Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bobcat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinka monta kertaa yössä käytte pissalla? Haluaisin tietää mikä on normaalia ja mikä ei.. Itse käyn niin monta kertaa, että ei meinaa edes sormet riittää laskemiseen :( Olen myös ennen raskautta käynyt yöllä parisen kertaa pissalla, eli yölliset vessareissut on tuttuja.

Heti raskauden alussa alko mulla yöllinen vessaralli ja tahti vissiin vaan kiihtyy :rolleyes: ens alkuun tarvi käydä vaan kerran, mut nyt käyn vähintään 2 kertaa. Parhaimmillaan oon käyny ehkä neljästi.
Päivälläkin joudun käymään joskus jopa ihan vartin välein kun tuo tyyppi painaa rakkoa :)

Alussa kanssa alkoi heti toi vesassa ravaaminen. Aina johonkin lähtiessä on pakko miettiä, missä on se eka lähin vessa. Yöt menee 2-6 wc käynnillä.

Onko joku muuten hakenut tota babyboxia? Ajattelin, että mitä se mahtaa oikeasti sisältää? Tekis mieli hommata se, mutta täällä ei ole lähelläkään liikettä. Kaveria ajattelin pyytää hakemaan, mut hällekin tulisi turhaa ajoa paljon. Eikä ihan muutaman vaipan takia vaan viittisi pyytää.

Onko kokemuksia aiemmista raskauksista jollain? Miten kokoarvio tehdään loppuvaiheessa. Ymmärsin neuvolatädiltä että katsotaan vaan sf - mittaa, mutta mitään uä arviota ei loppuvaiheessa tehdä jos sf on normialueella. Ressaan jo nyt ettei vauva mahdu syntymään. Mietin pitäiskö mennä sitten yksityiselle uän omien hermojen takia kun viikot alkaa täyttyä. Kellään kokemusta?

Onko joku muuten hakenut tota babyboxia? Ajattelin, että mitä se mahtaa oikeasti sisältää? Tekis mieli hommata se, mutta täällä ei ole lähelläkään liikettä. Kaveria ajattelin pyytää hakemaan, mut hällekin tulisi turhaa ajoa paljon. Eikä ihan muutaman vaipan takia vaan viittisi pyytää.

Käsittääkseni pakkauksen sisältö vaihtelee hieman, mutta maaliskuussa noutamassani paketissa oli muistaakseni kuvaan kerätyt tuotteet. Lisäksi oli kahden kuukauden Viaplayn ilmainen jakso ja kaksi Ceridal testeriä, jotka menivät samantien käyttöön, vaikka mies vikisi vieressä: "Ne on vauvalle!" Ilmoitin, että voin ostaa uuden normikokoisen tuubin vauvalle apteekista, mutta se huulirasvakokoinen on mun. Nyt se on kyllä kadoksissa jonkun kassin pohjalla. Harmitus!

Liitteet

• Babybox.JPG
    Babybox.JPG
    1,016.3 KB · Katsottu: 74
Onko kokemuksia aiemmista raskauksista jollain? Miten kokoarvio tehdään loppuvaiheessa. Ymmärsin neuvolatädiltä että katsotaan vaan sf - mittaa, mutta mitään uä arviota ei loppuvaiheessa tehdä jos sf on normialueella. Ressaan jo nyt ettei vauva mahdu syntymään. Mietin pitäiskö mennä sitten yksityiselle uän omien hermojen takia kun viikot alkaa täyttyä. Kellään kokemusta?

Jos loppuvaiheessa raskautta tulee pelkotiloja tuntuu että lapsi ei mahdu syntymään niin sitten voi ottaa yhteyttä sinne synnärille jossa ultrataan. Siellä on ns. Pelkopoli jolloin pääsee käymään lievittämässä omia pelkoja. Itsellä oli ed. raskaudessa sama pelko, koska oli Radi ja SF-mitta hyppäsi kaikkien normien yläpuolella. Onneksi soitin itkukurkussa sillä ultrassa huomattiin että vauva oli perätilassa ja ehdittiin vielä magneettikuvaukseen. Kai äidille tulee luonnostaan pelko kun tuntuu et kaikki ei ole kunnossa.

Mä hain babyboxin eilen ja oli sama sisältö kun lilalalla :)

Mites liberokassin kanssa, ootteko saaneet neuvolasta vai hakeneet kaupasta vai miten?
Neuvolassa puhuivat eka kerralla et sen saa sieltä sitten joskus, mutta ei kukaan ole siitä enää puhunu mitään :confused:

Me saatiin Liberolaukku esikoisen aikaan synnäriltä, mutta nykyään sen saa ilmeisesti koodia vastaan K-kaupoista, kun synnärit eivät saa tiettyä merkkiä mainostaa.

Alussa kanssa alkoi heti toi vesassa ravaaminen. Aina johonkin lähtiessä on pakko miettiä, missä on se eka lähin vessa. Yöt menee 2-6 wc käynnillä.

Mitä babyboxia!? :D

Me saatiin Liberolaukku esikoisen aikaan synnäriltä, mutta nykyään sen saa ilmeisesti koodia vastaan K-kaupoista, kun synnärit eivät saa tiettyä merkkiä mainostaa.
Liberon sivuilla on ainakin jokin rekisteröityminen tuota laukkua varten. En vielä sen enempää katsonut mistä saa.

Tuo liberolaukkujuttu muuttui jokin aika sitten ja synnärillä niitä ei saa enää jakaa ja siksi ne saa rekisteröitymällä ja sitten noutamalla K-kaupasta.

Siis mä en käy vessassa yöllä juuri ollenkaan! Enkä käynyt paljoa edes esikoista odottaessa... Mulla on varmaan rakenteet sellaiset, että vauva ei hirveästi paina virtsarakkoa ainakaan makuullaan. Mahakin kasvaa niin eteen, että virtsarakko saa olla melko rauhassa.

Ei munkaan enää tarvi käydä pissalla öisin :) alkuraskaudesta kävin sen kerran ja edellisestä raskaudesta muistan saman. Eli varmaan loppuraskaudesta joudun taas käymään ainakin kerran, ehkä 2-3 kertaakin

Takaisin