Tyhmääkin tyhmemmät kysymykset 2

Laivalla ei olla oltu, mutta lennettiin viikoksi Eurooppaan pienelle lomalle muutama viikko sitten (eli kun tyttö oli 5,5kk). Meillä ei ollut rattaita mukana, ihan vaan kantoliina ja rintareppu. Ja hyvin niillä pärjättiin! Eli jos Elsa on tottunut olemaan liinassa, niin mä ainakin jättäisin rattaat kotiin. Lisää turvallisuudentunnetta, kun saa vauva olla äitin/isän sylissä tarkkailemassa uutta ympäristöä. :)

Meillä oli matkalla kans oma makuupussi mukana, hyvin nukkui tyttö yöt!
 
siristeleekö muiden lapset silmiään?

meidän 6kk neiti tehnyt sitä jo jonkun aikaa. ajattelin et onko huono näkö tms.
vai onko muuten vaan oppinut uuden jutun.....ei siis siristele koko aikaa. lähinnä varmaan kun löytää jonkun kiinnostavan esineen...
 
Meillä siristelee, mutta se liittyy pelkoon! Ekan kerran huomattiin, kun siristi silmiä mummolassa koiralle ja pelästyin jo, että on jotenkin allerginen ja silmiä kirvelee. Kuitenkin nyt on moneen otteeseen tehnyt niin eri tilanteissa (eilen samanikäiselle vauvalle, kun tuli tosi lähelle) ja oon päätellyt, että se on jonkinlaista pelkoa. Ei ehkä ihan suoraa pelkoa, mutta ainakin sellaista jännitystä. Aika kummallista mun mielestä emoticon
 
juu, nyt ku mieton ni tossa voi olla Madie perääkin. Meillä iso koira kotona, ja iso crosstrainer, joita katsellessa neidin silmät yleensä siristyy =) voipi olla et ois pelkooki =) tai kun löys sähköjohdot ni siristeli =D juu sitä vaan ensarina stressaa kaikesta, mikä ei omasta mielestä ole heti normaalia toimintaa.....
 
Hei Aamu.
Meidän Aleksille on tullut mahaan yksi luomi ihan lähiaikoina. Onko teille tullut?
 
Ei oo tullut luomia vielä. On yks rupi tossa ohimolla, mikä näyttää nyt ihan luomelta, niin siitä tuli mieleen :)
 
Huomaako teidän perheidenne ulkopuoliset (esim. isovanhemmat, lapsen tädit yms.) vauvoistanne sellaisia asioita, joita te ette itse huomaa?

Tuli mieleen, kun kävimme lauantaina viettämässä miehen kanssa kahdenkeskeistä aikaa, ja vauva oli sen ajan hoitajan kanssa. Kun tulimme kotiin, hoitaja totesi, että vauvan ikenet kutiavat ja hänen nenänsä vuotaa emoticon

Kysyin mieheltäkin, että onko hän huomannut, että tytön nenä vuotaisi, ja mies totesi, että ei ole nähnyt. Vauva ei myöskään ole tuntunut mitenkään tukkoiselta esim. syödessään. En myöskään ihan tajunnut sitä ikenien kutiamista, kun ei vauva kuolaa eikä tunge tavaroita suuhunsa sen enempää kuin tavallisestikaan.

Ollaanko me siis ihan puusilmiä miehen kanssa? :-D
 
Nooo, nenän vuotaminen on aika selvä juttu. Ehkä siellä hoidossa tuli pikku nuha :-)
Mutta en mä oo ikinä mitään kuullu, ainoa vaan se keltä vauva näyttää, mitä itte ei nää. Toisaalta mun vavetsu ei oo kauheesti ollut hoidossa, kun ei asu sukulaisia eikä niin hyviä kavereitä täällä, että voisi jättää hoitoon. Mutta kun anoppi on hoitamassa, niin en oo koskaan kuullut mitään "uutta" :)
Paitsi, kun oltiin anoppilassa kylässä pari päivää, ne opetti pojan taputtaan! Eli mä huomasin jotain uutta :D

P.s. Heini, löysin luomen pojan jalasta. Kait se on luomi, tosi tosi pikkuinen kyllä on.
 
Minkä ikäiselle lapselle voi antaa sellaisen litteen tyynyn? Ootteko milloin meinannu itse antaa?
 
emoticon

Mun pojalla on ollut nimenomaan litteä tyyny ensihetkistä asti. Jokin ensityyny tms.

Sitten tuossa maaliskuussa ostin vähän paksumman tyynyn, eli 3 kuukautta sitten! emoticon

Sängyssäkö on kova pyörimään, niin ei se pää kyllä aina siinä tyynyllä ole, mutta useimmiten.

muoks. Ja kun vierekkäin nukutaan, ja jos pojalla ei ole omaa tyynyä, niin hän änkee mun viereen, mun tyynylle! En tiiä sitten onko tyynyn vai äitin läheisyyden perässä :D
 
Meillä ei ole vielä mitään tyynyä ollut, tuo neiti löytyy milloin mistäkin sänkynsä nurkasta ihmeellisistä asennoista nukkumasta, eli ei pää siinä tyynyllä pysyisikään :D
 
Meillä on eka ulkomaanmatka syyskuussa edessä, ja ajattelin sittenkin ottaa rattaat mukaan. Nyt pitäisi löytää jostain suojapussi niille, rattaat on Inglesinan Zippyt ja niiden oma kantokassi maksaa 40€+postikulut! Melko suolaista sanoisin.

Onkohan olemassa jotain yleismallisia rataspusseja?
 
Mulla on näemmä tyhmien kysymysten yksinpuhelu

Vaippakysymys. Miten erilaisia Liberot ja Pampersit ovat malliltaan ja vastaavatko saman kilomääräiset vaipat miten hyvin toisiaan? Onko joku käyttänyt molempia?

Meille tuli Liberolta näytteitä 4 ja 5 kokoisista vaipoista, mutta merkkiä ei myydä Englannissa.

 
Riippuu varmaan siitä, puhutaanko teippi- vai pöksyvaipoista..meillä vain housuvaippoja käytössä, ja Liberon 5 pääasiassa, mutta se rupeaa nyt olemaan yöllä huonompi. Yöllä ja päiväunilla käytössä Pampersin 5, koska isompi kiloskaala ja pitää paremmin. Tänään ostetaan Liberon 6 housuvaippoja kokeeks, mietittiin vain sitä, onko sit liian iso vyötäröltä..Meneehän ne joskus sitten.
 
Kiitos vaippakokemuksista! Teippivaippoja mä ajattelin, niissä on enemmän säätömahdollisuutta. Ja vitoskokoa, vaikka typy painaakin vasta hiukan yli 9kg, on aika megapissaaja.

Kaksikielisyydestä: Meillä mies puhuu pelkästään englantia Elsalle, mä pelkästään suomea ja keskenämme puhutaan englantia.

Elsa käyttää vähän kummankielisiä sanoja sattuu, voi osoittaa mulle kukkaa ja sanoa 'flaaw', jolloin mä vastaan että aivan oikein, kukkahan se siinä. Samaten mies kyllä ymmärtää Elsan suomenkieliset sanat, ja vahvistaa saman englanniksi. Eli pyritään molemmat puhumaan tytölle vain omaa äidinkieltämme, että hän oppisi kieltä vain natiivipuhujalta.
 
Njoo, meillä kans minä puhun suomea ja mies thaita, eli omia äidinkieliämme. Olen kyllä sanonut miehelle, että puhuis pelkästään sitä thaita, mutta se sotkee suomea sinne joukkoon kans.

Niin ja me puhutaan keskenään englantia, eli kolme kieltä vilisee tässä huushollissa. Ei oo ihmekäään, kun poika ei vielä puhu ... mutta ymmärtää tosi paljon sanoja molemmilla kielillä.
 
Meil puhutaan vaan suomee ja poholaasta, eikä niitä sanoja ole siltikään vielä.

Olen käyttäny molempia liberoja ja pamppersseja ja vain pelkästään housuvaippaa pitkän aikaa. Ei tuo tytteli pysyis paikallaan niin kauaa millään et sais teipit kiinni. Jos pysyis niin käyttäisin pampperssin aktive fittiä ku se on niin ihanan ohut. Mut toi pampperssin housuvaippa sit taas on ihan järkkypaksu, varsinkin märkänä. Ja tuossa liberossa tosiaan ollut vähän sitä falskausongelmaa.

Mut mä olen nyt pari pakettia ostanut huggiessia. Housuvaippaa niilläkin. Tosin niiden housuvaipassa on sellanen aika kevyesti sivuista irrotetava tarra. Ei tartte repiä saumaa kun ottaa vaippaa pois. Se on kuitenkin pysynyt aina kiinni hyvin. Ensin epäilin et mitenkähän tuon kanssa on. Vaippa on siis paketista otettaessa housuvaipan mallissa ja puetaan niinkuin housuvaippa. Mutta sitä voi säätää. Ja ne on ainakin Siinalle sopinu tosi hyvin. Ei falskaa ja istuu erinomaisesti. Ainoa vähän huono puoli niissä on se kun ei löydy sitä pientä tarraa sieltä takaosasta millä käytetyn vaipan saisi kompaksiin pakettiin. Olen kyllä sitten niitä tarroja käyttäny paketin tekemiseen, mutta toinen reuna vaan pitää kääntää ympäri. Vähän hankala siltä osin, mutta aion jatkossa ostaa sitä, koska istuu niin hyvin päälle eikä tosiaan ole falskannut.
 
Eemi: Meillä kans  käytetään välillä huggiesseja ja kun kääntää tarrattomat siivekkeet vaipan puolelle ja rullaa siitä toiseen päähän sitten vetää tarrallisen siivekkeen vaipan päälle ja vastapuolelta sen toisen edellisen päälle niin on mielestäni suht helposti syntyny kompakti paketti.. 
 
Takaisin
Top