Tyhmääkin tyhmemmät kysymykset 2

Millaista aamupahoinvointi on?

Heräsin tänään neljältä aamulla ylävatsakipuun. Ajattelin, että se on vaan ilmaa mahassa, ja menee ohi. No, kipu on edelleen päällä, ja laatta on lentänyt viimeisen tunnin aikana kolmesti.. Missään vaiheessa ei ole ollut pahoinvoinnin tunnetta, vatsakipu vaan yltyy vähän ennen oksua. Jälkeenpäin kipu laantuu, joskaan ei lähde kokonaan.

Esikoista odottaessa oli välillä aamulla pientä pahoinvointia, mutta en oksentanut kertaakaan. Siksi ajattelin/luulin, että aamupahoinvointiin kuuluu pahoinvoiva olo oksentamisen lisäksi.
 
Sukey, mulla oli myös noita ylävatsakipuja kerran, mutta loppupuolella. Menin jo lääkäriinkin, kun pelkäsin jotain raskausmyrkytystä tai jotain, mutta lääkäri sanoi, että ne ois muka närästystä ja antoi mulle jotain tabletteja... Ne kyllä auttoi ja kipu hävis, mutta ei se minusta närästykseltä tuntunut... Eikä ollut ppahoinvointiakaan tuossa yhteydessä.
Mysteeri.
 
Hmm, ei tuo nyt oikein aamupahoinvoinnilta kuulosta. Mulla ainakin oksennus on lentänyt niin monta kertaa eikä ikinä ole mitään kipua ollut eli vaan paha olo.
Enemmän tosiaan närästykseltä kuulostaa, mutta jotenkin outoa, että se yöllä alkaisi? Eikö ennemmin syömisen jälkeen?
Voisko sulla olla joku mahatauti vaan? Toivottavasti ei ainakaan mitään sen vakavampaa :) Mulla oli sellaista närästyksestä johtuvaa ylävatsakipua vähän alle puolivälistä loppuun asti viimeksi ja oli ihan kunnon lääkitys siihen, kun oksennus muuten lensi jatkuvasti. Tuntuis vaan hurjalta, että noin pienillä viikoilla alkais niin kova närästys.
 
Yöllä se närästys käsittääkseni raskaana ollessa usein tulee, asennon takia :) Ja siis ihan samat fiilikset täällä, tänään oksensin ekaa kertaa, onneksi! Olo sentään vähän helpottuu oksentamisen jälkeen, kulunut viikko oli jatkuvaa tuskaa ilman hetkenkään helpotusta...
Och samma på svenska ;)

Muoks vielä sen verran, että vaikka meillä molemmat puhuu yhtä hyvin suomea ja ruotsia, niin meillä on selvyyden vuoksi sovittu niin, että mies puhuu ruotsia ja minä suomea, eli kumpainenkin sitä omaa äidinkieltään, vaikka periaatteessa kaksikielisiä ollaan. Mun sukulaisista suurin osa puhuu tytölle suomea ja miehen suvusta taas kaikki ruotsia. Miehen kanssa puhummekin sitten keskenämme mitä sattuu :D
 
Takaisin
Top