Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bobcat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä täällä ainakin hikkaillaan :P vähintään kerran, mut yleensä useamman kerran päivässä :P on se veikeen tuntusta :)

Meillä nyt just menossa tän päivän hikka nro 6, ainakin jos en oo seonnu jo laskuissa. Ja miten monta hikkaa on jäänyt huomaamatta. Maanantainakin kun käyrille menin niin hikka sieltä ensin tuli, vaikken ite huomannu mitään! Hassun tuntuista, mutta voi pientä.. itteä ainakin harmittaa jo ihan pienikin hikka.

Täällä kanssa hikkaillaan vähän väliä. On kaksi edellistäkin olleet samanlaisia masussa :) toisaalta mukavaa, mut toisaalta rasittavaa kun koko ajan tykyttää..

Miltä se hikka tuntuu? En muista oliko esikoisella ollenkaan tai sitte en vaan tajunnu sillonkaan. Mutta eilen tuossa oikeella puolen tuntu semmonen tasanen liikesarja. :D tasaseen tahtiin nousi maha yhestä kohasta hetken aikaa kunnes loppu ja alko uuestaan.

Mulla ne on sellasia säännöllisesti tulevia hytkähdyksiä, koko maha hyllähtää. Muussa möngerryksessä sitten erottuu ihan pahkuroita, kun joku ruumiinjäsen kaivelee mahanahkaa. Mutta en mä noita hikkahyllähdyksiä joka päivä huomaa olevan... :)

Hikkailu tosiaan tuntuu tasaisena sykähtelynä ja masu ikään kuin vähän hypähtelee siinä kohdin, missä vauva hikkailee. Tuntuu aika veikeältä, mutta vähän säälittää se pieni siellä masussa. Tosin hikkailu on ihan normaalia ja vauva tekee sen yhteydessä niitä hengitysharjoituksia, joten keuhkot vahvistuu.. :)

Olen tuntenut hikan, tai ainakin oletetun hikan, vain muutaman kerran. Vatsan pinnalle niitä en ole tuntenut tai nähnyt hyllymistä, mihin edessä oleva istukka voi tietty vaikuttaa. Viimeksi vauva oli varmasti pää alaspäin hikatessa ja se tuntui rytmisinä kevyinä kohdunsuun suunnan tönäisyinä. Ehkä lähinnä kuvaisin tuntemusta elohiireksi, joka ei tunnu omalta lihakselta.

En mä usko et hikka vauvaa häiritsee :) Meillä on vauvat hikkaillu paljon viel syntymän jälkeenkin, eikä ainakaan näytä olevan mitenkään erityisen ilkeetä ku ei ilmekään värähdä :)

Onko teille tullut se Linea negra vatsaan, eli onko se nyt poikaviiva? Meillä esikoista( tyttöä) odottaessani viiva oli melko vahva, mutta nyt viivaa ei ole. Voisikohan tästä tulokkaasta tulla vaalea, kun isosisko on tummasilmäinen? Vaikuttaisiko lapsen tai lapsen isän pigmentti viivan tuloon?

Mulle ei oo tullu linea negraa vaikka ekassa raskaudessa (tyttöä) odottaessa oli voimakkaana molemmin puolin napaa pystysuunnassa. Toisilla voi kuulemma pysyä raskauden jälkeenkin. Onko muilla kokemuksia närästyksestä loppuraskaudesta? Nyt pari viikkoa yölläkin noussut suuhun ilmeisesti tää on närästystä vaikkei polttelua ruokatorven kohalla tunnukkaan. Muutoinkin ihan erilainen raskaus, entäs muilla uudelleen odottajilla? :)

Täällä on vain navan alapuolella linea negra. Tuli jo pari kuukautta sitten niin että mieskin näki vaikka ei turhan voimakas väriltään ole. Sukupuolesta meillä ei tietoa ultran perusteella, joten voi vaan arvailla vielä ennustaako viiva oikein vai väärin. (Kattelin muuten joku kerta jenkki uskomuksia ja siellä on eri merkitys jos viiva on vain mahan alapuolella ja jos on taas molemmin puolin napaa.)

Ja mä kärsin normaalistikin lievästä närästyksestä, ruokavaliolla oppinut pitää kurissa kyllä. Mut nyt parin viikon ajan närästänyt kunnolla. Ruokatorvea ei polttele, koska se on hyvässä kunnossa ja ollut nyt vielä niin uusi juttu tää voimakkaampi närästely, mutta suuhun asti nousee hapot välillä että maistaa kyllä ja kurkkua sen takia polttelee kun tulee sinne asti.

Muokattu viimeksi:
Ärsyttävä oire kyllä tsemppiä niille jotka siitä alituiseen kärsii. Rennietä kai sai käyttää raskaudenkin aikana pahimpiin oireisiin :)

Mulla oli esikoisesta närästystä aika paljon. Varsinkin iltaisin alkoi polte kurkunpäässä ja varsinkin jos kumarsi, niin tuli pala kurkkuun. Kurkkua alkoi siis ensin kiristää ja sitten alkoi se polttelu. Se on ärsyttävää, mutta nyt ei ole ainakaan hirveästi vielä vaivannut... Joku vanha uskomus väittää, että närästys tarkoittaa vauvalla olevan hiuksia. No, esikoisella niitä oli syntyessään jo kiitettävästi.

Linea negra löytyy, ylettyy jo melkein tisseihin asti :D tietoa sukupuolesta ei ole :)

Kummasta se linea negra sit oikein viestikään? Mul ei ole, eikä viimeksikään tainnu olla....

Mulla on kans koko mahan poikki kulkeva linea negra eikä tietoa sukupuolesta. Sehän on "poikaviiva" eli poikaa ennustaisi. Saa nähdä :p

Mulla on menny kyllä päin peppua tuo linea negra juttu. Pojalla oli yli navan asti ja kaks tyttöä nii ei minkäänlaista viivaa :"D sama mahan kans et tytöillä eteen tuleva maha ja pojilla taas leveä. Samoin kaikki muut jutut aina just toisinpäin :D

Mun käsittääkseni myös linea negra olisi 'tyttöviiva' :) mutta googlettamalla äsken olikin joku juttu että pohjoisessa uskottaisiin sen viittaavan poikaan ja etelässä tyttöön o_O:grin

No mä asun aika etelässä ja tyttöä odottaessa se oli mulla :D joten ehkä se on etelässä niin päin. Poikaviivana mä tosin olen vaan siitä kuulllut puhuttavan.

Näin Australiassa, Briteissä ja Jenkeissä:

"That ‘dark line’ that has appeared on your bump is apparently the key to working out whether you’re carrying a boy or a girl. Rumour has it that if the line continues above your belly button, you’re having a boy. If it finishes below your belly button, you have a girl bun in your oven."

Takaisin