Tyttö vai poika? Toiveita?

vaa_veli

Piirimestaruustason postaaja
Huhtikuunmammat 2015
Elomammat 2016
Eli kumpi? Uskallatko sanoa rehdisti ääneen, kumpi olisi toiveissa?

Mulla oli esikoisen kanssa aika vahvasti toive pojasta. Toive liittyy luultavasti siihen, että mulla on vain nuorempia veljiä, olisin halunnut isomman siskon ja veljen myös. En siis pitänyt esikoistyttären roolista, koin itseni jotenkin kai "kakkosäidiksi" nuoremmille sisaruksilleni. Jostain syystä halusin, että esikoinen olisi poika. No poika tuli.

Tällä kertaa en tiedä! Tärkeintä on tietysti, että lapsi saisi olla onnellinen ja että olisi terve! Yritin miettiä molempien sukupuolien hyviä puolia:

Poika:
-Vaatteet saataisiin kaikki esikoiselta.
-Leikkikaveri olisi aina vauvaiästä teini-ikään asti!
-Pojat voisivat jakaa saman huoneen pitkälle kouluikään(jos joskus toiseen vapaaseen, punasävytteiseen makkariin tulisi tyttöasukki)
-Pojat kannustaisi toisiaan ja olisivat hyviä pelikavereita pihalla ja harrastuksissa(minä ja velikin kyllä pelailtiin vaikka mitä, vaikka olenkin tyttö)

Tyttö:
-Isän toiveissa taitaa olla tyttö!
-Pääsisi shoppailemaan ihania tytönvaatteita!
-Nimilistan vaihtoehtoja tytölle on meillä paaaljon.
-Talossa olisi tasan sukupuolien jakauma. Ei miesvaltaa!


Tällaisia... Vielä tietysti aikaista miettiä näin pitkälle, mutta kun haaveiluttaa kovasti! Mä olen siis 50-50, en asetu kummankaan vaihtoehdon taakse :D
 
Sulla oli aika kattavia perusteluja :) Meille tää kaveri on eka, joten mitään fiiliksiä sen suhteen ei oo. Mies toivoo kovasti poikaa, mutta tiiän, että tytöstä tulee niin isin prinsessa :wink Itellä vaihtelee päivittäin :D Tytölle ois ihan täydellinen nimi valmiina. Pojalle ei niin hyvää :) Toisaalta pojassa ois paljon muita hyviä puolia. Ois ihana seurata isin ja pojan male bondingia :Heartred
 
Pojalle olis kamalan vaikea keksiä nimiä. :wink Tytölle olis paaaaljon helpompi.
Mutta poika silti toiveissa kun tyttö meillä on jo. :) Johonkin ketjuun jo kirjoittelinkin, että aina minulla on ollut toiveena saada tyttö ja helpotus oli kun se tuli, niin ei tarvitse nyt niin stressata. Poika olis kiva siinäkin, että miehen suvun nimelle tulis jatkaja (todennäköisemmin kuitenkin poika edelleenkin pitää oman sukunimensä), kun miehen veli ei varmasti enää lapsia tule saamaan.
 
Meillä on jo tyttö ni ois kiva et tulis poika ni ois yks molempia :) mut eihän sillä lopulta oo väliä..
 
Mulla 3 poikaa ennestään ja kaikki tästä raskaudesta tietävät sanoneet, että "jospa se nyt ois tyttö". Itelle sukupuolella ei sinänsä ole mitään merkitystä, mutta en tiedä osaisinko tyttöä hoitaa... ja mikä diivaprinsessa tytöstä tulisikaan :wink hemmoteltais pilalle...
jotenkin mulla itellä on vahva poika olo... saas nähdä kumpi tulee!
 
Meillä mä haluisin tytön, mies pojan. Molemmille kuitenkin molemmat sukupuolet yhtä tervetulleita :)
Mulla on ihan sellanen olo et se on poika :D
 
Meillä ennestään yksi tyttö ja nyt toiveissa poika.Tyttö jos tulis niin ei sekään mikään pettymys todellakaan ole pääsis käyttämään esikon vaatteita uusiksi ja sit olis kaks pientä neitiä :)
 
Mies toivoo poikaa, itselle ei ole merkitystä. Tosin jos tämäkin on tyttö, saattaa käydä niin, että miehen mielestä lapsiluku ei olekaan vielä täysi :P :D.
 
Esikoinen on tyttö, sen takia poikaa tässä salaa toivon:angelic:. Mutta tyttökin on tervetullut.
 
Mä oon pienestä pitäen sanonut, että haluan kaksi lasta, ensin pojan ja sen jälkeen tytön. Poika on jo niin jotenkin kokoajan ollut, että nythän tyttö olis tervetullut. Mutta.. Nyt pari viikkoa miettinyt, että tuo poika on aivan ihana, mä ehkä tahtoisin sittenki toisen pojan! On ihaninta nähdä kun isä ja poika leikkii keskenään ja oot pojan oma prinsessa-äiti :) toki taas tytön tullen pääsisi hankkimaan ihania hepeneitä, saisi yhtä ihanan äiti-tytär suhteen, mikä minulla ja omallanikin äidillä on.. Eli ei väliä kumpi saapuu, toivottavasti jompi kumpi :)
 
Meillä on aivan sama kumpi tulee, esikoisesta kyse. Tytölle olisi pari täydellistä nimivaihtoehtoa, pojalle taas ei. Mies odottaisi että saisi seuraa autojen konepeltien alle pojasta, vaikka itsekin olen vähän "poikatyttö" eli tyttö voisi ihan yhtä hyvin viihtyä ropaamassa autoja tai pelaamassa fudista, ihan niinku poika voi haluta leikkiä nukeilla tai mitä vaan :)
Tytöstä tulisi varmasti miehen oma pikku prinsessa, vaikka pojasta haaveileekin :)

Itellä on ihan poikaolo, mutta avoimin mielin synnärille asti! :)
 
Meillä esikoinen on tyttö, joten TOISAALTA toivon toista tyttöä ja toisaalta poikaa. Varsinkin, kun emme ainakaan suunnittele enempää lapsia - olisihan se kiva, että perheessä olisi molemmat! Olisi kiva saada kurkistaa poikien maailmaan.

Mies toivoo toista tyttöä. Meillä tyttö on aina ollut hyvin kiinnostunut miehen työstä ja harrastuksista, ja eilenkin kiinnittelivät yhdessä hyllyä seinään ihan innoissaan, joten ei välttämättä kaipaa sellaista "poikakaveria".

Tytölle olisi nimi valmiina, mutta pojalle on kyllä tosi vaikea keksiä hyviä nimiä! Varsinkin, kun miehen suvussa on nyt valtavasti pieniä poikia, joilla kaikki "hyvät nimet" tuntuvat olevan jo käytössä. :D

Esikoinen ei vielä tiedä raskaudesta, mutta on jo kauan puhunut, miten hänkin joskus saa pikkusiskon - kavereillaan kun on vain siskoja. Toivon siis vähän, että vauvan sukupuoli selviäisi ultrassa sitten aikanaan, että ehdittäisiin käydä asiaa läpi pohdiskelevan lapsen kanssa ennen sisaruksen syntymää. Toki nytkin on sanottu, että jos meille joskus tulee vauva, niin se voi hyvin olla poikakin, mutta ei taida asia mennä perille ilman valokuvaa tai muita konkreettisia todisteita. :P
 
Meilläkin on jo poika, joten ajatus toisesta pojasta tuntuu jotenkin kotoisalta. Tulen miespuolisten kanssa paremmin juttuun ja jos tyttö perisi mun hieman vaikean luenteen oltaisiin kyllä pulassa! Mutta joo tytölle olis paljon helpompi keksiä nimi ja olishan niitä vaatteitakin aivan ihana päästä osteleen. Pojalle ei tarvis ostaa oikein mitään. Kauhistuttaa myös se lelujen määrä, jos olis sekä tyttö, että poika.

Mutta mulla on tyttö olo, ollut paljon huompi olokin, mitä oli pojasta. Myös pari päivää pienempi koko viittaisi myöhempään hedelmöitymiseen ja puoltaisi siis tyttöä (tyttö siittiöt elää pidempään)
 
Muokattu viimeksi:
Tyttöä hieman toivon kun kaksi poikaa kuitenkin on. Ja pojatkin toivoo pikkusiskoa :D mies on mielissään tuli kumpi tahansa, enemmän kuitenkin mahtaa poikaa toivoa että on kenen kanssa touhuta traktoreiden ym moottorivehkeiden parissa. :wink
 
Molemmat kyllä passaa, molemmissa hyvät puolensa, tärkeintä olisi, että lapsella on kaikki hyvin :)
Mutta silti salaa ehkä vähän haaveilen tytöstä, koska meillä on lapsiluku tämän elokuisen jälkeen täynnä ja ennestään poika jo on. Sais kokea molemman sukupuolen kasvatuksen ja sitten aikanaan olla mukana tytön raskaudessa jne.
Toki taas varmasti kahdesta pojasta olis seuraa toisilleen enemmän ja leikit menis varmemmin yksiin ja koen kyllä olevani enemmän poikien äiti :) Jos tämä elokuinen poika on, niin sitten pitää toivoa, että pojat löytää ihanat miniät :)
 
Mulla on aika kaksijakoiset ajatukset sukupuolesta. Esikoinen on poika, joten olisi tyttö kiva saada vahvistuksena taloon. Olia kiva jakaa suvun naisten perinteitä. Mutta haasteena on se, että jos seuraava olisi tyttö, niin niitä olisi suurella todennäköisyydellä KAKSI! Ja ajatus kaksosista nyt ei tunnu hyvältä!
Mulla on kyllä poika olo...
 
Mulla ei oo mitään toiveita, kun ensimmäinen tulossa. Kunhan nyt olis terve. :) Eikä oo ainakaan vielä mitään semmosta "oloakaan" että kumpi sieltä olis tulossa.
 
Mulla on ihan sellainen fiilis, että tyttö on tulossa. Saas nähdä kuinka käy :) Sukupuolella ei ole väliä. Jännittävää!
 
Näin kolme vuotta yrittäneenä ja rankkojakin jaksoja läpikäyneenä meille on ihan sama kumpi tulee :) molemmat yhtä toivottuja! Jotenkin itsellä on intuitio että olisi poika, mutta onhan tässä vielä aikaa :) kunhan on terve!
 
Mä oon aina halunnu molemmat, tytön ja pojan, mutta aina aatellu et eka ois tyttö. Mies luultavasti toivois enempi poikaa, mutta kummatkin ois tietty yhtä tärkeitä. Kunhan on terve. Mulla on kyllä jotenki semmonen olo että poika tulee, vaa saapa nähä :wink
 
Takaisin
Top