En muista missä ketjussa oli noista mahavaivoista... Meillä jouduttiin ottaa cuplaton käyttöön minkä verran ootte antanu ja miten? Annoin nyt ekan kerran niin et pumppasin lusikkaan vähä maitoo ja siihen yhen tipan cuolatonia. Nii ja ootteko antanu aina tarvittaessa vai miten...? Pahaa tekee ku toinen vaa huutaa eikä mikää auta
Mä annoin joka imetyksellä sen kolme tippaa.. Paitsi yöllä:) Tiputin nännille tipat ja vauvan suuhu. Nii kauan et helpotti ja sit lopetin.. Pari päivää käytin ja sit jo autto... Nyt jännitetää aiheuttaako noi Dvitskut jotain vaivoja.
Meilläkin on jonkin verran ilmavaivoista johtuvaa itkuisuutta. Lähinnä kiemurtelua ja hankalalta näyttävää oloa. Facebookin mainoksen (ne kun osaa kohdistaa google hakujen perusteella) kautta eksyin Kaksplussan sivuille tänään. Siellä oli vastasyntyneet osiossa ilmavaivoista kärsivän vauvan vatsahieronta-ohjevideo. Testasin sitä ja ei mennyt kuin hetki, niin jätkä päästi pitkän pierun ja parikymmentä minuuttia siitä, alkoi kuulumaan rupsutusta vaipasta. Eli toimi ainakin meillä.
Hassua miten erilaisia ohjeita annetaan. Meille taas sanottiin ettei enää suositeltais esim röyhtäytystä tuollain olkapäällä kun painaa mahaa. Toinen kätilö taas vaan sano ettei hänen lapsensa vaan pitänyt siitä asennosta. Kai sitä täytyy vaan jokaisen kokeilla mikä itselle toimii.
Mä olin ekan päivän röyhtäyttämättä ja voi herranen aika mikä yö siittä seurasi! Nyt on päristelty olkapäällä, mutta pierut hän on oppinu päräyttämään itse.
Tää hakkaa olkapäälle nostettaessa päätään aukoo suuta ja hakee rintaa.. Se siitä röyhtäilystä. Mutta nostan ruuan jälkeen muuten pystyasentoon niin saa puklun ulos jos tulee.
Mua jotenkin valmiiks jo pelottaa toi kaikki imetys ja röyhtäytys ja vaipan vaihto yms... kun koskaan en oo vauvoja hoitanut ja kohta mulla on täällä oma nyytti hoidettavana...