"Tyhmät" kysymykset?!

Pojulla oli nuha 3 viikon ikäisenä ja rään imeminen aiheutti huutoa pää punaisena, mutta muuten ei onneksi välittänyt. Viikon ajan oli muistaakseni tosi tukossa, mutta kun sai kuitenkin syötyä ja nukuttua pääpuoli kohotettuna niin ei tarvinnut muuta lääkettä. :rolleyes:

Viikkoo täälläki nuha kesti... Toinen nuha oli pitkäkestosempi, oli semmosta ärsyttävää nokan vuotamista pari viikkoo.

Meillä kin on ollu pari flunssaa ja eka kesti noin viikon ja tonen kesti sit varmaan kaks-kolme viikoo.. Tää toinen flunssa ei ollu nii paha rohisi jonku verran mut ei ollu sellanen märkä/limanen flunssa onneks.. Me laitettiin kans tyyny patjan alle että olis vähän koholla ja helpompi hengittää kun flunssa oli pahimmillaan.. Mitään lääkettä ei tarvinnu antaa ja pikkuniistäjällä sai pahimmat pois huudon kera..

Ok, kiitti! :) Tietää ees vähä kauan voi kestää...
Tuo imeminen on kyllä tosi inhottavaa niin tytölle ku äidille (tulee pahamieli ku toisella pahamieli :o)
Päivällä menee hyvin, ei välitä. Mut yöllä ku herää tukkoseen nokkaan itkee ja ku alan imee räkää nokasta itku muuttuu karjumiseksi. Ja nukkumaan menoki on nuhan myötä näyttäny muuttuneen itkuks ja sit on nenä tukossa. Sängyn pääty meillä on ollu alusta asti koholla, mut nyt laitoin vielä pari kirjaa lisää. Toivottavasti helpottaa pian!!

Meille lastenlääkäri määräsi nuhaan Physiomerin baby-suihketta. Oli tosi tujua tavaraa. Hirmuinen suihku tuli siitä pullosta. Tyttö oli silloin alle kakskuinen. Lähti kyllä nuha päivässä parissaa sen jälkeen. Tämä siltä varalta, että haluaa "lääkitä". Suolaahan sekin vaan on, ja se on siis ihan reseptittä saatavilla.

Meidän neidillä kesti nuha n. 1,5 vk, josta ekat 2-3 päivää oli myös lämpöä. Keittosuolaliuos auttoi kyllä hyvin tohon tukkoisuuteen ja tyttö oppi nopeasti, että toi tavara auttaa. Alkoi hymyillä jo pullon nähdessään eikä tarvinnut yhtään taistella sen laittamisen kanssa toisin kuin muutama kk takaperin.

Tota physiomerin baby-suihketta me onki nyt käytetty. Apteekissa sitä suosittelivat :)
Melko iso suihkaus sieltä tulee, mut onneks neiti antaa sen laittaa mutisematta :) Friida onki sit asia erikseen... :/

Meillä in kans tota physiomerin suihketta ja aina on koko naama märkänä kun sitä laitetaan ;-) meillä ei sais ollenkaan koskea vauvan nenään niin kaikki niistelyt ja suolat on kauheeta tappelua..

Kauhea ongelma. Siis tuon vesselin tukka on niin pitkä, että se tulee otsalta silmille. Mutta miten ihmeessä tuollaisen peikkopojan tukka pitäisi leikata, ettei siitä tule sellaista typerää pottakampausta?:wideyed: Mitään otsalle tulevaa otsatukkaakaan en halua :yuck:. Tytön kanssa oli helppoa, kun siltä vain kasvatettiin tukka pitkäksi.

Teillä on kyllä mörri komiat hiukset siä jo. Mä innolla odotan koska meillä rupeis hiukset kasvaa:) mun tuurilla niihin hiuksiin ei saa ees koskee sitte:( pystyyköhän siihen vaikuttaa mitenkää et lapsi antas laittaa hiuksiaan?

Minä harjaan roosan hiuksia päivittäin (vaikka ei tarviis välttämättä) ihan siks, että tottuis siihen, että minä niitä venkslaan. Nuilta kolmelta isommalta tytöltäni olen heti kasvattanut otsiksen pois niin ei ole tarvinnut niin tiuhaan olla saksimassa. Pompuloita, pinnejä ja pantoja nää pienet ei pidä kuin hetken. Sitten ne löytyykin jo suusta...

Höh. Meillä ei ole tukkaa harjattavaksi asti. Etusormen leveydeltä päällä ja niskassa vähän pidempää vauvatukkaa. Isänsä kiharat mutta kasvu on kai äidiltä, kun isällänsä kasvaa 4 vuodessa vyötärölle.

Meillä pikkuhiljaa tuuhenee ja vaalenee jäbän hiukset, mutta ei oo kiire parturiin... :joyful: Voihan sen otsiksen leikata vaikka rikotusti vinoon jos tulee silmille :)

Meillä on ihan hulluna tota tukkaa, pitäis käyttää parturissa. Eno ehdotti taisteluananas-leikkausta :D

Takaisin