Tyhmääkin tyhmemmät kysymykset 2

Sukey

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Avataan tällekin omansa, kun en jaksanut hakea alkuperäistä keskustelua..

Oma tyhmä kysymys: Pitääkö ens vuoden verokortti toimittaa Kelaan?
 
En osaa vastata, mutta samaa mietin itse kun tänään tippui uusi verokortti postilaatikosta.. Siis tuonhan mä vien töihin, mutta eikö kelaan mene suoraan verottajalta tieto?
 
En viitti kysyy keltää ni kysyn tääl :D pitääkö kaikki piltit lämpimänä syöttää? tai siis esim. marjat? ite ajattelen ettei tarttis lämmittää mut ei mul mitää parempaa tietoo ole nii täytyy varmistaa :P
 
Sillon äitiysloman alkaessa laskin uuden veroprosentin, eli sain muutosverokortin, ainakin silloin verottaja lähetti sähköisesti kelaan.

Kannattaa varmaan kysyä, etei raha yhtäkkiä laakkaa tulemastaemoticon
Kerrothan mitä siellä sanottiin?! emoticon
 
neccu lämmitän ainoastaan kasvis- ja lihasoseet...makeat soseet lämmitän vain vähän jos ne on ollut jääkaapissa...saa niitä makeita lämmittää jos haluaa...
 
Selvittiköhän ketään tota verokorttijuttua?? Hmm...vai pitäisköhän itse, täällä huutelun sijaan emoticon
 
Netistä selailin vastausta siihen verokorttiasiaan, ja mä jäin siihen käsitykseen, et kela saa tiedon suoraan verottajalta.

Se on kyllä ihan loogista, muutenhan niillä menis aika paljon aikaa kun ne säilyttäis ihmisten verokortteja ja äippälomien päätyttyä lähettäis niitä takaisin ihmisille..
 
Osaako kukaan heittää mitään hintahaarukkaa paljonko syöttötuolin pehmusteet suunnilleen maksaa?? Tätiltä saatiin jo yksi ikivanha, mutta minusta se on ruma ja haisee homeelle emoticon Itse en moista rättiä olisi kehdannut edes antaa kenellekään..
 
Mö kövin tekemässä uuden verokortin. Ku kävin kelan sivuila nii siellä ei näkynyt ollenkaan sitä kohtaa et mikä olis ennakkopidätys ja sitä kohtaa et paljonko maksetaan.

Ja totesin et ku kävin tekemässä verokortin johon merkkasin sosiaalietuudet niin ne ilmesty sen jälkeen sinne maksuihin kaikki tsydeemit. Eli menkää ihmeessä tekemään. Mulla aanakin tuli kotiin vain sellanen normi verokortti. Aivan samanlainen ku olisin ollu koko ajan töissä. Nii siellä KELAn sivuilla ei ollu mitään tietoa siitä. Vasta sitten ku kävi merkkaamassa sosiaalietuudet verokorttii nii alkas pelittään.
 
Tänks Louvre :) Olisi varmaan pitänyt olla vähän tarkempi, meinasin ostaa pehmusteen normikaupasta. Mutta ei kai ne vissiin sitten ihan mansikoita maksa :)
 
heips! Mua mietiytttää mororefleksi. meidän tytöllä se oli poistunu terkan mukaan 5kk neuvolassa,mut edelleen kun tytön kokeilee tiputtaa esim. hoitopöydällä pikkasen ni kädet menee sivulle. onko tämä joku toinen normaali refleksi vai vielä moroa? heh. t. tietämätön.
 
Kaipa ne Emilia on sunnilleen samanhintaisia kaupoissa. Oisko ihan jossain isommissa marketeissa? En ole katsellut, mut löytyyhän niistä muutenkin aika hyvin hyppykiikkuja, hoitoalustoja ja muita :)
 
Ajattelin alkaa tarjota tytölle vettä nokkamukista, mutta en osaa päättää, kumpi olisi parempi, venttilillinen vai venttiilitön muki.

Te, joilla on kokemusta nokkamukeista, kumpaa suosittelette?
 
Me ostettiin venttiilinen mistä sen saa halutessa pois. Ensin juotettiin venttiilin kanssa ja sit kokeilin ilman ja poika meinas tukehtua, joten palattiin venttiilin käyttöön. Ajattelin että vähän isompana sitten opetellaan ilman. Mukista osaa kyllä juoda nätisti mut ei oikee tajua et sieltä nokkamukista tulee nii kovaa sitä vettä.

 
Mulla käytössä ihan normi venttiilitön nokkamuki. Eka tosiaan piti opetella siitä juomaan, et ei mene vääräään kurkkuun. Mut aika nopeasti se taito tulee ja yleensäkkin et sulkemaan suunsa siihen nokan ympärille nii senkin tajuamiseen meni aikaa. Mulla oli tohon mukiin se venttiili. Mut se on hävinny aikojen saatossa. Poika ei aikoinaan koskaan oppinut juomaan siitä venttilistä kun oli ekaks tottunut tavalliseen. Se vaan odotti et sieltä kupista tulis jotain eikä tajunnu imeä ollenkaan. Sen takia otin koko venttiilin pois.
 
Meillä poika juo venttiilin kera...käsien hallinta ei oo ihan kondiksessa mukin kaa niin säästyy kuivaamisilta...Hetkessä oppi imemään mukista niin nyt ei suostu vettä enää tuttipullosta juomaan...Oisko ollut 5 kk iästä kun annettu nokkamuki pojan omiin käsiin...
 
Kiitos vastauksista emoticon Pitääkin joku päivä lähteä etsimään venttiilillistä nokkamukia, josta saa venttiilin halutessaan pois.
 

Hei onko joku ollut vauvan kanssa laivalla? Me lähdetään tiistaina miniristeilylle ja nyt mä pohdinkin otanko matkarattaat mukaan, vai pelkän liinan. Siis tarvitsenko mä niitä rattaita muka johonkin? 

Meillä on lyx-hytti, ihanaa kun on jääkaappi niin saa typyn välipalat mukaan. Kivaa myös päästä sormiruokailemaan laivan carteen emoticon

Muistaako joku saako hyteistä sen ilmastoinnin pois kokonaan? Täytyy varmaan ottaa Elsalle varmuudeksi joku hattu.. ja makuupussin meinasin ottaa että on sitten nukkumapaikassa vähän tutummat hajut..

 
Takaisin
Top