Työt/opiskelut

Omituista että sanoivat noin. Minulle sanottiin että kela ainakin vaatii siitä kopion, kuten vaativatkin jo äitiyspakkausta (tai -rahaa) hakiessa. Ja työnantaja meillä vaatii tämän myös, ja samalla kopiot kaikista lomakkeista/hakemuksista mitä kelalle lähetin. Ja juuri tuon 3kk saan siis alussa palkkaa..
 
Meillä homma menee niin, että kun työnantaja maksaa palkan ekat 3kk, niin omaan palkanlaskentaan lähetetään ne kaikki viralliset paperit eli virkavapaushakemus, kelan äitiyspäivärahahakemus ja raskaustodistus. Työnantaja lisää niihin palkkatietoni ja lähettää kaikki kelaan. Tässä kestää hieman kauemmin kuin sähköisessä hakemuksessa, mutta toisaalta ei tarvitse itse laitella papereita kuin yhteen paikkaan.
 
Työnantajalle ja kelaan ne laput. Minä sain lapun myös miehen työnantajaa varten, kun isyysvapaita pitää. Tosin se jäi nyt yrittäjäksi. Työnantajahan saa sen äippärahan sen aikaa, kun maksaa palkkaa sen jälkeen maksupuoli tulee suoraan asiakkaalle.
 
Ei meillä työnantaja hakemuksia ole kaivannut. Todistuksen lähetin ja se saa luvan riittää heille. Plus se joku ihmeen hoitovapaasuunnitelma, mikä se sitten onkaan.
 
Takaisin
Top