"Tyhmät" kysymykset?!

En usko Happy että tarvii kun eikös ne kaikki aiemmat tiedot löydy sieltä neuvolan tietokoneelta sun tiedoista...

Mulla kulkee oma ja tytön neuvolakortit hoitolaukkussa aina mukana. En kyl tiiä miks sitä omaani kuletan :eek: se on vaa jääny :joyful:

Mun käskettiin ottaa oma neuvolakortti jälkitarkastukseen kun siihen kuulemma vielä kirjataan synnytyksen tietoja ja jälkitarkastuksen tietoja. Se kulkee siispä hoitolaukussa lapsen kortin kanssa yhdessä vielä kuukauden kunnes on oma tarkastus.

Juu sinne omaan korttiin kirjataan jälkitarkastuksen tiedot, mutta itsellehän se sitten sen jälkeen jää. Tiedot kyllä löytyvät myös terveyskeskuksen järjestelmistä, joten jos kortti on hukassa, niin ei hätää.

Joo, tiedot löytyi koneelta. Kortti on kotona jossain.. lisään jälkitarkastustiedot kunhan löydän sen ja säilytän edellisten joukossa.

Voiko jääkaappiin pumpatun maidon, joka ollut siellä noin vuorokauden, laittaa enää pakkaseen?

Täytyykö niitä tissejä suojella koko imetyksen ajan siltä kylmältä? Entä voiko kohtutulehdus tulla missä vaiheessa tahansa?

Pivi itsellä ainakin kylmä ihan fyysisesti sattuu rintoihin joten suojaan ne hyvin ainakin imetysajan niitä kivistää niin kipeästi että viesti meni itselle perille ja villaiset liivinsuojat on aina ulos lähtiessä paikallaan ja villapaita päällä.
Kohtutulehdus käsittääkseni voi tulla niin kauan kuin kohdunsuu on auki

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Newi, imetystukiryhmässä tukiäidit infosivat että vuorokauden kylmässä olleen maidon voi pakastaa. Maitoa tulee kuitenkin haistaa ja maistaa aina ennen lapselle tarjoamista. :)

Mä maistoin jo sairaalassa ku kädes oli tippa ja jotenki refleksinomaisesti sen nuolasin. En mä ole ajatellut et se ois mitenkään paha?

Takaisin