Tyttö/poika fiilis?

Mun mielestä esikoisella oli sellasta 130-140 syke, mut en kyllä muista ees varmaks. Tarkoitin just et mikä on sit korkee syke ja mikä matalampi?
 
Uskomus on että yli 140 sykkeet tarkoittais että tyttö tulossa.
 
A normal fetal heart rate (FHR) usually ranges from 120 to 160 beats per minute (bpm) in the in utero period. It is measurable sonographically from around 6 weeks and the normal range varies during gestation, increasing to around 170 bpm at 10 weeks and decreasing from then to around 130 bpm at term

Eli aikaisemmilla viikoilla korkeampi ja laskee mitä suuremmille viikoille tulee. Uskoisin että noi sykkeet ei kerro yhtään mitään. Mulla esim sydämessä johtumisvika ja aina korkea syke. Eli enemmän se taitaa kertoa sydämen kunnosta. Epäilen että mun pojalla samaa koska sillä korkea pulssi. Mutta kivahan se on arvailla. :)
 
Meillä oli läpi raskauden syke aina kuunneltaessa 150-160, veikkasi neuvolassakin tyttöä. Poika sieltä vaan putkahti ulos :)
 
Meillä neuvolassa molemmat sykkeet oli 146 tienoilla viime viikolla. Edelleen ihan poika olo ja vahvasti uskon siihen :) mieskin oli nähnyt kahdesta pojasta unta. Ylläri on kyllä molemmille jos kaksi tyttöä tulee. Molemmat on kyllä tervetulleita :Heartred
 
Mäkään en usko noihin sykkeisiin. Sykkeet vaihteli aiemmissa raskauksissa ja molempia sukupuolia löytyy. Jottas mitäpä noista ois voinut päätellä. :D
 
Mulla vähän sama. Enemmän luotan omaan intuitioon, vaikka se voi mennä tosi pahasti pieleenkin :D
 
En minäkää, mut nyt on hauska arvailla! :D Kaikki muut on sitä mieltä, että tulee tyttö, minä että poika.

Uudelleen synnyttäjät, ootteko havainnu et istukka olis ollu eri paikas tyttö/poika raskauksissa?
 
Mulla on koko kohtu eri paikassa :bored:
Kuulemma taaksepäin kallellaan. Istukan paikasta en tiedä kun ei oo kerrottu. Mutta kai seki on jossain muualla... :shifty:
Esikoista odottaessa tuntui liikkeet näillä viikoilla jo varsin hyvin. Tästä ei oo tuntunut ku pari kertaa vähän jotain.
 
Piti tarkistaa vanhoista äitiyskorteista istukan paikat. 1.etuseinä, 2. ja 3. takaseinä. Nyt on taas etuseinässä. Ja lapset on siis poika-tyttö-poika.
En kyllä usko, että sikiön sukupuoli voi vaikuttaa siihen mihin kohtaan istukka kiinnittyy. Ja sittenhän se voi myös liikkua eri paikkaan kohdun kasvaessa.
 
Meillä 1.raskaudessa istukka oli etuseinämässä ja 2.raskaudessa takaseinämässä, molemmat lapsista poikia. Vatsan muoto tosin ihmisten mukaan isompi esikoista odottaessa eikä väki ollut uskoa ettei kaksosraskaus ole kyseessä kun rakenneultran aikaan näytti siltä että olisi jo laskettu aika koittanut :D
 
Itselläni on poika jo entuudestaan, miehelläni puolestaan tytär. Tämä toinen raskaus on ollut alusta asti haastavampi kuin ensimmäinen (oireita ja kaikkea myöten), joten ihan senkin vuoksi heittäisin arvauksen tytöstä.. Toinen tytön puolesta puhuva seikka on se, että tämä vauva sai alkunsa ennen varsinaista ovulaatiopäivää (tikutin, joten tiedän päivän). Raskausajan ultraäänitutkimuksia työkseen tekevä ystäväni kertoi, että nämä "aikaiset" tuppaavat olemaan tyttöjä :) Mielenkiintoista nähdä pitääkö teoria paikkansa!


 
Muokattu viimeksi:
Toinen tytön puolesta puhuva seikka on se, että tämä vauva sai alkunsa ennen varsinaista ovulaatiopäivää (tikutin, joten tiedän päivän). Raskausajan ultraäänitutkimuksia työkseen tekevä ystäväni kertoi, että nämä "aikaiset" tuppaavat olemaan tyttöjä :) Mielenkiintoista nähdä pitääkö teoria paikkansa!

Mä oon kuullut samaa :D Nimittäin että "poikasiittiöt" on nopeita uimareita ja ehtivät ekana perille, mutta "tyttösiittiöt" ovat pitkäikäisempiä ja pystyvät odottamaan munasolun irtoamista jopa päiviä hedelmöityskykyisinä.
Tätä tukee se, että meidän molemmat pojat on pantu alulle plussan pärähdettyä ovistestiin. Tämä kolmas puolestaan on kaikkien tiedossa olevien faktojen mukaan saanut alkunsa 3 vrk ennen ovista. Saapas nähdä, miten käy :)
 
Mulla ei oo kyllä mitään hajua kumpi olis tulossa...raskaus on ihan melkein samanlainen kuin edellisetkin (1. Poika, 2. Tyttö), sykkeet huidellu siellä 150pintaan, mun hb on ollut nyt ihan ok ja pojasta se nousi, tytöstä laski :hilarious: jos tuosta vois jotain päätellä..mulla yleensä on aika huonot muutenkin. Maha on iso kuten aina aiemminkin..pojasta mulla teki ehkä vähän enemmän mieli suolasta ja oli enemmän kuvotusta, tytöstä ei yhtään ja enempi makean perään haikaili..nyt taas oli kuvotusta vähän siltä väliltä ja tasaisesti tekee molempia mieli:grin että saa nähä, eiköhän tuo jossain vaiheessa selviä :grin
 
Torstaina käyty neuvolassa ja vauvan sykkeet ~160 ♡ tää vaan lisää mun tyttöfiilistä ja oonki jo kirppikseltä ostanu muutamia tyttöjen vaatteita kun löytyny söpöjä♡♡

3,5 viikkoa olis odoteltavaa rakenneultraan ja josko selviäis siellä sit kumpaa tällä kertaa odotetaan ♡ mulla ennestään 2 tyttöä :)

Mama rv 17+0♡
 
Takaisin
Top