :)
 
Meillä on ennestään kaksi poikaa. Anoppi toivoi jo toisen kohdalla tyttöä ja oli selvästi pettynyt, kun tulikin poika. Jos kolmaskin lapsi olisi poika, anopilla olisi varmaan äärettömän vaikea piilotella pettymystään. Jos taas tyttö, saattaisi anoppi alkaa hyysäämään ja lahjomaan tyttöä ja pojat jäisivät täysin huomiotta.
Meille itselle ei sukupuolella ole mitään väliä. Lapsi on joka tapauksessa viimeinen, joten ei jää mitään "tyttökaipuuta", vaikka poika tulisikin.
 
Meillä kun jo on kaksi poikaa niin toiveissa olisi tyttö tällä kertaa! Olis kyllä ihanaa päästä tytölle röyhelöitä katselemaan! Oon vaan niin tottunut jo noihin "poikien leikkeihin", että jos sieltä tyttö nyt tupsahtaa niin saattaa mennä vähän aikaa että löytää uudet leikit... Toisaalta onhan se vaan rikkaus että saa monipuolisesti kokeilla eri asioita, eikä oo vaan tyttöjen leluja ja poikien leluja..

Ja toisaalta poikakin tietty sopis poppooseen hyvin, menis sit vaatteetkin kiertoon.. Kunhan terve on niin hyvä tulee!
 
Rasseli meillä vähän sama tilanne anopin kaa. Tai siis esikoinenhan tää ois meille, mutta anoppi oli aina toivonu itelleen tyttöä. Noh, tulikin kolme poikaa. Nyt miehen veljellä kaksi poikaa, joista kummastakin toivonut "sitä tyttöä". Onhan se sanonut että kuhan on terve, mutta varmasti ois pienoinen pettymys jos poika tulisi. Onneksi haaveissa olisi kyllä useampi lapsi jos vaan suodaan, että jospa se tyttökin jossain vaiheessa saataisiin, jos ei nyt :)
 
En häpeä myöntää et toivon kovasti tästä toisesta tyttöä :Heartred. Esikoinen on poika tiesin jo alusta saakka et poika tukee, joten oisin rakenneultrassa ollu tosi hämmentyny jos tyttöö ois lupailtu :happy: Mutta tuli kuin tulikin maailman ihanin poika :love017.
Nyt tehtiin kaikki kevätjuhlaliikkeet ja tilaukseen lähti tyttö :binkybaby. Raskaus vasta niin alussa et selvii vasta myöhemmin että mitkä olot itselle tulee ja kumpaa lupaillaan
:)
 
Itse toivon tyttöä. Mies ja miehen äiti on vakuuttuneita että saadaan toinen poika. Mistä hitosta ne sen voi aavistaa? :sad015:laughing005

Mä olen jotenki ajatellu et pojat on paljon vilkkaampia jo mahassa. Nyt keskiviikkona ku käytiin ultrassa niin tää beibi vaa nukku ja ei todellakaan riehunu vaikka se heräteltiin sieltä niinku isoveljensä aikanaan :D
Lisäksi mulla on kauhee makeanhimo. Tytöstä oli sama, söin suklaavanukkaita. Pojasta söin enemmän suolasta, nyt ei tee mieli niin paljo suolasta.
Tietty nääkin on varmaa raskauskohtaisia, eikä sukupuolen kanssa varmaan mitään tekemistä. Hauska arvuutella.
Haluisin vaan tietää jo sukupuolen et voisi ostaa vaatteita ja harsoja sukupuolen mukaan.. Kun en halua kaikkia vaatteita valkoisena, harmaana ja ruskeana...
 
Itse olen aina toivonut saavani ainakin yhden tytön. No esikoinen sitten olikin tyttö niin "paineet" mahdollisten seuraavien lasten sukupuolista poistuivat :)
Ehkä, jos pakko olisi valita, niin toista tyttöä toivoisin. Itselläni ei ole sisaruksia ja siskoa olisin kyllä aikuisiässä kaivannut niin olisi mukavaa suoda se ilo omalle tyttärelle.
Mutta terve lapsi tottakai pääasia ja olishan se pikkumieskin mukavaa vaihtelua :)
 
Mulla taas oli "paineet" esikoispojasta. Nyt ei ole enää niin suuria toivomuksia, tulee tyttöjä tai poikia, ei väliä! Mun suurin toive olisi, että lapset olisi onnellisia.
 
Meillä 5 poikaa... tuskin se outki tästä muuttuu. Toivon tyttöä mutta kunhan on terve ❤
 
Mulla ei ollut yhtään pahoinvointia kun odotin poikaa. Tyttöä odottaessani taas olin monta kuukautta pahoinvoiva. Pahoinvoinnin sit iskiessä olin varma että tyttö olis tulossa :)
Pojan aikana oli myös lähes plussasta asti ihan 100 varma olo että se on poika. Nyt ei mitään varmuutta...
Silti tullut jotenkin poikaolo :) pahoinvointikin loppui viikolle 12.

En ole myöskään himoinnut makeaa enkä suolaista, mutta monia ruokia en vieläkään pysty syömään. Esim. Lihaa en juuri missään muodossa.

Tyttö oli kuin nukkelapsi pienenä, niin helppo prinsessa! Sitten teini-iässä taas todella hankala kapinallinen... Poika oli hankalampi uhmaiässä, kuulemma teini-ikä sitten helpompi :)

Kumpi vaan olisi tervetullut :) mitään vaatteita tai tarvikkeita ei ole säästössä :) nimiäkään en ole yhtään miettinyt, mutta rakenneultran jälkeen ehkä sitten :)

Pitkä aika odottaa sinne!!!! Nyt rv 14+6
 
Mulla on ollut koko ajan vahva tyttöolo. Tämä on meidän ensimmäinen joten ei oikeasti ole väliä kumpi sieltä tulee. Lähipiirissä on pelkkiä poikalapsia, mut ehkä me sit saadaan se ainoa tyttö.
 
Meillä on kaksi poikaa ja tyttö, poikien raskauksissa pahoinvointi jatkui n. rv 25 asti, tytöltä en oksentanut kertaakaan. Tytön raskausaikana oli aivan törkeä makeanhimo ja naama kukki. Pojilta himoitsin suolaista (en tietenkään syönyt verenpainevaivaisena). Keskiviikkona katsoin Grillit huurussa -ohjelmaa kuola poskella :D
Tätä taustaa vasten voisi olla tulossa poika, ja poikaa ehkä hivenen toivonkin. Lapsena kirjoitin päiväkirjaan että minulla on vain yksi haave: saada joskus oma tyttö. Tämä haave on jo toteutunut. Nyt 8-vuotias neiti on tähän saakka saanut olla ehkä liikaakin pienen prinsessan asemassa joten hänellekin saattaisi olla "helpompaa" jos tulokas olisi poika.
Meilläkään ei ole lähestulkoon mitään vauvatarvikkeita tallella (paitsi ammeen jalusta) ja vaatteita.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli rv 10-13 tosi vahva poikaolo, mutta nyt tuntuu et enpä osaa sanoo enää :D Edelleen siis tyttöä vähän enemmän toivon, kun omasta pienestä prinsessasta oon aina haaveillu. Mut klassisten raskausoireiden ja muiden juttujen perusteella se ois poika. Tosin alun suolaisenhimo on vaihtunu makeaan, et se on ainut tyttöjuttu :D

Tein jopa sen hassun sormustestin ihan huvikseni, mutta siitä ei ollu oikeen apua. Fifty-fifty se joko pyöri tai heilu edestakas :D

14+4
 
sallahaa, mä kanssa koko viime raskauden arvuuttelin tota sukupuolta (ei haluttu ottaa selville). Mulla oli just tyttömaha ja makeanhimo, tyttösykkeet useammin yms ja niin vaan pieni poika tuli :grin. Nytkään ei aiota ottaa selville, mutta molemmat on toivottuja. Luin muuten jonkun tutkimuksen, joka kumoaa sen teorian, että tyttösiittiöt eläis pitempään. Tai oikeestaan ei se kumonnut sitä, vaan siina oltiin tutkittu, että mitä lähempänä yhdyntä on ovulaatiota, niin sitä useammin lapsi on tyttö. Mutta noita tutkimuksia nyt on jokasuuntaan. Onko täällä muita, ketkä aikovat jättää sukupuolen salaisuudeksi?
 
Me ollaan vähän jahkailtu sen kanssa, halutaanko tietää vai ei. Tavaroiden puolesta ei niin väliä, varmaan haluan melko neutraalia kuitenkin. Ja tää arvuuttelu on jotenkin ihanan perinteistä. Mut toisaalta tuntuu jotenkin, että tieto sukupuolesta tekisi lapsen taas vähän konkreettisemmaksi ja omammaksi.
 
Takaisin
Top