Eihän sitä lämmitetä muutaku sen vuoks et menis paremmin alas ku rintamaitokin on lämmintä. Tai näin mä oon käsittäny. Meillä pojille ei kelpaa ollenkaan viilee maito, täytyy lämmittää.
Meillä annettiin vappuna korvike semmosenaan lämmittämättä ku nälkä yllätti kesken shoppailun. Hyvin kelpas eikä tullu mitään vatsanpuruja. Olis varmaan lämmitetty jos ei se kauppakeskus olis ollu niin tyhmästi toteutettu että lastenhoitohuoneessa ei ollu mikroa ja se huone oli sijoitettu aivan toiseen päähän ja eri kerrokseen ku lähin ravintola/kahvila. Vekalla ku nälkä yllättää ni silloin on sitä maitoa saatava, heti!!
Okei, eli se on vaan siittä kiinni... Yöllä olis vaan helpompi ku sais antaa ilman lämmitystä.
Rupes jännittää perjantaine neuvola. Kuulin juuri et mein neukkutäti on korvikevastane, ja pitää ainoona oikeena vaohtoehtona täysimetystä kuudenkuukauden ikään..:/
Neuvolakortissa on takana se Vanhempien huomiot-kohta missä laitetaan rasteja ruutuun ite... Mitähän se meinaa se tarttuu esineeseen? Veka on kyllä ottanu kiinni lelumaton leluihin, napannu kiinni lelusta jos se on ollu sen sylissä ja tietty kuljettanu harsoa mukanaan paikasta toiseen Onks se nyt sit semmosta tarttumista mitä sillä tarkoitetaan kun se on kuiteki ollu vaan puolitahatonta toimintaa??
Itse ajattelisin sen tarttumisen siten, että oikein katsoo jotain esinettä ja kurottaa ja tarttuu siihen. :) just tänään katsoin kanssa niitä juttuja siellä neuvolakortin takana.
Täällä myös tartutaan kiinni lelukaaren leluihin varmasti ihan vahingossa kun sattuu hyppysiin. Eilen illalla ihmettelin kun kopassa olevasta soivasta pehmolelusta loppui luritus kesken tosi aikaisin. Pojalla oli se vetonaruhärpäke/purulelu käsissään, niin ei päässyt naru menemään eteenpäin. :)
Kyllä mä oon sen kohdan aina mieltäny semmoseks et esim kun tutin ottaa aina pois suustaan, nii sillon voi rastin laittaa jo. Meillä siis on kiskottu jo pari viikkoo tutti pois suusta aina kun sen sinne laittaa.
Mä kanssa miellän sen kohdan siten, et ihan tietoisesti katsoo ja tarttuu kädellä esineeseen.
Meillä ainakin on tuttia tökätty pois suusta kielellä ihan pienestä pitäen.Välillä taas huitastaan se pois suusta kädellä vahingossa ja siitäkös vasta poru alkaa.
Paljonko teidän vauvat syö korviketta kerralla? Meidän syö 160ml ja 2h jälkeen uudestaan 160ml. Välillä saattaa syödä 1h välein 200ml.. Yöllä syö 270ml, nukkuu kyllä 5-7h siinä välissä. Alkaa itkemään, jos yrittää antaa vähemmän maitoa. Tuttia ei huoli, kädet paremmat
140ml 1,5h-2h välein päivällä. Yöllä heräävät 1-2 kertaa. Ollaan tosin annettu maissivelliä iltaisin ja päivällä lounasaikaan peruna-porkkanavelliä maidon sijaan. Nyt ollaan myös aloiteltu porkkanasoseella koska syövät niin usein niin jos vaikka hiukan auttaisi siihen :)
Aamulla 150 ml ja sitte 120 ml parin tunnin välein. Lounasaikaan ennen pidempiä päikkäreitä ja iltapalaks velliä. Yöllä ei herätä syömään. Veka 15 viikkoa vanha.