"Tyhmät" kysymykset?!

Hei! Toukokuisista huutelen. :) Liika proteiinin saanti rasittaa vauvojen munuaisia, siksi rajoitukset. Pienten munuaiset ovat vielä kehittymättömät eivätkä kykene käsittelemään suuria proteiinimääriä vaan voivat vaurioitua. Myös edellä mainittu ylipainoriski on hyvä tiedostaa. Suosittelen noudattamaan suosituksia. :)

Joo tosta munusis jutusta luin kans jostaun mutta ymmärtääkseni sitä pitää syödä todella paljon että se munuaisia rasittaus eikä vauva jaksa edes syödä sellasia määriä lihaa.. Mut joo olis ehkä ihan hyvä noudattaa tarkemmin suosituksia.

Suolakielto perustuu samaan eli munuaiset ylikuormittuu, nuo pienet kun vasta kehittyvät eli olisin kanssa varovainen ja meilläkin on päivässä vain 1 liharuoka, aamupuuro soseella liharuoka välipala joko kasvis tai hedelmäsose ja iltapuuro soseella ja tarpeen mukaan välipala

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sama täällä, kerta päivässä meilläkin. Näistä suola/nitriitti -asioista on välillä isoo vääntöö kun jotkut on sitä mieltä, esim että alle 1-v voi maistella nakkia ja vielä sanoo ettei siitä tullu mitään haittaa mutta kun ne haitat näkyy niin pitkällä aikavälillä, että sitä varten ne suositukset on. Damn!

Ja siis tissivauva kumminkin on imetyskertoja 5-8 per päivä ja yöt monesti mennään tissi suussa jos on hulinat mutta tänä viikonloppuna huudatan ja kokeilen häätöä tissin tuoksusta omaan sänkyyn

Meilläkään ei syödä ku kerran päivässä liha-ateria, tai ei aina sitäkään ku välillä pidetään ihan kasvissosepäiviäki.

Meillä tutit löytyy myös seinän ja sängyn välistä ja nyt kun poika on oppinut viskomaan tavaroita, niin aika usein myös pöytien/kirjakaappien alta. :)

Eipä. Yksi tutti on pipossa tuttinauhan kera, yks mun yöpöydän laatikossa, yks on pinnasängyssä (Vekan suussa paraikaa), yks on kotelossa hoitolaukussa ja yks on Vekan vaatekomeron hyllyllä. Miten niin täällä kämpässä ei tapahdu mitään mun tietämättä... Mä hoidan, mä hoidan!!! *Suorittaja* :laughing021

Meillä on n 30 tuttia, en vaan jaksa niitä keitellä kuin kerta päivässä ja niitä löytyy hoitolaukusta, mun käsilaukusta ja kaikkien takkien taskuista :)

Takaisin